Smg (strongman gym gÖteborg)

Home Forums Styrkehörnan Smg (strongman gym gÖteborg)

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hej allihopa!

Jag vill bara passa på att säga att SMG (Strongman Gym Göteborg) är i full gång sedan oktober i nya lokal.

Här har vi:

* Farmers Walkväskor med grundvikt på 50kg samt ett par med grundvikt 80kg med möjlighet att lasta ännu mer på.

* Entreprenaddäck för däckvält. 95, 340 & 500kg Ytterligare ett större på G.

* Atlasstenar: 74, 135 & 165kg. Fler på G.

* Podier till atlasstenar: 110, 130 & 150 cm höga.

* Apollonsaxel: 88kg

* Rolling-Thunder: Med kullagrat 55mm handtag

* OK: Grundvikt 70kg, kan lastas så det räcker.

* Stock: Dubbla handtag. Grundvikt på 61kg. Möjlighet att lasta på mer.

Utöver detta sedvanlig gymutrustning med några Davidmaskiner (de flesta med extraviktmag eller rejält viktmag) samt bra bänkpress, vinklad bänkpress, hacklift, roddmaskin, smithmaskin, powerrack och lite annat.

Hos oss finns INGEN LYX, dagtid kan ibland man låna toa på rörfirman i samma lokal om man frågar dom snällt. Förövrigt är det lite dammigt, tung musik (ta med MP3 spelare och kör det du vill i våra högtalare!) och allmänt hardcore.

Däremot så får man skrika så mkt man vill när man tar i och använda, klister, magnesium eller lukta i ammoniakflaskan! Vi är ett gott gäng som är allt från nybörjare till mer avancerade, dock är alla lika välkomna.

Vi finns på Fältspatsgatan 6 i Högsbo industriområde. Göteborg.

Priserna är som följer:

* Engångsträning: 50kr

* Medlemskap utan egen nyckel: 200kr/mån (kom och träna när vi andra kör eller med nån som har nyckel)

* Nyckelmedlem: 400kr/mån. Du har tillgång till gymmet jämt, dygnet runt, året runt.

Vid intresse kontakta:

Tobias T: 0704-883449

eller

Jonaz T: 0733-529029

Här är en länk till vår Facebookgrupp. Lite bilder från nya och gamla lokalen.

[http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1777673690554&set=a.1735373873085.99775.1500731059&notif_t=like#!/group.php?gid=156561074355947]

JÄVLIGT bra initiativ får man säga! Bör våga mig dit någon dag för att kolla in stället!

dupper wrote:
    JÄVLIGT bra initiativ får man säga! Bör våga mig dit någon dag för att kolla in stället!

Tackar!

Du är så välkommen. Jag brukar träna tisdagar, torsdagar & söndagar. Vardagar kl 19 & helger kring kl 13 ungefär.

/Tobias

Fyfan så kul de verkar och bra grejer har ni fixat, har sett lite bilder och filmer med bla peter rundberg. Önskar man bodde i GBG nu ;)

zebbztah wrote:
    Fyfan så kul de verkar och bra grejer har ni fixat, har sett lite bilder och filmer med bla peter rundberg. Önskar man bodde i GBG nu ;)

Den allra mesta av strongmanutrustningen är hemmabyggd så men vet vad man får när man köper stålet själv :emo-thumb

Doktor-t wrote:
    Den allra mesta av strongmanutrustningen är hemmabyggd så men vet vad man får när man köper stålet själv :emo-thumb

Okej! Jag har själv funderat på att som kompliment till styrkelyftet i sommar kanske köra lite strongman träning hemma på min pappas gård. Kunskaper inom svetsning har jag så det är väl bara att köra på :D

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.