Recept Fulla Med Protein

Home Forums Matlagning och Recept Recept Fulla Med Protein

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 205 total)
  • Author

Athleticmia:
    Gröten som står på din hemsida/blogg med;
    fiberberikat havregryn, bovetegryn, dinkelgryn, kruskakli.
    Hur mycket av varje har du i? Ser ju grymt gott ut..

A-s wrote:
    Athleticmia:
    Gröten som står på din hemsida/blogg med;
    fiberberikat havregryn, bovetegryn, dinkelgryn, kruskakli.
    Hur mycket av varje har du i? Ser ju grymt gott ut..

ja har blandat de olika grynen i en stor bunke som jag tar 1 dl av varje morgon. förutom krukakliet som jag lägger utöver grynen. typ 1 dl kruskalki + blandningen då…dock blir mängden (volymen) väldigt stor eftersom jag kokar upp med mycket vatten och psylliumfrön. psylliumfrön binder vätska så volymen av gröten blir fördubblad…minst sagt :|

athleticmia wrote:
    ja har blandat de olika grynen i en stor bunke som jag tar 1 dl av varje morgon. förutom krukakliet som jag lägger utöver grynen. typ 1 dl kruskalki + blandningen då…dock blir mängden (volymen) väldigt stor eftersom jag kokar upp med mycket vatten och psylliumfrön. psylliumfrön binder vätska så volymen av gröten blir fördubblad…minst sagt :|

Aha ok, smart det där med psyliumfröna, ska prövas i morgonbitti!
    :up:

hej alla glada :) de hade varit jätte bra om ni kunde några protein rika recept utan bakepro.. :)

sneeb wrote:
    hej alla glada :) de hade varit jätte bra om ni kunde några protein rika recept utan bakepro.. :)

Använd bara det protein du har hemma, bakepro använder man för att det klarar värme bättre, vilken skillnad det gör kan jag inte svara på.

Du e guld värd Mia :D
    Nu ska jag testa på en maaassa recept:P

Tack Mia för en massa bra recept. Mkt roligare att gå på diet nu

såklart ska alla andra som har bidragit med recept ochså ha ett stort tack

Hej!
    Jag tänkte prova din choklad och jordnötskaka men har bara en liten fråga (ber om ursäkt om någon redan tagit upp den)..

Vad använder du för sötningsmedel när du tar 3 dl? är det i pulverform eller flytande? Och vilket märke? Vet du om det går bra vilket som eller om det blir bättre konsistens med det ena än med det andra?

Det blev visst tre frågor. tacksam för svar ;D

Paula wrote:
    kanske någon som postat recept på liknande förut men det här har jag levt på senaste dagarna såååååååååå gott!

OSTKAKA[/b]

4 ägg
    5 msk sötningsmedel
    500 gr. Milbona kvarg
    ½ dl mjöl (vete, går bra med dinkel också)
    3 dl minimjölk
    ½ dl hackade nötter
    några droppar bittermandel-essens (så den smakar som Frödinges:pop: )

Vispa ägg o sötningsmedel. Rör ner resten. Häll i lätt smord 1½ liters-sockerkaksform och in i mitten av ugnen., 175* tills det ser fint ut, ca 60-70 min.

lite sylt och lite minikeso till :P

har inte räknat ut värdet på den, men du är grym på sånt [/b]Mia;)

Gjorde den igår och den var jätte god =) Fast jag gjorde bara hälften men det gick bra det med. Och hade dock lite för mycket av mitt sötningsmedel, har stevia som är suuuuper sött. Så nästa gång ska jag ta lite mindre =)

Ingen som bjuder på lite recept på smarta mellanmål?

Den jag brukar föredra är följande:

Shaker med 3 DL lättmjölk och ca 2 DL proteinpulver. Den är fan inte att leka med…:up

Ett jättemumsigt å mustigt höstbröd som jag bakade nu denna söndageftermiddag tänkte jag dela med mig utav.. :happy:

100 g grahamsmjöl (2 dl)
    100 g fullkornsdinkelmjöl (2 dl)
    80 g Bakepro (3 dl)
    40 g fiberhavregryn (1 dl)
    70 g pumpafrön (1 dl)
    60 g hackad mandel (1 dl)
    60 g lingon (1 dl) både frysta & tinade går bra
    60 g rivna morötter (drygt 1 dl)
    420 g fromage fraiche (en fransk kvarg från Netto med lite mindre protein i, annars använder jag Lidls kvarg, men hade bara denna hemma)
    2 tsk bikarbonat
    1 msk kanel
    2 tsk malen ingefära (torkad som krydda på burk)
    några nypor salt
    5 g rapsolja

Blanda alla torra ingredienser i en bunke å blanda därefter i rivna morötter, lingon, kvargen & rapsoljan. Degen ska vara KLETIG så inte som en vanlig bröddeg som du knådar! Stjälp över degen i en smord ungsform & grädda ca 1 timme på 175 grader så har du ett kanonbröd med följande näringsvärden per 100g:

184,6 kcal
    16,3 g protein
    8,4 g fett
    18,4 g kolhydrater

Själv tycker jag att brödet blev sagolikt gott med en spännande smak av kanel & lingon som passar perfekt nu på hösten! Kan ätas som det är eller varför inte med mosad avokado & några skivor pastrami eller rökt kalkon!

aix wrote:
    Ett jättemumsigt å mustigt höstbröd som jag bakade nu denna söndageftermiddag tänkte jag dela med mig utav.. :happy:

100 g grahamsmjöl (2 dl)
    100 g fullkornsdinkelmjöl (2 dl)
    80 g Bakepro (3 dl)
    40 g fiberhavregryn (1 dl)
    70 g pumpafrön (1 dl)
    60 g hackad mandel (1 dl)
    60 g lingon (1 dl) både frysta & tinade går bra
    60 g rivna morötter (drygt 1 dl)
    420 g fromage fraiche (en fransk kvarg från Netto med lite mindre protein i, annars använder jag Lidls kvarg, men hade bara denna hemma)
    2 tsk bikarbonat
    1 msk kanel
    2 tsk malen ingefära (torkad som krydda på burk)
    några nypor salt
    5 g rapsolja

Blanda alla torra ingredienser i en bunke å blanda därefter i rivna morötter, lingon, kvargen & rapsoljan. Degen ska vara KLETIG så inte som en vanlig bröddeg som du knådar! Stjälp över degen i en smord ungsform & grädda ca 1 timme på 175 grader så har du ett kanonbröd med följande näringsvärden per 100g:

184,6 kcal
    16,3 g protein
    8,4 g fett
    18,4 g kolhydrater

Själv tycker jag att brödet blev sagolikt gott med en spännande smak av kanel & lingon som passar perfekt nu på hösten! Kan ätas som det är eller varför inte med mosad avokado & några skivor pastrami eller rökt kalkon!

Märkligt med så lite i kalori mängd :O
    Nära Polarbröd Extremt :).

Har du nån bild?? Vore kanon om du kunde ta en, även innuti.

supersleepy wrote:
    Märkligt med så lite i kalori mängd :O
    Nära Polarbröd Extremt :).

Har du nån bild?? Vore kanon om du kunde ta en, även innuti.

Märkligt vet jag inte om jag håller med.. Har räknat rätt noga, men om nån annan vill räkna å får fram nåt annat så informera gärna! :up:

Önskar jag hade en bild, men äger ingen digitalkamera.. Tänkte just när jag delade brödet hur bra det hade varit med en bild, för det var både trevligt för öga OCH gom detta bröd! :P

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 205 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.