Intervju med Johannes Årsjö!

Home Forums Styrkehörnan Intervju med Johannes Årsjö!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Här är en intervju med Sveriges starkaste man Johannes Årjö:

[http://maxstyrka.se/2010/09/intervju-med-johannes-arsjo/]

Quote:
    Han har i media kallats för Magnus Samuelssons efterföljare. Sanningen är dock att han styrkemässigt redan nu har gått om Magnus, och detta trots att han bara är 25 år ung.

Har han de alltså?

”Johannes Årsjö: Man kan ju börja med att titta på mina resultat i grenar som t.ex. Atlasstenar, knäböj, marklyft, stockpress, apol​lon, oket och farmers för att nämna några. Om någon då påstår att mina resultat inte krossar Magnus resultat i de grenarna så skulle jag skratta, och det skulle antagligen resten utav Strongmansverige också göra. Oftast är det folk som sitter och skriver på forum om hur mycket starkare Magnus är än mig, och de har knappt ens en aning om vad strongman är och är långt ifrån insatta i sporten. Magnus och jag är lika på det sättet att vi båda är rörliga och kan arbeta med kroppen på bästa sätt, men den största skillnaden är att jag starkare än han.”

Ja, det blir väl svårt att hitta något Magnus kunde göra som inte Årsjö kan göra bättre idag. Det kanske skulle bli grippers eller något sådant.

Sedan har väl Magnus fortfarande en meritlista som ser mer imponerande ut på pappret, men han har ju dels haft mer tid på sig att fylla på den, och dels så var det lägre nivå på konkurrensen förr.

Hade vi skickat tillbaks en helt godtycklig, skadefri deltagare från årets WSM-final i tiden tillbaks till WSM1998(då M vann) så hade Magnus Samuelsson och alla andra som var där fått storstryk.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.