Tråd för FOTO snack – teknik / bild / tips

Home Forums Repan Tråd för FOTO snack – teknik / bild / tips

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 1,522 total)
  • Author
    Posts
  • #284010

    Har lite questions igen :D

    Har spanat runt lite och hittade Nikon D60 hus + AF-S DX 18-135/3,5-5,6G IF ED för 5200 pix. Så jag undrar ju självklart om det är bättre att köpa med det kitobjektivet istället för en med 18-55mm?

    Och vad har ni för erfarenhet av kameraexperten.se?

    pejs :)

    #284011
    Ereko wrote:
    Och vad har ni för erfarenhet av kameraexperten.se?

    pejs :)

    Handla inte där!!!
    Har själv försökt handla där med allt strul det innebar.

    Dessa länkar säger en del om Kameraexperten!
    [http://www.minhembio.com/nyheter/1755]
    [http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=217734]

    #284012

    Efter den 26:e ska jag börja spöka runt efter ministativ och paraplyer á 50cm, och sticka till min polare som jobbar på Nordins pappershandel och köpa svarta, vita och gråa A2-papper, både blanka och matta. Kostar typ 10 spänn styck, och sen behövs det bara en till softbox av samma modell som den jag har – fast till 580:n. Sen blir det åka av med produktfotografering och material till fotomontage.

    Oh god. :P

    Rolig rubrik på en annons på fotosidan. För oss som är införstådda med knarkslang så är denna smått komisk.

    Quote:
    Säljes; Laddsäck!
    #284013

    Vad behöver jag för att fjärrstyra min SB-600?

    #284014
    Tobias Borg wrote:
    Vad behöver jag för att fjärrstyra min SB-600?

    Hmm… Ingenting, om jag minns D90 rätt? :)

    #284015
    Marcus Syvertsen wrote:
    Hmm… Ingenting, om jag minns D90 rätt? :)

    D90, SB-600 och fantasi och tid…

    #284016

    Hmm.. Får det inte att fungera med command grejen.. jaja, får väl ta en titt i morgon igen.

    #284017
    Tobias Borg wrote:
    Hmm.. Får det inte att fungera med command grejen.. jaja, får väl ta en titt i morgon igen.

    Tänk på att du måste ha pop-up:en uppe, SB-600 reagerar på blixtljuset från den.

    #284018

    Nikons nya högt vajande flagga, D3X, bild i full upplösning på ISO 6400. Om någon missat det;

    [http://www.cyberphoto.se/bildexempel/d3x/DSC_0120.JPG]

    Odiskutabelt och överlägset den bästa ISO-toleransen hittils producerad på småformat.

    Kring 70,000kr kostar kalaset.

    #284019
    Marcus Syvertsen wrote:
    Nikons nya högt vajande flagga, D3X, bild i full upplösning på ISO 6400. Om någon missat det;

    [http://www.cyberphoto.se/bildexempel/d3x/DSC_0120.JPG]

    Odiskutabelt och överlägset den bästa ISO-toleransen hittils producerad på småformat.

    Kring 70,000kr kostar kalaset.

    Jag ska faktiskt ändra lite :)

    D3 är aningens bättre på 100% crop. MEN!!! Du har helt rätt i verkligheten då förstoringsgraden blir mindre när du har 24,5 MP mot 12 MP, och jag har gjort ett par utskrifter och D3x ser förbenat grymt majestätiskt bra ut. Sitter med D3x hemma…

    Bifogar bild med mina 2 älsklingar…frugan & D3x :up:

    #284020
    Tobias Borg wrote:
    Hmm.. Får det inte att fungera med command grejen.. jaja, får väl ta en titt i morgon igen.

    Aktivera i kameran genom menyvalet gaffling/Blixt, sen Kontroll för inb.blixt, sen Kommandoläge. Andreaz kan resten :) Han har ju D90 också…sen har du du bruksen på SB-600 här:

    [http://nikoneurope-se.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_se.cfg/php/enduser/std_alp.php?p_sid=doqwKPlj&p_lva=&p_li=&p_new_search=1&p_accessibility=&p_adv_search=&p_srch=1&p_sort_by=&p_gridsort=&p_row_cnt=&p_prods=88%2C151&p_cats=650&p_pv=2.151&p_cv=1.650&p_search_text=&p_search_type=answers.search_nl&publish_from=&publish_from_day=&publish_from_month=&publish_from_year=&publish_to=&publish_to_day=&publish_to_month=&publish_to_year=&upd_from=&upd_from_day=&upd_from_month=&upd_from_year=&upd_to=&upd_to_day=&upd_to_month=&upd_to_year=&p_page=1&p_nav=]

    #284021
    rfb wrote:
    Du har helt rätt i verkligheten då förstoringsgraden blir mindre när du har 24,5 MP mot 12 MP

    Klart jag har. 8)

    Hur pass kinkigt är det med optik att fylla upp sensorn och fortfarande ha skärpa på 100%? Måste bli dyra glasbitar?

    #284022
    Marcus Syvertsen wrote:
    Klart jag har. 8)

    Hur pass kinkigt är det med optik att fylla upp sensorn och fortfarande ha skärpa på 100%? Måste bli dyra glasbitar?

    Ja, 50 F1.4G, 85 F1.4D som exempel. 24-70 har jag inte testat ännu, men det behövs nog MINST.

    #284023

    Hallå alla ni foto proffs!!
    Tänkte om ni kunde hjälpa mig. Det är så här att jag är väldigt sugen på att köpa en systemkamera men jag vet inte vilken av alla ”tusentals” jag ska välja, men jag kan ju sålla bort de dyra. Är en amatör och kan inte ett dugg ISO grejer och allt vad det heter, men om ni kan komma på någon bra och plånbiksvänlig kamera så skulle jag vara glad:emo-thumb

    #284024
    Minna wrote:
    Hallå alla ni foto proffs!!
    Tänkte om ni kunde hjälpa mig. Det är så här att jag är väldigt sugen på att köpa en systemkamera men jag vet inte vilken av alla ”tusentals” jag ska välja, men jag kan ju sålla bort de dyra. Är en amatör och kan inte ett dugg ISO grejer och allt vad det heter, men om ni kan komma på någon bra och plånbiksvänlig kamera så skulle jag vara glad:emo-thumb

    Om du varken är beredd att spendera pengar eller läsa på lite själv för att bestämma vad du behöver – varför i hela friden ska du köpa en systemkamera?

Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 1,522 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.