Sugen på pepparkakor?

Home Forums Matlagning och Recept Sugen på pepparkakor?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Så här när det närmar sig advent äts det ju pepparkakor överalllt… inte så kul om man går på diet å är ett kakmonster.

Ett tips är att blanda ett kryddmått pepparkakskrydda i proteindrinken.
    Hur gott som helst! Och lindrar garanterat pepparkakssuget. :emo-thumb
    Proteindrinken bör vara vanilj eller naturell.
    Pepparkakskrydda finns att köpa färdigblandad i liten påse från Santa Maria.

Lina Tuneld wrote:
    ..Pepparkakskrydda finns att köpa färdigblandad i liten påse från Santa Maria..

Ofan, nice! Får bli till att gå förbi ICA en runda imån efter morgonprommenaden. Har nämnligen ett kilo pulver med naturell smak, som jag inte vet vad jag ska göra av

NetCurse wrote:
    Ofan, nice! F

När vi ändå är inne på ämnet kan jag tipsa om att ha i pepparkakskrydda när man kokar havregrynsgröten :up:

Servera sen med kanel, kardemumma och valnötter…. Och gärna vaniljprotte blandat i liiite mjölk så det blir som en tjock vaniljsås. Supermums

Tack tjejen för tipset, de ska ja bjuda på när vi har julklappskväll i butiken, Thi hi!:emo-thumb

Vilken bra idé! Pepparkakor är det bästa som finns ju!!!

va sparsam med pepparkaks kryddan n

Sam jr wrote:
    va sparsam med pepparkaks kryddan när ni kryddar och ha gärna på extra kanel och kardemumma …

nejlikorna i pepparkakskryddan tar fan över all smak annars

Fast det är kanske det som man gillar så mycket!? ;)

Testade att ha lite pepparkakskrydda + kanel och mandel i gröten o chokladprotte på det, gott :emo-thumb

Ping wrote:
    Fast det är kanske det som man gillar så mycket!? ;)

jo klart det kan vara så ..men då smakar det fanemig inte pepparkakor i varjefall :)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.