Omelett och Pannlakor

Home Forums Matlagning och Recept Omelett och Pannlakor

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Har ar ett nyuppfunnet recept for att variera lax- och risdieten lite:) Funkar nog med kyckling oxa…

Laxomelett (for mig 2 portioner)

Lagg 200g laxfilee pa en stor foliebit. Pressa over citronsaft o krydda med valfri kydda. Tack med en ny bit folie o baka i ugnen pa 200 grader i ca 20 minuter, eller tills laxen ar genomkokt.

Medan laxen bakas, koka 80g pasta.

Vispa 6 aggvitor och tva gulor i en bunke. Tillsatt salt, peppar och pyttelite mager parmesan.(valfritt) Jag gillar stark mat, sa jag har i chilipulver. Smula nu ner laxen i smeten. Tillsatt en hackad paprika och den fardigkokta pastan o fortsatt vispa.

Spreja non-stick spray i en teflonpanna o satt pa medium varme. Hall i smeten o stek som en omelett tills den stelnar. Vand. Dela i tva delar. MUMS!

Sa till Pannkakorna med K.

Jag har borjat blanda ihop min frukost till en god pannkaka. Det gar snabbare att ha fyra st klara i kylen, an att laga grot varje morgon. Sarskilt om man ar en somntuta som far brattom om morgnarna:whistle:

Vispa 6 aggvitor i en bunke ihop med canderel (eller annat sotningsmedel) efter tycke. Blanda i en matsked kanel. (Valfritt) Blanda i 40 g havregryn och vispa tills det blir en jamn smet. Blanda nu i tva skopor proteinpulver. Jag har provat med choklad, vanilj o jordgubb o allihop funkar bra. Dock var banan battre med jorgubb- o vaniljpulver o apple med chokladpulver. Skiva en banan eller ett apple o blanda i smeten. Stek i teflonpanna med non-stickspray. Servera med sockrefri sylt.

Busgod frulle, som kanns som varsta I.H.O.P.-lyxen, fast det inte alls ar det.:up:

Ta bara f

Nej, smaken pa proteinpulvret ar ganska genomtrangande. :D

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.