Home › Forums › Matlagning och Recept › Recept Fulla Med Protein
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 augusti, 2006 at 17:08 #294165Anonym anvandareMemberMilia wrote:detsamma som kesella
okej
3 augusti, 2006 at 18:32 #294166Anonym anvandareMembersmällde ihop en GOOOOOOOOOD glass igårkväll istället för den gamla vanliga proteindrinken innan läggdags…
lite planering krävs dock…PEPPARKAKSGLASS[/b]
2 uppvispade äggvitor (till hårt skum)
blanda i 10 g protein från vaniljpulver
lite kanel, kardemumma och sötningsmedelfrys i ca en timme eller mer.
ca 100 kcal och 17 g protein
3 augusti, 2006 at 20:29 #294167Anonym anvandareMemberaaaah mia du är en klippa! massa massa goa recept
4 augusti, 2006 at 21:51 #294168Anonym anvandareMembervilka bra recept! Bra initiativ Mia – massa goda och nyttiga recept att prova!!
5 augusti, 2006 at 08:11 #294169Anonym anvandareMemberpaula och jeanette:
ja man kan njuta även när man går på diet!
12 augusti, 2006 at 18:08 #294170Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:KALKONPAJ[/b]pajdeg: 250 g kesella
30 g bakepro
1 äggula
30 g dinkelkli
1tsk olja till formen
salt, pepparkleta ut den smetiga degen i en liten pajform
fyllning: 1 ägg, 2 äggvitor
50 g kalkonpålägg
50 g ost (10%)
purjolök
paprika
squash
spiskummin
saltblanda ihop fyllningen o lägg i pajdegen
grädda i ugn 200 grader tills fyllning stelnat och pajdegen fått lite färg. ca 30 min.
2 portioner blir det.
innehåll per del: 336 kcal, 50 g protein, 12,5 g fett, 6 g kolhydrater (grönsaker ej inräknat)
Gjorde denna idag, kan verkligen rekommenderas!! Jag gjorde dock som så att jag förgräddade skalet i ca 10 minuter. Sen la jag på grönsakerna som jag stekt innan (tog champinjoner istället för squash, och lite andra kryddor), blandat med kalkonen. Sist blandade jag ägg och ost och la som ett täcke uppepå. 20 minuter i ugnen, och det var färdigt att avnjuta.
Tack för ett superbra recept Mia. Kommer definitivt att göras fler gånger, ska testa lite andra fyllningar oxå.
12 augusti, 2006 at 20:30 #294171Anonym anvandareMemberkul sara!!! bildbevis oxå!
12 augusti, 2006 at 22:15 #294172Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:kul sara!!! bildbevis oxå!Japp, hade kameran framme så… Här är en i genomskärning oxå… Åt dock mer än den lilla biten, och med sallad till såklart…
12 augusti, 2006 at 23:25 #294173Anonym anvandareMemberHmm jag vill ha den där pajen. Funderar på att instifta en ny regel som heter ”mata moderatorn” där den moderator som har flest inlägg får mat från forumets medlemmar!
13 augusti, 2006 at 08:27 #294174Anonym anvandareMemberja den dagen man kan skicka mat över bredbandet….
16 september, 2006 at 13:23 #294175Anonym anvandareMemberHmm… drömmer om mat efter att ha opererat bort halsmandlarna så nu kan jag knappt dricka vatten. Riktig jojo-bantning just nu alltså.
Var köper jag Bake Pro från? Jag bor i Stockholm men kan vänta = beställa via nätet = gärna från nån i Sthlm så det är framme relativt snabbt. Om det är verboten/förbjudet med sånt så skicka gärna PM någon.
Mvh, Nicke
19 september, 2006 at 10:20 #294176Anonym anvandareMembernikasp wrote:Hmm… drömmer om mat efter att ha opererat bort halsmandlarna så nu kan jag knappt dricka vatten. Riktig jojo-bantning just nu alltså.Var köper jag Bake Pro från? Jag bor i Stockholm men kan vänta = beställa via nätet = gärna från nån i Sthlm så det är framme relativt snabbt. Om det är verboten/förbjudet med sånt så skicka gärna PM någon.
Mvh, Nicke
Det går ju inte att pm’a dig..inte heller ngn mailadress..
19 september, 2006 at 10:42 #294177Anonym anvandareMemberHmm… konstigt. Jag kollar direkt men har mailadress: [mailto:niklas@azplund.com]
Tack på förhand!
Edit: jag är för ny här… eller ska jag kunna ta emot PM kanske? ”Vissa begränsningar finns nu på plats för nya användare, på förekommen anledning. Som ny medlem har du ännu inte tillgång till att sända Privata Meddelanden (PM). När du har varit medlem i minst en vecka och gjort 25 (meningsfulla) inlägg på forumet så slås funktionen på automatiskt för din användare.”
Frida G wrote:Det går ju inte att pm’a dig..inte heller ngn mailadress..19 september, 2006 at 11:29 #294178Anonym anvandareMembernikasp wrote:Hmm… konstigt. Jag kollar direkt men har mailadress: niklas@azplund.comTack på förhand!
Edit: jag är för ny här… eller ska jag kunna ta emot PM kanske? ”Vissa begränsningar finns nu på plats för nya användare, på förekommen anledning. Som ny medlem har du ännu inte tillgång till att sända Privata Meddelanden (PM). När du har varit medlem i minst en vecka och gjort 25 (meningsfulla) inlägg på forumet så slås funktionen på automatiskt för din användare.”
Har nu mailat dig!
19 september, 2006 at 13:48 #294179Anonym anvandareMemberSjukt bra tråd! Jag brukar alltid ha svårt med vad jag ska äta till mat och alltöfr ofta blir det råris med kyckling! TACK alla!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.