Din favorit strongman genom tiderna?

Home Forums Styrkehörnan Din favorit strongman genom tiderna?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • Author

Det finns bara en!
    Den starkaste av dem alla!
    Bill Kazmaier

Jag såg WSM 95 för någon dag sedan och jag blev riktigt imponerad av Gary Taylor som vann tävling 93. Har världsrekordet i stöt bakom nacken på 272,5 kg. Har tävlade på Mr Universe(byggning), kommit tvåa i ryck under OS 84 (tyngdlyftningen). Riktigt all around kille!

perra79 wrote:
    Helt klart magnus samuelsson och även pudzianowski från polen

Håller med!

Svend Karlsen är iof oxå en skön typ!

Magnus Samuelsson

Jouko Ahola, kanske inte en av de bästa någonsin men en riktigt hardcore snubbe :p
    [youtube=-1MgbRluFGQ]

Annars säger jag nog Jón Páll eller Kazmaier som många andra nämnt.

Jón Páll Sigmarsson, Bill Kazmeier

Jon pall

Magnus ver Magnusson
    ”Pudz”
    Jouko Ahola (stavning?)
    Magnus Samuelsson
    ”Kaz”

Jojje89 wrote:
    Jag njuter av inläggen här som säger att Jón Páll är favoriten, själv som en stolt islänning tycker man detsamma :D

MVH

han är kung!!!:emo-thumb

Ahola..Suomi power :emo-thumb

vad är ni för svikare? :(

Magnus såklart!

Magnus Samuelsson och Pudzianowski är de två favoriterna jag har, Samuellson går före dock, verkar vara en otroligt trevlig man, stor också

Självklart Kazmaier, hans styrke-rekord slår alla andras inom strongman världen.
    Om han hade fått tävla 83-87 så hade han vunnit 8ggr i rad men efter sina tre utklassnings-segrar 80-82 så blev han inte inbjuden igen förrän 88 pga sin överlägsenhet och då var han inte i form för att kunna göra sig själv rättvisa, men kom ändå tvåa efter Sigmarsson!!
    En sak att beakta när man jämför nutidens wsm mot dåtidens är att tävlingen förr betonade styrka mycket mera än idag mer max-repp,vem som kunde böja tjockast järnstång osv mot dagens fjantiga upp emot 20-reppare.

matte79 wrote:
    Självklart Kazmaier, hans styrke-rekord slår alla andras inom strongman världen.
    Om han hade fått tävla 83-87 så hade han vunnit 8ggr i rad men efter sina tre utklassnings-segrar 80-82 så blev han inte inbjuden igen förrän 88 pga sin överlägsenhet och då var han inte i form för att kunna göra sig själv rättvisa, men kom ändå tvåa efter Sigmarsson!!
    En sak att beakta när man jämför nutidens wsm mot dåtidens är att tävlingen förr betonade styrka mycket mera än idag mer max-repp,vem som kunde böja tjockast järnstång osv mot dagens fjantiga upp emot 20-reppare.

håller helt med dig! en sån klassisk gren som ”bar bender” är ju väldigt underhållande. :pop:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.