Vackra böj

Home Forums Styrkehörnan Vackra böj

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 46 through 51 (of 51 total)
  • Author
    Emil Rinse wrote:
    Dom i ryska laget som inte var med var:

Svetlana ULYANOVA/53
    Marina SHAINOVA/58
    Olga SIBETOVA/58
    Natalia KAVERINA/58
    Svetlana TSARUKAEVA/63
    Oksana SLIVENKO/69
    Lyudmila SEROVA/69
    Natalia ZABOLOTNAYA/75
    Nadezhda EVSTYUKHINA/75
    Roman KONSTANTINOV/94
    Gleb PISAREVSKIY/105
    Dmitry KLOKOV/105
    Evgeny CHIGISHEV/+105

Jag vet dock inte varför. Gissar att de förbereder sig för EM eller rent av OS.

Där ser man. Ganska många som inte var med. Ska bli sjukt spännande att se OS sedan!

morolto wrote:
    Alltid kul att läsa inlägg av sån som dej Emil. Du verkar ju kunna en del lyftarhistoria. Du har säkert rätt i det där med juniorerna. Har tyvärr inte mina
    gamla tidningar tillgängliga. Vet bara att Zackharevish hade grymma resultat som junior i 90 och 100 kg klassen. Naturligtvis också Suleymanoglu.
    Ett annat gammalt 80 talsresultat som inte går av för hackor är ju Pisarenkos
    265 i stöt vägandes 128. Olyckligtvis så har jag svårt att följa lyftningen numera sedan jag blev av med Eurosport.

Tack! Man lär sig något när man sitter här och glider runder iallafall ;)
    Jo Zacharevich gjorde 200 i ryck som 18 eller 19åring i 100kgs tror jag. Men Nicu Vlad gjorde 200,5 som senior dock. Suleymanoglus juniorresultat är ju omänskliga, 110+140 i 52an som 14 åring t.ex. sedan lyfte han ju 3 ggr sin kroppsvikt i stöt och slog världsrekord när han var 16-17 tror jag.

Här är för den som inte tror att SL-böj fungerar utan utrustning:

Ed Coan (5x310kg)
    [youtube=6UxaJRuTtDY]

Inte illa för att vara 44 år…

Bernhard wrote:
    Här är för den som inte tror att SL-böj fungerar utan utrustning:

Ed Coan (5x310kg)
    [youtube=6UxaJRuTtDY]

Inte illa för att vara 44 år…

Det är ju så snyggt! Det är ju så lätt! Det är ju så grymt! Fy sjutton vad vackra de är! Killens knän står ju nästan helt still! Hans kropp är ju så perfekt för knäböj och ändå så var han världens bästa marklyftare (i kl 100-)

Ed Coan vet hur man böjer. Det är en sak som är säkert.

(Han vet även hur man dopar sig)

aja kan endå inte ta ifrån honom att han är GRYM på att böja och dom är fina att se på samt mycket imponerande trots att han är livstids avstängd från ipf

akoral wrote:
    (Han vet även hur man dopar sig)

aja kan endå inte ta ifrån honom att han är GRYM på att böja och dom är fina att se på samt mycket imponerande trots att han är livstids avstängd från ipf

Japp. Han har torskat en hel del gånger. Tråkigt att så många ska trycka i sig så mycket prepp.

Viewing 6 posts - 46 through 51 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.