Boka upp 13-14 oktober – SM!

Home Forums SKKF informerar Boka upp 13-14 oktober – SM!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 176 total)
  • Author

34 personer, inkluderat personer i förbundet, har haft åsikter på fotoförbudets vara eller icke vara i den här tråden – jag tycker att fler borde tycka till.

Gurgel: Maken till respektlös kommentar har jag inte läst på länge.

Jay wrote:
    34 personer, inkluderat personer i förbundet, har haft åsikter på fotoförbudets vara eller icke vara i den här tråden – jag tycker att fler borde tycka till.

Gurgel: Maken till respektlös kommentar har jag inte läst på länge.

Av en slump såg jag tråden. Att tro att alla som tävlar ens har ett konto på body är larvigt. Något man lär märka när folk kommer med sina kameror på dagen D iaf.

Jaha Jay, tack för att du tyckte till.

gurgel wrote:
    Jag tror inte ”förbundet” är intresserade av vad tävlande eller åskådare tycker. De sätter sina regler och skiter i resten. Deras avsaknad av kommentarer, belyser bara att de är ett faktum.

Som Jorgen så fint skrev tidigare, ”de tävlande är förbundet”. Men tydligen räcker de inte vara ”förbundet” för att ha något att säga till om. Hälsad vare kommunismens dagar

Även jag bojkottar sm i år. :up:

Jadu Gurgel! Du verkar inte glad, som sagt. Har du inte fått en del kommentarer? Att du sen inte tyckte så bra om dom är en annan sak, men kommentarer har du fått. Du får ingen mer info just nu, eftersom det fortfarande saknas några pusselbitar. Förbundet jobbar med frågan precis nu (ja, faktiskt kan det finnas saker som sker fast de inte syns hela tiden) och så snart allt är klart kommer fakta. Like it or not.

Trist att du bojkottar SM i år. Vi skulle behövt lite solsken…

För de som är dåligt pålästa så finns all info även på skkf.org, vilket är förbundets officiella infokanal. När allt är klart med regler runt foton m m finner man den där. Att vistas på Bodyforumet är inte alls nödvändigt.

Det där med kommunismens dagar var coolt. Tog ett tag, va? Jag formligen älskar topprestation i alla dess former. Dagen är räddad:emo-thumb !

Har jag rätt att tycka till i frågan huruvida jag är glad eller ej. Beror som sagt på vilket styre som råder ;). Känner mig annars rätt munter

Jag tyckte de verkade som ni var rätt färdigarbetade med förbudet. Ni hade en massa pusselbitar som ni redovisad.

Coolt och kommunism klingar inge bra i mina öron, men kanske i dina. Tog de ett tag att förstå ?

Dubbel post

Vad de tävlande tycker borde ju vara ganska klart, ingen vill bli tvingad till att behöva köpa kort på sig själv. De som vill ha proffs foto lär ju köpa dessa endå.

Denna sporten är redan väldigt dyr.
    En annan sak, ha SM i göteborg istället så kommer nog mer folk mer :)

JimmyW wrote:
    En annan sak, ha SM i göteborg istället så kommer nog mer folk mer :)

Väldigt OT men: En lokal med samma standard som Aros i Göteborg kommer att kosta ungefär dubbelt så mycket pengar. Och med tanke på att det brukar gå plus, minus noll när bokslutet är klart finns det ingen marginal för en dyrare lokal.

JimmyW wrote:
    Vad de tävlande tycker borde ju vara ganska klart, ingen vill bli tvingad till att behöva köpa kort på sig själv. De som vill ha proffs foto lär ju köpa dessa endå.

Ingen är tvingad att köpa kort heller.

Vill man fota får man köpa fotopass. Prisuppgifter och all annan information kommer att komma upp på förbundets hemsida.

Varför förkasta något som är oprövat? Jag vet inte om du är det, men jag är inte synsk. Om det blir bra, halvkass eller riktigt skitkass kommer ingen att kunna veta förrän efter tävlingen, eller hur?

Alla som jag pratat med är negativt inställda till fotoförbudet.

Jorgen wrote:
    Varför förkasta något som är oprövat? Jag vet inte om du är det, men jag är inte synsk. Om det blir bra, halvkass eller riktigt skitkass kommer ingen att kunna veta förrän efter tävlingen, eller hur?

Biltullarna var också oprövat, trots de så visste man på förhand att de var ett dåligt förslag. Jag skulle tro att erat förslag kommer stå sig lika bra som de. Synsk eller inte

När man sitter i en auktoritär position kanske man ska försöka bemästra den. Ni får gärna ta bort de ni skrivit till under min avatar ”Dumma moderatorer”.

Jorgen wrote:
    Väldigt OT men: En lokal med samma standard som Aros i Göteborg kommer att kosta ungefär dubbelt så mycket pengar. Och med tanke på att det brukar gå plus, minus noll när bokslutet är klart finns det ingen marginal för en dyrare lokal.

Men den lär dra in fler besökare också, samt så lär tävlingen ha mer ögon på sig och få större uppmärksamhet.

Ett förslag är ju att säga nej till proffesionella fotografer som tjänar pengar på att fotta och sälja bilderna efter tävlingen (vi har sett många såna här på body)

Men att de tävlandes släktningar och kompisar inte ska få knäppa ett par bilder med sin 600 kr`s kamera är väll att ta i.

Sen att tvinga Stina som är 54 år bära en presspass bara för att hon ska få fotta sin son med engångs kodak kamera är väll lite att ta i.

Benjamin wrote:
    Men den lär dra in fler besökare också, samt så lär tävlingen ha mer ögon på sig och få större uppmärksamhet.

Ett förslag är ju att säga nej till proffesionella fotografer som tjänar pengar på att fotta och sälja bilderna efter tävlingen (vi har sett många såna här på body)

Men att de tävlandes släktningar och kompisar inte ska få knäppa ett par bilder med sin 600 kr`s kamera är väll att ta i.

Sen att tvinga Stina som är 54 år bära en presspass bara för att hon ska få fotta sin son med engångs kodak kamera är väll lite att ta i.

Vi pratar i runda slängar runt 200 000:- mer i lokalkostnad. Det är många biljetter till som måste säljas för att täcka upp den kostnaden. Och vi har inte direkt råd att chansa på att dom intäkterna kanske kommer in med den nuvarande ekonomin. En så stor förlust kommer att betyda konkurs för förbundet. Och då blir det inga fler tävlingar alls i framtiden.

Som sagt, mer information kommer gällande fotopass osv kommer att komma upp på förbundets hemsida.
    Jag är trött på att få en massa skit för detta så jag kommer inte att kommentera det ytterligare.

Västerås är ju jättebra! Någorlunda mitten av landet iaf. Fast om jag bodde i södra Sverige skulle jag nog också vilja att alla tävlingar var där. ;)

Mitt tänk agående foto/film förbud.

Jag har tävlat på SM och tänker förmodligen tävla där igen. Efter många månaders slit med träning och diet står man på scenen i sin förhoppningsvis bästa form någonsin då detta är det man strävar efter varje gång man tävlar. När man står på scenen i ett perfekt ljus med en perfekt färg och sin livs pump det är då man vill att familj, vänner skall ta kort och filma. Jag tävlar inte för att få en liten plakett eller som när jag kom 4:a i -90kg på lucia en t-shirt och ett badlakan, jag tävlar för känslan att vara i min livs form och då förhoppnings vis kunna ha en massa fina kort på en själv att visa för barn och barnbarn när man blir pensionär och inte längre besitter en sådan form. Att vara i sin livs form innebär heller inte att man kanske är bäst på scenen utan man kanske kommer sist av sisodär 15st gubbar. Hur många bra bilder tror ni de som har foto pass knäpper på den som är sämst av 15st jämfört med de som är bäst? Detta beslut drar ner intresset att ställa upp och tävla/delta. Om ni ser till att producera en Sm film där ALLA i varje klass filmas lika mycket och alla förbedömningar och fria finns med så skippar min familj gärna att ta med kamera och jag skulle absolut betala ända upp till 500 spänn för en sådan dvd då den garanterat skulle vara av bättre kvalité än min egen film.

JayJay

jayjay wrote:
    Mitt tänk agående foto/film förbud.

Jag har tävlat på SM och tänker förmodligen tävla där igen. Efter många månaders slit med träning och diet står man på scenen i sin förhoppningsvis bästa form någonsin då detta är det man strävar efter varje gång man tävlar. När man står på scenen i ett perfekt ljus med en perfekt färg och sin livs pump det är då man vill att familj, vänner skall ta kort och filma. Jag tävlar inte för att få en liten plakett eller som när jag kom 4:a i -90kg på lucia en t-shirt och ett badlakan, jag tävlar för känslan att vara i min livs form och då förhoppnings vis kunna ha en massa fina kort på en själv att visa för barn och barnbarn när man blir pensionär och inte längre besitter en sådan form. Att vara i sin livs form innebär heller inte att man kanske är bäst på scenen utan man kanske kommer sist av sisodär 15st gubbar. Hur många bra bilder tror ni de som har foto pass knäpper på den som är sämst av 15st jämfört med de som är bäst? Detta beslut drar ner intresset att ställa upp och tävla/delta. Om ni ser till att producera en Sm film där ALLA i varje klass filmas lika mycket och alla förbedömningar och fria finns med så skippar min familj gärna att ta med kamera och jag skulle absolut betala ända upp till 500 spänn för en sådan dvd då den garanterat skulle vara av bättre kvalité än min egen film.

JayJay

Bullseye!:emo-thumb

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 176 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.