Recept Fulla Med Protein

Home Forums Matlagning och Recept Recept Fulla Med Protein

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 205 total)
  • Author
    Milia wrote:
    detsamma som kesella

okej :)

smällde ihop en GOOOOOOOOOD glass igårkväll istället för den gamla vanliga proteindrinken innan läggdags…
    lite planering krävs dock…

PEPPARKAKSGLASS[/b]

2 uppvispade äggvitor (till hårt skum)
    blanda i 10 g protein från vaniljpulver
    lite kanel, kardemumma och sötningsmedel

frys i ca en timme eller mer.

ca 100 kcal och 17 g protein

aaaah mia du är en klippa! massa massa goa recept =)

vilka bra recept! Bra initiativ Mia – massa goda och nyttiga recept att prova!!

paula och jeanette:

ja man kan njuta även när man går på diet! :)

athleticmia wrote:
    KALKONPAJ[/b]

pajdeg: 250 g kesella
    30 g bakepro
    1 äggula
    30 g dinkelkli
    1tsk olja till formen
    salt, peppar

kleta ut den smetiga degen i en liten pajform

fyllning: 1 ägg, 2 äggvitor
    50 g kalkonpålägg
    50 g ost (10%)
    purjolök
    paprika
    squash
    spiskummin
    salt

blanda ihop fyllningen o lägg i pajdegen

grädda i ugn 200 grader tills fyllning stelnat och pajdegen fått lite färg. ca 30 min.

2 portioner blir det.

innehåll per del: 336 kcal, 50 g protein, 12,5 g fett, 6 g kolhydrater (grönsaker ej inräknat)

Gjorde denna idag, kan verkligen rekommenderas!! Jag gjorde dock som så att jag förgräddade skalet i ca 10 minuter. Sen la jag på grönsakerna som jag stekt innan (tog champinjoner istället för squash, och lite andra kryddor), blandat med kalkonen. Sist blandade jag ägg och ost och la som ett täcke uppepå. 20 minuter i ugnen, och det var färdigt att avnjuta.

Tack för ett superbra recept Mia. Kommer definitivt att göras fler gånger, ska testa lite andra fyllningar oxå.

kul sara!!! bildbevis oxå! :)

athleticmia wrote:
    kul sara!!! bildbevis oxå! :)

Japp, hade kameran framme så… Här är en i genomskärning oxå… Åt dock mer än den lilla biten, och med sallad till såklart… ;)

Hmm jag vill ha den där pajen. Funderar på att instifta en ny regel som heter ”mata moderatorn” där den moderator som har flest inlägg får mat från forumets medlemmar!

ja den dagen man kan skicka mat över bredbandet…. ;)

Hmm… drömmer om mat efter att ha opererat bort halsmandlarna så nu kan jag knappt dricka vatten. Riktig jojo-bantning just nu alltså.

Var köper jag Bake Pro från? Jag bor i Stockholm men kan vänta = beställa via nätet = gärna från nån i Sthlm så det är framme relativt snabbt. Om det är verboten/förbjudet med sånt så skicka gärna PM någon.

Mvh, Nicke

nikasp wrote:
    Hmm… drömmer om mat efter att ha opererat bort halsmandlarna så nu kan jag knappt dricka vatten. Riktig jojo-bantning just nu alltså.

Var köper jag Bake Pro från? Jag bor i Stockholm men kan vänta = beställa via nätet = gärna från nån i Sthlm så det är framme relativt snabbt. Om det är verboten/förbjudet med sånt så skicka gärna PM någon.

Mvh, Nicke

Det går ju inte att pm’a dig..inte heller ngn mailadress..

Hmm… konstigt. Jag kollar direkt men har mailadress: [mailto:niklas@azplund.com]

Tack på förhand!

Edit: jag är för ny här… eller ska jag kunna ta emot PM kanske? ”Vissa begränsningar finns nu på plats för nya användare, på förekommen anledning. Som ny medlem har du ännu inte tillgång till att sända Privata Meddelanden (PM). När du har varit medlem i minst en vecka och gjort 25 (meningsfulla) inlägg på forumet så slås funktionen på automatiskt för din användare.”

Frida G wrote:
    Det går ju inte att pm’a dig..inte heller ngn mailadress..
    nikasp wrote:
    Hmm… konstigt. Jag kollar direkt men har mailadress: niklas@azplund.com

Tack på förhand!

Edit: jag är för ny här… eller ska jag kunna ta emot PM kanske? ”Vissa begränsningar finns nu på plats för nya användare, på förekommen anledning. Som ny medlem har du ännu inte tillgång till att sända Privata Meddelanden (PM). När du har varit medlem i minst en vecka och gjort 25 (meningsfulla) inlägg på forumet så slås funktionen på automatiskt för din användare.”

Har nu mailat dig!:)

Sjukt bra tråd! Jag brukar alltid ha svårt med vad jag ska äta till mat och alltöfr ofta blir det råris med kyckling! TACK alla!!

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 205 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.