Bänkpressen känns inte i bröstet?

Home Forums Styrkehörnan Bänkpressen känns inte i bröstet?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 50 total)
  • Author
    high_school_boy wrote:
    Strechar du tex brost fore och under tiden (mellan setten) nar du tranar brost tungt ar det en nackdel. Sa skippa det.

Streching tar inte bort traningsvark. Streching ar ventenskapligt bevisat onodigt om du tranar med full rorelselangd i ovningarna.

Far du inte kontakt med brostet kor nagra 12:0r sa marker du om du har kontakt med det eller ej.

Varför skulle stretching vara onödigt, bara för att det inte är absolut nödvändigt så betyder det inte att det inte finns fördelar med det, full rörelselängd är bra men jag tycker ändå att man inte ska skippa stretchingen efteråt, det är alltid roligt att vara rörlig. Dessutom är det skönt att sträcka ut muskeln lite extra efter passet, den känns inte lika stel då.

Milos Sarcev tränings video bröst.
    [http://thefitshow.com/week3/milos_chest_med.htm]

Såja, en ny dag – ett nytt träningspass.
    La mig på bänken igen med all ny info. man har fått och körde på.
    Körde 15 kg på vardera sida, körde 6 st.
    Kom till sisådär 5×6 sedan slutade det att ”kännas”, det blev mer upp å ner utan resultat ;)

Som nybörjare med bänkpress, ska jag ta mer vikt och mindre set & repetioner eller ska jag köra på som jag kör nu? :

finns många bra tekniker för bänken, och tycker man ska använda alla.

– Fötterna rejält fastsvetsade på golvet.
    – Baken i bänken (och där ska den stanna).
    – Greppet ska vara så pass brett att över och underarmar är böjda i 90 grader vid nedre delen av övningen.
    – När du ska trycka upp vikten, så svanka ordentligt.
    – Andas riktigt…andas in när du sänker vikten, och andas ut när du trycker upp den.
    – Dra ihop skuldrorna, tryck fram bröstet och låt inte armbågarna peka inåt.

Sen tycker jag man ska öva på det tills det sitter innan man går på de stora vikterna.

housefly wrote:
    Såja, en ny dag – ett nytt träningspass.
    La mig på bänken igen med all ny info. man har fått och körde på.
    Körde 15 kg på vardera sida, körde 6 st.
    Kom till sisådär 5×6 sedan slutade det att ”kännas”, det blev mer upp å ner utan resultat ;)

Som nybörjare med bänkpress, ska jag ta mer vikt och mindre set & repetioner eller ska jag köra på som jag kör nu? :

Variera dig med repsomfång, antal set osv och känn efter hela tiden.
    Det går inte på ngn enstaka dag.

bänken är ju inte direkt en övning som isolerar bröstet.
    vill du köra bröst så finns det bättre övningar, vill du köra bänk så får du acceptera att det inte är bröstet du framförallt tränar.

sweetkarolina wrote:
    vill du köra bröst så finns det bättre övningar, vill du köra bänk så får du acceptera att det inte är bröstet du framförallt tränar.

Bättre övningar skulle jag inte uttrycka det med. Visst, det är lättare att få kontakt med bröst i kablarna men kablarna är inte mer än möjligen ett plus i kanten. LÄr inte producera några resultat att tala om.

sweetkarolina wrote:

lycka till att bygga bättre pecs i cable cross än i bänken, lilla vän…

Mantus wrote:
    Varför skulle stretching vara onödigt, bara för att det inte är absolut nödvändigt så betyder det inte att det inte finns fördelar med det, full rörelselängd är bra men jag tycker ändå att man inte ska skippa stretchingen efteråt, det är alltid roligt att vara rörlig. Dessutom är det skönt att sträcka ut muskeln lite extra efter passet, den känns inte lika stel då.

Visst, streching kanske har sina fordelar men som sagt sa ar det onodigt om du tranar med full rorelse langd i ovningarna. Sen ar det alldeles formaga som strechar fel och pa fel tidpunkt.

Hur ska man stretcha och när ska man stretcha?

Danne89_ wrote:
    Hur ska man stretcha och när ska man stretcha?

Flera saker som spelar in. Det beror pa vad man vill uppna med sin streching mm, finns ju flera olika sorters streching oxo.

Det jag vill uppnå är väl helt enkelt att bygga så mycket muskler som möjligt
    och att ha en bra hållning. Har hört att ifall man inte stretchar så kan hållningen bli sämre?
    Vad ska jag tänka på och när ska jag stretcha?

Fan alla säger olika :/ Vissa säger ju att stretching mellan seten och / eller före hela passet är negativt.

sigurdXL wrote:
    DC extreme streching när muskelgruppen är klar, gah.

länk ? :p

Pectoralis wrote:
    stretcha efter varje övning, och efter hela passet …riktig stretching inte bara tänja,,,

Att trana tungt och strecha mellan varje set ger dig en negativ effekt.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 50 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.