Home › Forums › Matlagning och Recept › Matbilder !
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 mars, 2008 at 20:43 #223060Anonym anvandareMember
Här är min middag för dagen, även lunchen såg ungefär likadan ut, men då åt jag filéerna på kycklingen så fick äta resterna nu! Mums. Ceasarsallad och kyckling!
28 mars, 2008 at 20:51 #223061Anonym anvandareMemberDet ser gott ut det där.
28 mars, 2008 at 21:06 #223062Anonym anvandareMemberDet är det verkligen. Stek lite kycklingbröstfilé och så köper man färdig Ceasarsallad på ICA! Snabbt, nyttigt(allt är relativt) och grymt gott! Passar perfekt under deff.
28 mars, 2008 at 21:45 #223063Anonym anvandareMemberEmol wrote:Inte helt ny bild men åt detta till lunch idag.Kyckling, nötkött och morötter stekta i grädde samt kryddor. Till det serverades jasminris.
Du råkar inte ha postat denna på FB/Bilder på era maträtter. :emo-thumb
28 mars, 2008 at 23:52 #223064Anonym anvandareMemberEmol wrote:Inte helt ny bild men åt detta till lunch idag.Kyckling, nötkött och morötter stekta i grädde samt kryddor. Till det serverades jasminris.
Fan vad smarrigt det där ser ut att vara. Fin bild med.
Recept uppskattas!Påminner mig av någon anledning om Ubserbiffen som brukade posta en del här. Var ett tag sen nu… Bara jag som saknar honom?
29 mars, 2008 at 01:11 #223065Anonym anvandareMemberDen blev grymt bra! Fast det blev lite styvt med 130 spänn för 400 gram jätteräkor
sh0w wrote:[img=http://i210.photobucket.com/albums/bb229/chulle/DSC01378.jpg]Regel nr 1:TVÄTTA HÄNDERNA!Här mäts inget utan gör det på efterkänn…
Tiger räkor, frysta
Glasnudlar
Koriander
Chilli (om så önskas, hackad)
Gullök
Tomater i bitar
Lime
Fiskssås (tsk)
En liten nypa salt och socker (för att få fram smaken)Du kokar upp räkorna så dom blir klara..det syns på färgen (grått–>rött)
Inte så svårt…Äu kokar även glasnudlarna tills dom blir mjuka..
Bort med vattnet precis som man gör med pastan…Sen lägger du ALLT i en bunke och rör om med händerna eller slev, gör som du själv vill…
Little bit och this little bit of that…
Jag brukar gilla det vääälidgt syrlig så en halv nästan en hel lime…
Men det är olika tycke och smak hur man vill ha det..Man kan äta som den är eller med ris… ”Aroi Aroi” = Gott gott på thai
Hoppas att detta var detaljerat nog
Chokdee!29 mars, 2008 at 04:08 #223066Anonym anvandareMemberMATTI wrote:Du råkar inte ha postat denna på FB/Bilder på era maträtter. :emo-thumbDen ska vara uppladdad där om jag inte misstar mig. Nu är det dags att gå och lägga sig dock, nyss hemkommen från krogen. :whistle:
29 mars, 2008 at 12:11 #223067Anonym anvandareMemberEmol: Det där såg jävligt gott ut. Herremingud vad sugen jag blev.
Jasminris är för mig vad heroin var för Nikki Sixx.
29 mars, 2008 at 21:30 #223068Anonym anvandareMembermeeper wrote:Lite matbilder:Ungsbakade rotsaker med champinioner och ruccola.
Hallonsufflé.
Morotskaka (fick senare glasyr!).
Gott!
Ååå va gott det ser ut… Blir till att baka lite nu
29 mars, 2008 at 21:45 #223069Anonym anvandareMember:frust:
så här ser min mat ut i princip nu och kommer göra närmaste dagarna – fram till nästa söndag – sen blir jag lycklig igen :pop:
o snart UTAN saaalt
29 mars, 2008 at 21:55 #223070Anonym anvandareMemberSashli wrote::frust:så här ser min mat ut i princip nu och kommer göra närmaste dagarna – fram till nästa söndag – sen blir jag lycklig igen :pop:
o snart UTAN saaalt
MTGP antar jag?
29 mars, 2008 at 22:29 #223071Anonym anvandareMemberSashli wrote:så här ser min mat ut i princip nu och kommer göra närmaste dagarna – fram till nästa söndag – sen blir jag lycklig igen :pop:o snart UTAN saaalt
Nog för att jag gillar fisk, men måste säga att jag är glad att inte vara i dina kläder.
Vad är det för fisk förresten? Torsk? Pollock?
30 mars, 2008 at 15:31 #223072Anonym anvandareMember[img=http://i30.tinypic.com/t5hiqq.jpg]Ah, oh, denna satt riktigt fint!
30 mars, 2008 at 17:47 #223073Anonym anvandareMembergårdagen och idag
Lördag:
Lökbiff med blomkål och broccoli samt mosad potatis Sås taco mediumSöndag:
2 st fläskkotletter med fullkornsris och wookmix classic & Sås Taco pineapple medium30 mars, 2008 at 21:46 #223074Anonym anvandareMemberBallPythoN wrote:gårdagen och idagLördag:
Lökbiff med blomkål och broccoli samt mosad potatis Sås taco mediumSöndag:
2 st fläskkotletter med fullkornsris och wookmix classic & Sås Taco pineapple mediumSer gott ut men du får ta och skaffa bättre (läs större) talrikar.
Men hur funkar kombon tacosås/blomkål? Har lite svårt att tänka mig smaken…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.