Nybörjar strongman tävling

Home Forums Styrkehörnan Nybörjar strongman tävling

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej, Jo det är så att ja funderar på att tävla i strongman i sommar, Men jag har ingen aning om vart dom här strongman tävlingarna finns.

Så vart ligger dom här Nybörjar strongman tävlingarna? och hur går man tillväga för att kunna tävla?

Tacksam för svar

Skrev lite om möjligheten till nybörjartävling i Strongman förra sommaren, se [https://www.body.se/artiklar/nyheter/20100608/testa-pa-strongman-i-en-nyborjartavling]

Quote:
    Under Kanalyran i Mellerud kan du som vill prova på strongmangrenar med mer mänskliga vikter (Däckvält 150 kg, Farmer’s Walk 80 kg och ett Medley med säckbärning och släddrag) göra det lördagen den 3 juli. Läs mer om anmälan och de övriga tävlingar Rune Andersson anordnar under 2010 nedan.

Anmälan görs till Rune Andersson (tel 0708-10 13 14, fax 0521-315 03, mail [mailto:rune@kiprod.com]).

150kg däck? Lulz…

Morriz wrote:
    150kg däck? Lulz…

Lulz vad? Det är väl en nybörjartävling eller hur?

Morriz wrote:
    150kg däck? Lulz…

Håller med Katten! 150 kilo är tjejdäck =P

Strongman Gym Göteborg wrote:
    Håller med Katten! 150 kilo är tjejdäck =P

Var det inte några killar med i den tävlingen från er klubb? Har för mig att det var typ 3 st därifrån. Själv vann jag däckvältningen, gjorde 8 vält på ca 15 sek:D

Dynan wrote:
    Lulz vad? Det är väl en nybörjartävling eller hur?

Tja, det beror på vad inriktningen är. Personer som inte tränar och vill lattja lite styrka? Fine, säkert lagom vikt. Om det å andra sidan är inriktat på tränande människor är det ju löjligt lätt. Vad motsvarar det i mark?

Morriz wrote:
    Tja, det beror på vad inriktningen är. Personer som inte tränar och vill lattja lite styrka? Fine, säkert lagom vikt. Om det å andra sidan är inriktat på tränande människor är det ju löjligt lätt. Vad motsvarar det i mark?

70-80 kilo x10 reps typ.

Walle90 wrote:
    Var det inte några killar med i den tävlingen från er klubb? Har för mig att det var typ 3 st därifrån. Själv vann jag däckvältningen, gjorde 8 vält på ca 15 sek:D

Jo vi hade 2st som va där o provade, Tobbe som förövrigt välter 500kg däcket 8 vält på bra tid, kom sist tror jag för de wobblade för mycket.
    Det var inte fråga om ett styrkeprov när däcket väger 150 kilo det va frågan om teknik, snabbhet och uthållighet.

Grattis till vinsten på däckvält 150kilo :emo-thumb

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.