- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Axelsmärta
När jag kör tricepspress (djupt så att man även tränar vingar) känner jag en smärta i vänster axel. Det blir värre ju djupare ner jag går med stången. Smärta känner jag också när jag stretchar triceps ( [http://www.abc-of-fitness.com/images/tutorials/triceps-stretch-step2.gif] ).
Vet någon vad problemet är och vad man kan göra åt saken? Till exempel hur jag (inte) ska köra eller om det finns rehabiliterande övningar?
Kan tillägga att min högra axel har knakat i flera månader nu utan att jag känt någon smärta så jag har inte upplevt det som ett problem. Min vänstra axel har bara nyligen börjat knaka. Kan det vara så att det är fel på min teknik?
Jag har testat antiinflammatoriska mediciner som ibuprofen och diklofenak, börjat äta glukosamin som kosttillskott och stretchar axlarna dagligen. Har även vilat i 1-2 veckor. Men hittills har inget hjälpt tyvärr.
Tacksam för all hjälp!
Hade hoppats på svar … får väl boka läkartid.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY