Home › Forums › Matlagning och Recept › Recept Fulla Med Protein
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 september, 2006 at 17:41 #294180Anonym anvandareMember
Håller just i detta nu på att göra denna rätt som luktar smaskens, det jag dock undrar över är ifall det bara är min som har blåst upp som en ballong? Mixtrade lite med receptet och bytte ut kycklingkasslern mot vanlig skinka och skippade bananen och curryn.. Tycker inte det borde bli såå konstigt
Sara wrote:Kycklingquiche [/b]250 g kvarg
3 ägg
150 g kycklingkassler
1 rödlök
2 burkar kantareller
75 g riven ost (10%)
30 g cashewnötter
1 banan
curryStek hackad rödlök och kantareller tillsammans med curry.
Blanda ihop kvarg och ägg till en jämn smet. Salta och peppra. Rör ner riven ost (spara lite att lägga uppepå), tärnad kycklingkassler, cashewnötter och den stekta löken och kantarellerna. Bred ut smeten i en pajform och garnera med skivade bananer, eventuellt extra curry och det som är kvar av den rivna osten.
Grädda i 200 grader varm ugn, ca 30 minuter. Ta ut formen och låt stå och stelna till i ca 5-10 minuter innan den skäres upp.
Delar man den på tre så innehåller varje portion ca:
Kcal: 360
Protein: 39 g
Kolhydrat: 16 g
Fett: 15 gEdit: Nu såg jag att Mia kanske menade att det endast skulle vara bakverk i den här tråden…. Men men, något ska väl ätas INNAN desserten oxå *s*
19 september, 2006 at 18:13 #294181Anonym anvandareMemberDet hela sjönk ganska kraftigt direkt när det kom ut ur ugnen så nu var det problemet avklarat
22 september, 2006 at 22:06 #294182Anonym anvandareMemberkanske någon som postat recept på liknande förut men det här har jag levt på senaste dagarna såååååååååå gott!
OSTKAKA[/b]
4 ägg
5 msk sötningsmedel
500 gr. Milbona kvarg
½ dl mjöl (vete, går bra med dinkel också)
3 dl minimjölk
½ dl hackade nötter
några droppar bittermandel-essens (så den smakar som Frödinges:pop: )
Vispa ägg o sötningsmedel. Rör ner resten. Häll i lätt smord 1½ liters-sockerkaksform och in i mitten av ugnen., 175* tills det ser fint ut, ca 60-70 min.lite sylt och lite minikeso till
har inte räknat ut värdet på den, men du är grym på sånt [/b]Mia;)
5 oktober, 2006 at 11:15 #294183Anonym anvandareMemberkan man säkert
5 oktober, 2006 at 21:20 #294184Anonym anvandareMemberbra fråga…bakepro har neutral smak…
10 oktober, 2006 at 14:36 #294185Anonym anvandareMemberNu ska här bakas!
11 oktober, 2006 at 23:33 #294186Anonym anvandareMemberUjujuj mycket inspiration man fick här!:up:
11 oktober, 2006 at 23:36 #294187Anonym anvandareMemberPaula wrote:kanske någon som postat recept på liknande förut men det här har jag levt på senaste dagarna såååååååååå gott!OSTKAKA[/b]
4 ägg
5 msk sötningsmedel
500 gr. Milbona kvarg
½ dl mjöl (vete, går bra med dinkel också)
3 dl minimjölk
½ dl hackade nötter
några droppar bittermandel-essens (så den smakar som Frödinges:pop: )
Vispa ägg o sötningsmedel. Rör ner resten. Häll i lätt smord 1½ liters-sockerkaksform och in i mitten av ugnen., 175* tills det ser fint ut, ca 60-70 min.lite sylt och lite minikeso till
har inte räknat ut värdet på den, men du är grym på sånt [/b]Mia;)
Skulle va kul att se bild på den… please
Vill ha nåt att jämföra lite med.3 november, 2006 at 21:36 #294188Anonym anvandareMemberPå min födelsedag fick vi cheesecake i ett glas serverat som efterrätt och det var så sjukt gott så jag försökte göra en kopia idag.
Det var sukt lätt att göra och blev mycket smaskigt.
Recept:
200 g philadelphia 7%
250 g lättkesella
1,5 florsocker (eller sötningsmedel eller nåt)
1 halv pressad citron
ett gäng lightdigestive fullkorns kexRör ihop allt utom kexen. Varva smeten och grovt smulade kex i ett glas, in i kylen ett par timmar och sen: Smaskens!
Den på resturangen var snäppet godare, men den var nog ingen light variant heller. Sen hade jag smulat kexen lite för mycket och kunde haft lite mer kex i. Nästa gång blir det perfekt.
2 januari, 2007 at 20:22 #294189Anonym anvandareMembernej nu var det allt för länge sedan jag postade i den här tråden….skärpning!! 👿
proteinbaket består så här kommer ett smaskensrecept!TACOPAJ[/b]
Deg:
100 g dinkelmjöl
10 g tacokrydda
250 g kesella
10 g rapsoljaBlanda allt. tryck ut i form o grädda 15 min på 200 grader.
Ta ut pajskalet o fyll med följande…Fyllning: (som är stekt)
250 g nötfärs
lök
1 burk krossade tomater
1 msk tomatpuré
140 g majs
vitlök
tacosås(valfritt)
cayennepeppar
saltTvå rejäla bitar blir det…Oj, nu har jag glömt skriva upp näringsvärde men den som gillar att räkna får fylla i…
2 januari, 2007 at 20:28 #294190Anonym anvandareMemberHär kommer en förbaskat god kaka men det krävs specialingredienser som kokosmjöl, som jag beställt från usa! finns på [www.netrition.com] . många andra spännande lowcarbprodukter dessutom
BANAN/KOKOSKAKA[/b]
Blanda följande…
5 äggvitor
1 äggula
1 dl sötn.medel
250 g kesella
70 g kokosmjöl
35 g bananvassle
2 tsk bakpulver
1 tsk kanel
lite vatten
1 bananGrädda på 200 grader tills det blivit fast….prova med sticka…
4 delar: 167 kcal/del: 21 g protte, 3 g fett, 14 g kolisar.
MYCKET GOTT………..:pop:
3 januari, 2007 at 15:19 #294191Anonym anvandareMemberTack, tack, tack för att du lyfte upp denna tråd (med två nya recept dessutom:)).
är relativt ny här på forumet så jag har missat denna fenomenala tråd, här ska lagas mat3 januari, 2007 at 15:46 #294192Anonym anvandareMemberDet var fina recept.
Men tål proteinpulver att upphettas t.ex. i ugn ?
100% proteinpulver kanske blir kvar 10 % (jag gissar)Hur är det egentligen ?
Vid vilken temperatur förstörs proteinpulver ?Jag vet att vitaminer är temperaturkänsliga.
3 januari, 2007 at 18:32 #294193Anonym anvandareMemberREP wrote:Det var fina recept.Men tål proteinpulver att upphettas t.ex. i ugn ?
100% proteinpulver kanske blir kvar 10 % (jag gissar)Hur är det egentligen ?
Vid vilken temperatur förstörs proteinpulver ?Jag vet att vitaminer är temperaturkänsliga.
ingen aning….mendå borde ju allt protein förstöras som man tillgar i ugn , eller? typ fisk, kött…
3 januari, 2007 at 19:37 #294194Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:ingen aning….mendå borde ju allt protein förstöras som man tillgar i ugn , eller? typ fisk, kött…Jag vet att all kött, fisk och växt proteiner fungerar bra under värmebehandling, magen tar upp bättre. Så har det alltid varit så.
Men proteinpulver är en färdigt behandlad produkt (förspjälkat, fler grenat osv). Utvecklat advancerat av kost o hälso industri. Då kan man föreställa att produkten är dyra o känsliga.
Men om någon här forum som är expert på om kvalitiv proteinpulver passar till matlagning som använder upphettning i t.ex. ugn ?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.