- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Matlagning och Recept › Omelett och Pannlakor
Har ar ett nyuppfunnet recept for att variera lax- och risdieten lite:) Funkar nog med kyckling oxa…
Laxomelett (for mig 2 portioner)
Lagg 200g laxfilee pa en stor foliebit. Pressa over citronsaft o krydda med valfri kydda. Tack med en ny bit folie o baka i ugnen pa 200 grader i ca 20 minuter, eller tills laxen ar genomkokt.
Medan laxen bakas, koka 80g pasta.
Vispa 6 aggvitor och tva gulor i en bunke. Tillsatt salt, peppar och pyttelite mager parmesan.(valfritt) Jag gillar stark mat, sa jag har i chilipulver. Smula nu ner laxen i smeten. Tillsatt en hackad paprika och den fardigkokta pastan o fortsatt vispa.
Spreja non-stick spray i en teflonpanna o satt pa medium varme. Hall i smeten o stek som en omelett tills den stelnar. Vand. Dela i tva delar. MUMS!
Sa till Pannkakorna med K.
Jag har borjat blanda ihop min frukost till en god pannkaka. Det gar snabbare att ha fyra st klara i kylen, an att laga grot varje morgon. Sarskilt om man ar en somntuta som far brattom om morgnarna:whistle:
Vispa 6 aggvitor i en bunke ihop med canderel (eller annat sotningsmedel) efter tycke. Blanda i en matsked kanel. (Valfritt) Blanda i 40 g havregryn och vispa tills det blir en jamn smet. Blanda nu i tva skopor proteinpulver. Jag har provat med choklad, vanilj o jordgubb o allihop funkar bra. Dock var banan battre med jorgubb- o vaniljpulver o apple med chokladpulver. Skiva en banan eller ett apple o blanda i smeten. Stek i teflonpanna med non-stickspray. Servera med sockrefri sylt.
Busgod frulle, som kanns som varsta I.H.O.P.-lyxen, fast det inte alls ar det.:up:
Ta bara f
Nej, smaken pa proteinpulvret ar ganska genomtrangande.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY