Boende i västerås, nära arenan?

Home Forums Tävlingar och Events Boende i västerås, nära arenan?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Hej!

Vi är 2 stycken som är från norrland som har tänkt fara ner och kolla.
    Vi är studerande så vi vill hitta något riktigt billigt ställe att bo på, så nu vänder jag mig till er som finns där i trakten.

Vars bor man billigt och nära? Hur hittar man till arenan? Vi åker nog tåg.
    Hotell är nog ingenting, lite väl dyrt. Pga av studering!
    Så hjälp oss nu att ta oss ner och se detta. :emo-thumb

// PooX

Aros Congress Center ligger mitt i stan. Likaså ett vandrarhem jag hittade på hitta.se .. :P Det ligger vid Kopparbergsvägen, alltså under 5 minuters gångväg.[http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=INTE9mGkktQhaWC21uLtxg%3d%3d&Vkid=11824601&SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=vandrarhem&UCSB%3aTextBoxWhere=v%e4ster%e5s http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=INTE9mGkktQhaWC21uLtxg%3d%3d&Vkid=11824601&SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=vandrarhem&UCSB%3aTextBoxWhere=v%e4ster%e5s%5D

Ingen aning om priser och eller vad det håller för standard dock.

Åker du tåg hoppar du av vid centralstationen vid VL. Gå över en gräsmatta (Vasaparken) och du hittar till ACC. Det ligger vägg i vägg med Konserthuset.

/Gabbe

Du kan ju alltid söka på hitta.se efter hotell i Västerås. Får upp en del hemsidor, där du kan hitta priser. Kanske hittar något där som inte kostar så farligt.
    /Gabbe

Från tågstationen till arenan är det typ 3-5 minuters gångväg.
    Om du är ute efter vandrarhem så får du leta lite på nätet och se vad som finns.

dom har ett billigt hotel med ca 10min gångväg till arenan, kommer inte ihåg vad de heter men de va riktigt billigt, de är bara att leta när ni kommer fram:emo-thumb

Jo, vi har hittat ett fint boende faktiskt, :)
    Men är detta liknande fitness festivalen, eller händer det inget annat förutom bb?

PooX wrote:
    Jo, vi har hittat ett fint boende faktiskt, :)
    Men är detta liknande fitness festivalen, eller händer det inget annat förutom bb?

det finns ett extremt litet mässområde men annars ingenting om du inte vill gå och shoppa loss i köpcentrumen väg i vägg.

McDonalds är en rätt populär sysselsättning också har jag märkt. Särskilt bland domarna….: :p

’[bb wrote:
    Så litet är det inte men vet inte hur många utställare det är iår…
    Skulle det finna intresse kan jag tänka mig att även nästa våning skulle användas.
    Mvh T

”Litet” är ett ord som värderas mycket olika från person till person. Förra året var det väl cirka 8-10 utställare? Inte så mycket om du frågar mig. Hoppas det blir fler i år.

eniro.se gulasidorna hotell västerås.

Allt på storagatan, kopparbergsvägen, domkyrkoesplanaden är nära. Hotell Etage, Elite hotell, klipper hotell ligger ett par hundra meter från arenan bara.

[http://www.vasterasmalarstaden.se/artikel.asp?strukturId=22]

där har ni allt ni behöver.. camping. hotell, stugor, vandrahem.. osv osv osv.. någon kanske vill bo 3 meter under vattne ;) eller varför inte 7 meter upp i ett träd ;)

Tack så mycket! Nu har vi hittat det vi sökte. :)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.