Tråden om grillat, allt från kött till fisk och grönsaker. Videos och foton.

Home Forums Matlagning och Recept Tråden om grillat, allt från kött till fisk och grönsaker. Videos och foton.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 156 total)
  • Author

Denna tråden skall bara innehålla bilder, videos och recept från grillningar. Allt från kött, fisk, fågel eller grönsaker. Allt som ni har grillat på en riktig grill och lyckats riktigt bra med.

Jag börjar med en guide jag satte ihop om hur jag helgrillar mina kycklingar på grillen.

Nu är det snart sommar och grillsäsong, även om jag själv grillar året om.

[youtube=B85jgILPNy4]

Jävlar vilken bra guide!! Det där ska jag prova om nån månad när det blir några fler plusgrader även i Luleå. Lite funderingar:

Ekonomin har hittills bara tillåtit biltemas 199kronors med ca 56cm i diameter och ingen sån där fin uppdelnings grej för kolet, har du provat göra en kyckling på en liknande grill som min? Tror du det kan funka eller bränns kycklingen sönder? Din grill såg jävligt fin ut, är det en weber 96cm?

Outstanding tråd nykropp..:emo-thumb

Vräk på med era recept då jag ofta har idé torka :)

Och gärna med era bästa marinad recept

Torbjörn. Man behöver inte ha korgar så länge man ser till att glöden inte hamnar under kycklingen. Har provat med någon landman liknande historia. Problemet är ofta att ventilerna inte släpper genom nog med luft känns det som. Min weber är 56cm har jag för mig. Eller om det är 54 cm. Blandar alltid ihop dom. ;)

Men prova med en billigare grill. Tänk på att själva klotet skall vara så stort som möjligt både höjd och bredd.
    Lycka till!

Just det! Se till att du har briketter som glöder länge. Skiten man köper på ica dunstar och blir bara damm av. Helt värdelösa. Så satsa lite mer cash på tex webers briketter. När du grillat klart stänger du ventilerna och återtänder briketterna vid nästa grillning. :)

Detta är en tråd man kommer bli hungrig av lagom till alla dieter;)

Något som är väldigt populärt i staterna är att grilla kyckling på burk. Det innebär att man trär kycklingen över en liten ölburk med halva burken öl kvar. Sedan ställer man burken och kycklingen på grillen. Fördelen med detta är att kycklingen grillas från utsidan men ångkokas från insidan.

Detta gör att kycklingen blir enormt saftig och välsmakande.

Problemet är att den inte står så säkert. Men weber har en variant som står perfekt samt går att fylla med vad som helst från öl, cider, örter, vitlök osv.

Det var ett tag sedan jag grillade med denna. Men i helgen körde jag en kyckling med äppelcider och vitlök i muggen. Det blev en söt härlig smak!

[img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/03/20110328-145946.jpg]

Va fan gick jag in här för!!! Aaaahh…. Vrålhungrig var jag innan men nu står man inte ut längre :) mycket bra tråd Nykropp. Grillat är så jävla gott!

men jävlar va bra tips! nykropp – kyckling mästaren?! bara det blir lite behagligare temp i Luleå slänger jag upp några bilder på en jävligt najs grillad högrev. Fortsätt posta nya tips och ideer!

Denna tråd gillar jag! Kommer bidra med lite mat när möjlighet ges…

En liten grill på gång. Blir ca 2 kg tjocka revben som röks med körsbärsträd. Kommer nog ta ca 4 timmar tror jag att få dom klara. Low and slow är modellen!

Kommer bild på slutresultatet också sedan.

[img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/05/20110506-141336.jpg]

Spännande! :up:

Där satt den.
    4 timmar på grillen.

[img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/05/20110506-174614.jpg]

Det där måste ha smakat fint Dennis.

Gober wrote:
    Det där måste ha smakat fint Dennis.

Ja inte var det dåligt, så mycket kan jag avslöja. Ser fram mot min nya webersmoker som är beställd. :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 156 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.