- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Matlagning och Recept › Thai-kycklingryta
Jäkla knepigt ord at skriva o få det rätt (vilket jag säkert inte lyckats me men men)
Denna rätt e iaf enkel att svänga ihop och ganska nyttig med…. kanske inte att ha till diet men som god o bra off-mat!:emo-thumb
2 st kycklingfiléer (ca 350g)
1/3 påse me frysta wok-grönsaker (beror kanske på vilken storlek man köper)
1 burk bambuskott
1 burk light kokosnötsmjölk (6%fett om jag inte minns fel)
2 matskedar rödcurrypasta
2 dl ris
Sätt igång riset till o börja med.
Tärna kycklingfilén o stek den i stekpanna, i med wokgrönsakerna o låt det steka tillsammans i 5 min.
I med bambuskotten, salta o peppra.
I me burken me kokosnötsmjölk och rör sedan ner ca två matskedar rödcurrypasta, den e ganska stark så smaka av.
Låt allt puttra under lock i ca 10 min. (tills riset e klart)
Ät o njut! :nerd-tb:
Inte sådär fräckt recept me hur mycket protte o kolisar man får i sig men ni har iaf ett enkelt upplägg på något som e gött o sen kan man ju själv öka eller minska på ingredienserna!
/William
Först av allt, Thai-kycklinggryta.
För det andra, det här passar väl under deff också?
Trevligt recept, ska nog göra ett liknande iaf. Om inte idag kanske till helgen:emo-thumb
var hittar man rödcurrypasta ?
omfg, detta var kickass alltså. perfekt för alla som gillar asiatisk mat.
hehe kul att du gilla det!
Med kokosnötsmjölk o röd eller gröncurry-pasta har man en jättebra bas som man kan blanda me allt möjligt, räkor, tonfisk, nudlar, ris. m.m
:up:
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY