Nån mer på BODY som gillar att rita?

Home Forums Repan Nån mer på BODY som gillar att rita?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 426 total)
  • Author
    Nina Lätt wrote:
    Yo! Jag har tecknat.

[img=http://img75.imageshack.us/img75/3248/nina3v1tz3.jpg]Det var som att cykla, typ. Fast cykeln var rostig och illa smord så gick det att hålla balans och ta sig framåt med hedern i behåll ändå.

Bra skit nina! dvs good stuff ffs

Work in progress.

Fattas en lägereld, lite små dekorationer som lerkrukor, spjut och grejer, och eventuellt en fet indian med fredspipa ifall en sådan får plats.

MVH

Du har skön stil, bra färger osse

Wennerberg wrote:
    Du har skön stil, bra färger osse

Tack. Inte klar ännu, har en dag på jobbet imorgon också där mycket tid kommer gå åt till att rita. Färgerna får jag tacka mirakelpennorna Touch Twin Markers för. Gotta love ’em! Samlat på mig lite olika speciella grejer som skall användas till skisser för skolan, men det blir lite på fritiden också.

MVH

Uppdatering, bakgrund fattas;

Strötid på jobbet idag igen. Dessa renderingar tar ibland uppåt några timmar så jag får möjligheten att göra lite annat.

Här är som ni ser en tjockis, fredspipa och allt! Vad som medföljer är även en liten förhandstitt på ett gäng pennorsom råkade vara i bakgrunden då bilden togs snett, och där syns även min fantastiska burk med tecknade får på.

8)

MVH

[img=http://img81.imageshack.us/img81/5927/teckning2oq0.jpg]

Marcus Syvertsen wrote:
    Strötid på jobbet idag igen. Dessa renderingar tar ibland uppåt några timmar så jag får möjligheten att göra lite annat.

Här är som ni ser en tjockis, fredspipa och allt! Vad som medföljer är även en liten förhandstitt på ett gäng pennorsom råkade vara i bakgrunden då bilden togs snett, och där syns även min fantastiska burk med tecknade får på.

8)

MVH

[img=http://img81.imageshack.us/img81/5927/teckning2oq0.jpg]

Hur kan man vara så bra helt sjukt. mycket fint :up:

Vad fick du ge för dedär pennorna?

Wennerberg wrote:
    Vad fick du ge för dedär pennorna?

För mycket. Men ibland får man prioritera lite… Har inga andra utgifter, och tecknandet är något jag tycker mycket om.

Det är i nuläget runt 30 pennor och sammanlagt har de kostat mig ungefär 600kr. Har köpt dem för t.ex. skolan och praktiken delvis, men det blir mycket fritidsskissande också… 25kr styck, med lite paketpriser och skit inkluderat i totalen. De svarta konturpennorna av olika slag, samt de vita, är ihopsamlade på lite olika sätt.

MVH

[img=http://pix.nofrag.com/9/f/9/7b77b60112afd0d16e8a9d33993a6.jpg]MVH

Marcus Syvertsen wrote:
    Tack. Inte klar ännu, har en dag på jobbet imorgon också där mycket tid kommer gå åt till att rita. Färgerna får jag tacka mirakelpennorna Touch Twin Markers för. Gotta love ’em! Samlat på mig lite olika speciella grejer som skall användas till skisser för skolan, men det blir lite på fritiden också.

MVH

Uppdatering, bakgrund fattas;

Ruggigt läckert!

MÅSTE dock fråga. temat känns väldigt bekant från de gamla playstationspelen Crash Bandikot (visst fan hette de så..? =) )

Är det nån inspiration hämtat därifrån? :)

Mr_c wrote:
    Ruggigt läckert!

MÅSTE dock fråga. temat känns väldigt bekant från de gamla playstationspelen Crash Bandikot (visst fan hette de så..? =) )

Är det nån inspiration hämtat därifrån? :)

Faktiskt inte, men nu när du säger det så får man givetvis lite nostalgitankar… Men tack så mycket, då har jag ett tema för dagen!

Temat är Tiki. Och spelet hette Crash Bandicoot.. Har de tre första, skitnice ju!

:nod

MVH

JAg ska köpa litta pennor och undrar vad ni har att säga om PITT-pennorna från FABERCASTEL?

Tänkte köpa stora kittet isf för 700 något. Bra pennor eller skit? Vilka föredrar ni?

Wennerberg wrote:
    JAg ska köpa litta pennor och undrar vad ni har att säga om PITT-pennorna från FABERCASTEL?

Tänkte köpa stora kittet isf för 700 något. Bra pennor eller skit? Vilka föredrar ni?

Beror på vad du gillar för stuk, Faber Castel, Lyra osv. är bra grejer…

…om man är från frankrike och gillar homokonst.

I’d send you here;
    [http://www.highlights.nu/index.php?PHPSESSID=uu83d15suoju6kpnmj2bgvf275&setID=setID&id=1&page=13&search_text=touch&sida=2 Highlights]

MVH

Marcus Syvertsen wrote:
    Beror på vad du gillar för stuk, Faber Castel, Lyra osv. är bra grejer…

…om man är från frankrike och gillar homokonst.

I’d send you here;
    [http://www.highlights.nu/index.php?PHPSESSID=uu83d15suoju6kpnmj2bgvf275&setID=setID&id=1&page=13&search_text=touch&sida=2 Highlights]

MVH

Är det touch du använder? De fyrkantiga pennorna? Gillar färgerna på dina bilder nämnligen. Är det sån penselspets på pennorna? Det är det på pitt faber castel, det gillas

Wennerberg wrote:
    Är det touch du använder? De fyrkantiga pennorna? Gillar färgerna på dina bilder nämnligen. Är det sån penselspets på pennorna? Det är det på pitt faber castel, det gillas

Det är Touch jag använder, korrekt. I skolan lirar vi Copic, men dessa är för dyra för mig tyvärr.

Touchpennorna är tvåuddade, en snedhyvlad fyrkantig ”kalligrafi”-udd som jag använder till att fylla större ytor och färgtoningar, och en smalare udd som är bra för detaljer.

Simple as that, pennorna tar sin tid att komma överens med, men vem som helst med lite fallenhet för det kommer att tjäna mer än förlora på dem!

MVH

PS. Kul att du gillar mina färgval, ifall inhandling utav dessa pennor skall göras så kan jag PM:a en lista med de färger jag använder.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 426 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.