Snabb frukost!

Home Forums Matlagning och Recept Snabb frukost!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author

Hej .
    Det är så att jag är väldigt morgon trött och orkar aldrig fixa frukost så ja dricker varje dag mellan 5dl och 1 liter yougurt och en proteindrink innan jag skyndar mig till jobbet. Är yougurt bra att äta som frukost? Har nån något föslag på nån annan super snabb frukost för den morgontrötte?

M,v,h
    Kaj

ät gröt, häll i 1-2 dl havregryn i en djuptallrik innan du går och lägger dig. När du vaknar tillsätter du endast vatten och slänger in den i micron, klar på 2 minuter!

Hej,
    jag brukar mixa ingridienser nedan i pulver shaker.
    1.5 dl mini yoggi blåbär
    1 banan
    250 gr kesella/kvarg
    1-2 dl apelsin juice (till lagom drick konsistens)
    0.5-1dl fiber havregryn
    ca 1msk linfrö olja

mixa allt och njut.

Äter nästan alltid denna frukost nu sen ett år tillbaka. :emo-thumb

Peter Storhannus..
    Jag brukade äta gröt förut men det blev man så fruktansvärt less på .. Fast det går ju fort iallafall :)

nicklasg ..
    SKa testa det .. Det verkar snabbt och gott..!

Peter Storhannus wrote:
    ät gröt, häll i 1-2 dl havregryn i en djuptallrik innan du går och lägger dig. När du vaknar tillsätter du endast vatten och slänger in den i micron, klar på 2 minuter!

Måste man göra så? Blir det någon skillnad med att stå över natten?
    Det är ju enklare att direkt ta en handfull havregryn från påsen i en skål, häll i vatten och in i micron på 2 1/2 min hög effekt. Sedan på med kanel, mjölk och ev skivade bananer.

Sunnebris wrote:
    Måste man göra så? Blir det någon skillnad med att stå över natten?

skillnaden blir att det går snabbare att göra gröten på morgonen, eftersom du redan har hällt upp havregrynen.

Ojdå! Jag läste fel. Det blir ju ändå samma sak.

Häll protein, havregryn, och nötter/solrosfrön/linfrön i en schaker på kvällen, häll i mjölk på morgonen och drick på vägen till jobbet tidsåtgång ca 20 sekunder.

Ulrika Johansson wrote:
    Häll protein, havregryn, och nötter/solrosfrön/linfrön i en schaker på kvällen, häll i mjölk på morgonen och drick på vägen till jobbet tidsåtgång ca 20 sekunder.

Tack .. det lät bra.. ska göra det nu innan jag går och sover..

min kära sambos frukost består av 3 dl havregryn, solroskärnor, proteinpulver och mjölk…

bara att blanda låta det svälla lite o äta;)

Själv har jag lite svårt att få i mig allt, mätt blir du garanterat.

ellen wrote:
    min kära sambos frukost består av 3 dl havregryn, solroskärnor, proteinpulver och mjölk…

bara att blanda låta det svälla lite o äta;)

Själv har jag lite svårt att få i mig allt, mätt blir du garanterat.

OKej låter oxå bra.. Mätt ska man bli det är ju det viktigaste :)

Blandar 2 dl havregryn, en banan, lite sojamjöl och protein. Mixar detta med vatten.

Snabbt och hyffsat gott

Min frukost består oftast av 2dl havregryn, 1msk solroskärnor, 1 port. proteinpulver (choklad) och 3dl minimjölk. Mättande och snabbt fixat.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.