Gym schema 4 dagar i veckan

Home Forums Styrkehörnan Gym schema 4 dagar i veckan

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Behöver hjälp med ett gymschema som kan ge mig träning måndag,tisdag,ons,tors hård muskel byggnad och lör,sön kondition,löpning bränna fett.

tar protin för tillfället men funderar på kreatin med.

hört att man ska träna muskler som håller ihop? som tex bröst armar? och inte träna biceps triceps samma dag? ett bra schema som fungerar för mig gärna några övningar också schemat ska va anpassat för maskiner och fria vikter. ska man köra tungt 6 gånger per rep eller köra lätta reps? 3 reps per övning. Ska vara anpassat för 1 timmes träning

Låter som ett jävla jobb. Men om du skall köra så tätt inpå så bör detta fungera

Måndag Bröst, Triceps
    Tisdag : Ben, Mage
    Onsdag : Rygg, Biceps, trapz
    Torsdag : Axlar, underarmar.

Skulle dock inte rekommendera dig att köra 4 dagar i rad…

Finns inget annat sätt du skulle kunna köra? Typ att köra kondition i mellan något av styrkepassen? =D

Det bästa att träna kan bara du själv lägga upp egentligen, men tipsen hämtar du härifrån. :)

Måndag : Bröst, Triceps
    Tisdag: Rygg, Biceps
    Onsdag: Vila
    Torsdag: Axlar, Traps & mage
    Fredag: Ben

Passar på att gör debut på foumet=)
    Följande har jag kört och tycker funkar kalas:
    Måndag: Bröst, Vader, Mage
    Tisdag: Ben
    Onsdag: Axlar, triceps
    Torsdag: Rygg Biceps

Dock inte fyra dagar i rad, utan gjorde det just efter din mall=)

jag kör 3 split om du tror det hade varit något. jag fick en schema från en kille på gymmet där jag går. jag kallar honom veteranen. han kan mycket och har lärt mig det mesta jag kan.:D

pass 1 bröst,triceps,biceps:up:
    pass 2 ben,vader
    pass 3 rygg,axlar
    vila
    sen börjar allt om igen, dock inte samma övningar som första perioden.:nono: mycket variation och någon vecka brukar jag köra mest kondition. 30 min kondition sen lättare övningar på det

jag mår bra av det schemat. har kört 2 månader nu och lite mer tror jag. har ökat i allt!!! :happy:

Gissar på att du är nybörjare med tanke på din frågeställning och att ställt frågan i styrkehörnan tyder på att du är ute efter att träna upp ren råstyrka… varför inte köra typ 5-3-1 eller Rippetoe´s Starting Strength?

Dock blir det inte mkt maskiner :)

edit: läs denna tråd [http://forum.body.se/showthread.php?t=59594]

tackar alla för era komments, men ja jag är nybörjare och kan tänka mig o ändra på 4 dagar i veckan. jag brukar springa efter varje pass. håller på göra seriösa förändringar med min livsstil. sry om jag postat detta på fel ämne men jag behöver ett schema för mig som vill bli smal med synliga muskler och såklart styrkan

Dag 1
    Knäböj
    Benpress
    Bencurl
    Magövningar

Dag 2
    Bänkpress
    Snedhantelpress
    Flyes
    Triceps extension
    Dips/Pushdowns

Dag 3
    Marklyft
    Stångrodd/Hantelrodd
    Latsdrag/Chins
    Bicepsövning 3 set

Dag 4
    Militärpress/Hantelpress
    Hantellyft åt sidan
    Baksida axlar
    mage
    Vadpress

Så körde jag i början med ganska mycket reps, numera är jag styrkelyftare och tränar annorlunda men de där funkade ganska bra för mig i början! Sen kan du ju slänga in nåt konditions pass på helgerna om du vill. Aja där är iaf ett upplägg jag tycker är bra! :D

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.