- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Styrkehörnan › 6 dagars schema?
Är det OK att ha ett 6-dagars schema?
Har så stora uppehåll mellan muskelgrupper jag kan och tränar 1 muskelgrupp per gång, bra eller dåligt?
Söndag – Fredag.
Jag har nått mycket bra resultat på väldigt kort tid, men tänkte höra med er ”proffs”
alla funkar vi olika:) om det funkar för dig så ser jag ingen anledning för dig att byta.
själv orkar jag inte träna hårt 6 dagar i rad. kör 2 on 1 off:)
jag är dock inget ”proffs” på detta talar bara från mina egna erfarenheter.
tränade själv 6 dagar i rad , men skulle hellre ha vilat mer om jag tittar tillbaka, är jävligt lätt o bli övertränad som jag även blev. dock körde jag 4 split , men du kör ju 1 muskelgrupp per dag så det kan väll funka. Men som sagt du känner själv om du ökar och har orken varje pass så kör på!
varför just 6 dagar?
Hur ser ditt schema ut nu?
Körde innan ett program som såg ut såhär,
1. bröst, axlar, triceps
2. ben
3. rygg biceps
4. vila
5. bröst, axlar, triceps
6. ben
7. rygg, biceps
8. vila
9. osv osv
Det fungerade ganska bra, man får dra ner rejält på volym och köra få övningar och set. Som jag kör nu 3 dagar i veckan med ett modifierat lågvolymsprogram fungerar dock bättre för mig, både vad det gäller styrka och massa. Men alla sett fungerar utom de dåliga
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY