när blir det dags för lindor?

Home Forums Styrkehörnan när blir det dags för lindor?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

hej

tompa wrote:
    hej

Är 16 år och vill forsätta öka i alla de tre basgrenarna.
    Har därför börjat köra böj och mark sedan två ggr tillbaka…
    kör just nu en 3-4 på 150 kilo på böjen … har sett många andra använda lindor på mindre vikt så jag undrar om när man nödvändigtvis behöver skaffa några….

Knälindor använder tävlingslyftare ofta tillsammans med böjdräkt för att kunna lyft mer kg. För det första så måste du känna någon eller fråga någon på ditt gym som vet hur man lindar knälindor. För det andra så säger du att du bara har kört knäböj 2ggr och då skulle jag verkligen vänta med det och satsa på att lägga upp grundstyrka så man inte skadar sig.

3-4 reps p

Hur djupt går du? Som sagt är 150kg väldigt mycket för någon som endast kört böj två gånger.

tackar…ja körde tidigare med en erfaren styrkelyftare och han godkände mina lyft…gick lägre än 90 grader skulle jag tro..

jag k

vad är tillåtet att använda i en styrketävling i ungdomsklassen?..bälte, dräkt vet jag men vad mer?…får man ha lindor, remmar?

tompa wrote:
    vad är tillåtet att använda i en styrketävling i ungdomsklassen?..bälte, dräkt vet jag men vad mer?…får man ha lindor, remmar?

Man får ha dräkt, knälindor, handledslindor och bälte. Man får inte använda remmar elr handskar. Har du funderat på att tävla? I så fall vilken klass, klubb och ålderskategorie?

det e bara tankar l

Bernhard wrote:
    Man får ha dräkt, knälindor, handledslindor och bälte. Man får inte använda remmar elr handskar. Har du funderat på att tävla? I så fall vilken klass, klubb och ålderskategorie?

tävlar du själv? kan ju alltid vara bra med råd på vägen

tompa wrote:
    tävlar du själv? kan ju alltid vara bra med råd på vägen

Tävlar i exakt den klassen som du säger och inte nog med det så är jag rankad 1:a i den klassen. Vill du ha tips så är det bara att fråga:emo-thumb
    Kolla in rankingen på SSF:s hemsida [www.styrkelyft.info]

tompa wrote:
    hej

Är 16 år och vill forsätta öka i alla de tre basgrenarna.
    Har därför börjat köra böj och mark sedan två ggr tillbaka…
    kör just nu en 3-4 på 150 kilo på böjen … har sett många andra använda lindor på mindre vikt så jag undrar om när man nödvändigtvis behöver skaffa några….

skulle verkligen inte rekommendera någon som kört så lite att börja använda knälindor… knälindor används möjligen vid maxlyft lr vid riktigt tunga sett.
    att börja med knä lindor fast du inte har problem med knäna är onödigt samt att dina leder o senor blir svagare..
    börjar du använda dom så blir du inte av med dom, för att du får ont när du inte har dom.. man blir beroende typ.. :(
    det är ett vanligt problem man skaffar sig ett stöd för att man känner lite värk här lr där.. handleder, knä, armbågar vips så e man fast..;) vila ist om du känner av nått.. :up:

Bernhard wrote:
    T
    axl wrote:
    vad tävlar du i? skulle behöva en massa råd :)

Jag tävlar i Styrkelyft. Det är bara fråga men jag kan nog inte svara på riktigt allt men förhoppningsvis det mesta:D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.