- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 juni, 2007 at 02:16 #350859Anonym anvandareMember
Peter.S och FreddeR: Tack för komplimangerna. Skoj som fan med såna här trådar, hoppas fler hakar på!
30 juni, 2007 at 13:28 #350860Anonym anvandareMemberFreddeR wrote:ett senare projekt jag kladdat lite med, långt ifrån klar dock.[img=http://ftar.se/airbrush1.jpg]finns det någon här som är duktig inom typ airbrushning i ps, så tar jag gärna emot en del tips.
Den där blev jäkligt bra. Ska du göra klart den eller är det tänkt att vara så som den är just nu? Är det svårt att airbrusha så bra i Adobe Photoshop? Min brud håller på mycket i Poser vad det gäller att skapa karaktärer, men hår och sånt gör hon i PS. Till det använder hon en sorts penna hon kopplat till datorn och sedan sitter hon väl och nöter med den skulle jag tro. Lär ju vara rätt svårt att airbruscha rätt med en vanlig mus?
30 juni, 2007 at 17:13 #350861Anonym anvandareMemberPeter.S wrote:Den där blev jäkligt bra. Ska du göra klart den eller är det tänkt att vara så som den är just nu? Är det svårt att airbrusha så bra i Adobe Photoshop? Min brud håller på mycket i Poser vad det gäller att skapa karaktärer, men hår och sånt gör hon i PS. Till det använder hon en sorts penna hon kopplat till datorn och sedan sitter hon väl och nöter med den skulle jag tro. Lär ju vara rätt svårt att airbruscha rätt med en vanlig mus?tack! den är långt ifrån klar. den är även mycket större än så, 4 gånger för att vara exakt, så alla detaljer syns inte på den lilla. det är rätt mycket som saknas på den, men jag postar den när den är klar. tänkt att vara till min lillebror som fyller år den 11e juli, så får se till att vara klar tills dess. svårt och svårt, det är ju inte så svårt. handlar rätt mycket om teknik faktiskt, dock är det enligt mig avsevärt svårare än att rita på papper. visa gärna lite som din flickvän gjort, skulle vara kul att se!
30 juni, 2007 at 17:33 #350862Anonym anvandareMemberHär är ett av mina konstverk. Hitills ungefär 20-25 timmar, och det är säkert en 3-4 kvar.
30 juni, 2007 at 18:26 #350863Anonym anvandareMemberVandraren wrote:Här är ett av mina konstverk. Hitills ungefär 20-25 timmar, och det är säkert en 3-4 kvar.Du har talang mannnen:emo-thumb
30 juni, 2007 at 18:38 #350864Anonym anvandareMemberzyxuz wrote:Du har talang mannnen:emo-thumb30 juni, 2007 at 19:23 #350865Anonym anvandareMemberVandraren wrote:Här är ett av mina konstverk. Hitills ungefär 20-25 timmar, och det är säkert en 3-4 kvar.:emo-thumb
30 juni, 2007 at 21:25 #350866Anonym anvandareMemberVandraren wrote:Här är ett av mina konstverk. Hitills ungefär 20-25 timmar, och det är säkert en 3-4 kvar.Haha! Det var faktiskt en rätt skön egen stil om jag ska vara ärlig. Måla den på duk med pensel och mjuka till den lite och färglägg den lite glatt och ljust, kanske dela upp den i olika färglagda fyrkanter av olika storlek. Då skulle den bli en sån där underlig abstrakt grej som säkert skulle gå iväg för ett par 100 papp. Skulle fan inte förvåna mig.
30 juni, 2007 at 21:46 #350867Anonym anvandareMemberPeter.S wrote:Haha! Det var faktiskt en rätt skön egen stil om jag ska vara ärlig. Måla den på duk med pensel och mjuka till den lite och färglägg den lite glatt och ljust, kanske dela upp den i olika färglagda fyrkanter av olika storlek. Då skulle den bli en sån där underlig abstrakt grej som säkert skulle gå iväg för ett par 100 papp. Skulle fan inte förvåna mig.Haha.. Jo, jag ritade den i paint för att skoja lite, men sen tyckte jag den såg rätt skön ut. Men med min konstnärliga förmåga blir det antagligen bäst resultat när jag inte är seriös:D
Ska följa ditt råd, blir jag rik så får du hälften.
3 augusti, 2007 at 23:18 #350868Anonym anvandareMemberSuttit sjuk idag, och invigt ett nyligen införskaffat studiemedel lite grann, en sorts pennor som jag kommer rätt bra överens med.
Inget avancerat, och Tut Ankh Amon ser ut som en sumobrottare, men never the less ett exempel på vad jag levererar om jag får lite fritid med Jedi Mind Tricks, som hör hemma i den här tråden!
Och även en annan liten grej med annat tema.
MVH
4 augusti, 2007 at 01:18 #350869Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Conan. Den har jag visat i en annan tråd förut.Riktigt bra tecknat! :emo-thumb Även flera av er andra…
Målar & ritar själv en hel del. Blev mkt Hulken, Stålmannen & Bamse när jag var liten! (redan då var jag intresserad av styrka! ) Få se om jag hittar någon teckning att lägga in vid ngt senare tillfälle…
6 augusti, 2007 at 21:43 #350870Anonym anvandareMemberKul att få se alla olika stilar! Själv kan jag ingenting
om att göra bilder på datorn… Lyckas med nöd och
näppe manövrera mig runt på forumet, så jag är ju inte
direkt skicklig när det gäller datorer. 😮 Hade varit roligt
att lära sig, men en sak i taget.Har postat några bilder i liknande trådar lite längre
tillbaks, men what the heck… Här kommer ett par skisser.
Arbetar mest med porträtt: Blyerts, kol och torr pastell.
Äger ingen scanner, så tyvärr är bildkvalitén lite kass.
Skissar bara som hobby alltså… när jag har tid och lust.Mikael Gumse
Gumse igen
Presentportätt åt en släkting
Kevin Costner från filmen Waterworld
6 augusti, 2007 at 21:48 #350871Anonym anvandareMemberOch så slänger jag upp några halvstressade
snabbskisser…The King
James Marsters (skådis/musiker)
Marsters igen
Jon Bon Jovi à la 80-tal
That’s all folks… Har inte haft tid att skissa så mycket
på senaste, men när det finns nog med tid och inspiration
så får man ju se…7 augusti, 2007 at 09:43 #350872Anonym anvandareMemberMycket vackert! Du har talang! Gå en kurs om datoranvändning så du kan utnyttja datorn!
20 augusti, 2007 at 15:58 #350873Anonym anvandareMemberYo! Jag har tecknat.
[img=http://img75.imageshack.us/img75/3248/nina3v1tz3.jpg]Det var som att cykla, typ. Fast cykeln var rostig och illa smord så gick det att hålla balans och ta sig framåt med hedern i behåll ändå.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.