Kapten landar Boeing 767 utan utfällda landningsställ

Home Forums Repan Kapten landar Boeing 767 utan utfällda landningsställ

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Kapten Tadeusz Wrona lyckas landa en Boeing 767 med 231
    passagerare, utan landningsställen utfällda. Alla oskadda dessutom.

Jag hade kysst hans fötter om jag varit ombord.

[youtube=h7Q3gTXLOjI]

Ja fi fan vad svettig upplevelse, duktig pilot :up:

Hjälte är han!!

skapligt

Läge att löneförhandla för honom dagen därpå gissar jag =) eller iaf önska sig en fin klocka av företaget/f-bolagen som slipper punga ut med miljoner för 231 döda och allt runt ikring.

Omlackering av planet lär det nog få bli iaf. har nog några report undertill som blir svåra att polera bort.

Sammy wrote:
    Läge att löneförhandla för honom dagen därpå gissar jag =) eller iaf önska sig en fin klocka av företaget/f-bolagen som slipper punga ut med miljoner för 231 döda och allt runt ikring.

Omlackering av planet lär det nog få bli iaf. har nog några report undertill som blir svåra att polera bort.

Om jag var finansiär/ägare hade jag skrattat hela vägen till banken när jag skulle lösa in den självrisken haha. Vilken jävla räkmacka, med tanke på omständigheterna.

helt otroligt igentligen om man ser på oddsen för tillbud på flygen att man inte råkat ut för något.

Jag avverkar mellan 200-250+ flghter/år i jobbet och aldrig vad jag vet har det varit något tillbud..ska väl inte säga något för då händer det säkert :)

Lite fler bilder på denna unika landning.

[youtube=ltvbj588bv0]

[youtube=w1XQGNulC2g]

Hade ett gäng polare ombort på det planet. Grabbarna från bandet Decapitated. Pratade med trummisen för några dagar sen å han var minst sagt skakad. Lite ironiskt att de e just dom som ska råka ut för en sån sak igen då bandet miste den gamla trummisen och att sångaren skadade sig allvarligt i en bussolycka ett gäng år tillbaka.
    Piloten borde få ett pris…minst sagt!

Hahahah kul att piloten heter Wrona = Kråka :D ASG

bästa landningen måste ju blir denna..

[http://www.youtube.com/watch_popup?v=zbfZxvsDp3c]

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.