Att bli bäst i världen i bänkpress!

Home Forums Styrkehörnan Att bli bäst i världen i bänkpress!

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Jag tänkte börja komma i tävlings form i bänkpress, har precis börjat träna ( januari 2010) sen 3 års uppehåll.

Men jag vill bli bra/bäst i bänk. Så har ni några tips och tricks att dela med er? Jag tänkte mer åt hur jag ska lägga upp mina pass, repetion mässigt mm. Jag körde alldeles för tungt förr i tiden, så nu vill man ju inte skada sig igen! Så variera mellan tungt och lätt..kanske köra 3 * 3 som tyngtst..och lägga in lite 5 * 5 or osv…….

Nån med nått bra tränings schema?

Jag är ju inte på nåt sätt nån guru, men jag kör två pass bänk i veckan, ett lätt och ett tungt. Lätta passet 4×10 reps på nåt jag precis klarar, tunga passet tre treor på nåt aptungt och sen två eller tre femmor på nåt lättare. Jag ökar konstant!

Börja med att köra tunga 3or i bänken
    Tunga stående axelpressar
    Tunga tricepsövningar till ex dips
    Sedan när du är så pass bra i bänken att du gör ca 200kg, då kan du börja träna upp tekniken och prova dig fram till vilken tröja du ska köra med.
    Sen är det bara att köra, och hoppas på att du har anlagen till att bli bäst!!!

Heinrich wrote:
    Börja med att köra tunga 3or i bänken
    Tunga stående axelpressar
    Tunga tricepsövningar till ex dips
    Sedan när du är så pass bra i bänken att du gör ca 200kg, då kan du börja träna upp tekniken och prova dig fram till vilken tröja du ska köra med.
    Sen är det bara att köra, och hoppas på att du har anlagen till att bli bäst!!!

Väldigt många bra bänkare som börjar med tröja långt innan dom tar 200kg utan. Kör med tröja en gång i veckan.

Till den som ökar konstant. Ingen ökar konstant (framförallt inte linjärt) i det långa loppet. Det är komplett omöjligt. När man tränat tillräckligt länge råkar man alltid ut för perioder av stagnation/mycket långsam utveckling.

[http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2K.html] många bra program för bänkpress bla

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.