- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Bristningar i mellan axeln och biceps, tatuering?
Tjenare, på senaste tiden har jag börjat på typ lila/röda streck på huden mellan armen och biceps. Det är tydligen bristningar som uppkommer vid överbelastning/tunga lyft. De är ganska stora och djupa och nu undrar jag hur man kan få bort dem och om man kan tatuera på dem?
Mvh
tjo det låter som att du talar om hudbristningar,och av egen erfarenhet som uppstår dom mestadels pga för stora viktökningar på egen fysik under relativt kort tid,inget proffs på ämnet men lyckades tyvärr dra på mej många i tonåren och dom följer med än i dag dock med mindre färg dvs nowadays hudfärgade men långtifrån diskreta eller snygga,ett råd är att inte överäta allt för mycket och undvik för snabba viktökningar!vet ej om tatueringar funkar på dom, men tvivlar starkt på det då huden som bristningarna består av är oftast slapp och för tunn
Nej, du får nog lära dig att leva med dem skulle jag tro. Jag har själv haft dem och det tog många år innan de ”kamouflerade” sig med resterande hudfärg.
Om du kan tatuera på dem kan du nog enkelt få svar på av någon av alla de som har tatuerat sina armar o axlar här inne på bodys forum.
Man kör över bristningarna.
åfan..där lärde man sej något nytt:)
Jag körde över mina bristningar vid armhålan mellan biceps och axeln, gick hur bra som helst, huden blev lite skrynklig precis efteråt men inget som märks när det läkt. Visar med en bild.
Tack för svaren! Skönt att de går å dölja med tatueringar:)
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY