Styrketräning+Thaiboxning

Home Forums Styrkehörnan Styrketräning+Thaiboxning

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej jag är 16 år och har tränat styrketräning i ungefär 6 månader. Har utvecklats från 58-75 kg.

stats:

Bänk 95 kg
    mark 160
    Böj ATG 90×8

Nu har ja bestämt mig för att börja träna Thaiboxning på heltid! Kommer att träna cirka 4 gånger i veckan men vill fortfarande ha en bra styrka.
    Nu undrar jag hur jag skall lägga upp mitt gympass och vilka övningar ni rekomenderar att jag borde göra och hur lång tid borde jag ha imellan varje övning.

mvh björnen

Tänk på att för stora muskler inte kommer att gynna dig i thaiboxningen, du måste kunna pusha 100% i ringen och till det behövs en jäkla massa kondition. Stora muskler kommer att dra för mycket syre, därför är det bättre att träna med lägre vikter och fler repetitioner, detta gör musklerna starkare utan att lägga på för mycket massa. Muskelgrupper som jag framförallt tycker att du ska träna bortsett från benen som är det viktigaste, är axlar för att orka hålla garden upp och bröst och triceps övningar för att öka i slagkraft och explosivitet. Det är också viktigt att hela bålen är start för att kunna stå emot knän, slag och sparkar.
    Jag kör framförallt bortsett från benövningar.

Militär press

Liggande hantel press

lats drag

triceps- kan inte namnet

sen olika ben och konditionsövningar.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.