California Pro Figure 2007

Home Forums Tävlingar och Events California Pro Figure 2007

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 31 through 40 (of 40 total)
  • Author
    maskin wrote:
    Förstår verkligen inte hur Sonya Adcock kan vinna. Inte mycket muskler på den spetan.

USA!

De vill helst att de tävlande ska ha stora axlar, minimala armar, mindre ben och smal midja. Egentligen är det enda en tävlande ska ha är axlar. Dessutom ska hels inte en atlet vara allt för hård.

Tycker även det syns på bilderna att Pauline har börjat anpassa sin fysik efter kriterierna i USA, hon flexar knappt benen tex.

Då föredrar jag faktiskt de kriterier som finns här i Europa.

Mats E. wrote:
    Då föredrar jag faktiskt de kriterier som finns här i Europa.

Precis!

Varje gång man följer pro figure tävlingar med webcast eller bilder, är man nästan alltid mer eller mindre förvånad över resultat. Enligt min mening funderar de over there lite för mkt på bedömnings kriterier och förändrar dom hela tiden. Tycker bedömningskriterier i denna sport är ganska tydliga och klara. Det finns ju några grundläggande saker liksom hårdheten, muskler, balans mellan muskler-särskilt mellan över o underkroppen, bra v-form i ryggen, bra x form i fysiken + dock posering, utstrålning= HELHETEN. Kan inte fatta hur allt det är kan vara så svårt i pro scene :frust:

Man snackar ju mkt om politik.. men vem vet…

Angående Sonya.. Hon har jättesnygga axlar o … njaa det var allt :D Dessutom hennes mage/midja ser ganska konstigt ut i många bilder..

En väldigt lös fundering så här på kvällskvisten. Kan det vara en ”kulturell” skillnad mellan USA och Europa?

I USA är skönhetstävlingar något respekterat och något man kan sätta på sin CV utan att skämmas. I de flesta länder i Europa är skönhetstävlingar lite suspekt och rent av något man skäms lite för. I och med det kan man utan att se något problem döma mer på ”looks” i USA, medan vi i Europa gör vad vi kan för att BF främst inte ska tangera skönhetstävling. Vi dömer mer på muskelutveckling och att man ser tränad ut, medan amerikanerna går lite mer på skönhet, om vi ska generalisera kraftigt. Jag säger inte vad som är mer rätt eller fel, men jag vet ju vad jag föredrar i alla fall.

Janpeter Sangborn wrote:
    En väldigt lös fundering så här på kvällskvisten. Kan det vara en ”kulturell” skillnad mellan USA och Europa?

I USA är skönhetstävlingar något respekterat och något man kan sätta på sin CV utan att skämmas. I de flesta länder i Europa är skönhetstävlingar lite suspekt och rent av något man skäms lite för. I och med det kan man utan att se något problem döma mer på ”looks” i USA, medan vi i Europa gör vad vi kan för att BF främst inte ska tangera skönhetstävling. Vi dömer mer på muskelutveckling och att man ser tränad ut, medan amerikanerna går lite mer på skönhet, om vi ska generalisera kraftigt. Jag säger inte vad som är mer rätt eller fel, men jag vet ju vad jag föredrar i alla fall.

Men säg det för &%¤#&#%#¤!!!!!

Jacksatan wrote:
    Men säg det för &%¤#&#%#¤!!!!!

Då kan du inte sova…:P

Janpeter Sangborn wrote:
    Då kan du inte sova…:P

Haha. Du jag hade orgier med modeller medans du fortfarande tultade runt i gymmet och försökte köra bänkpress rakt.

Jacksatan wrote:
    Haha. Du jag hade orgier med modeller medans du fortfarande tultade runt i gymmet och försökte köra bänkpress rakt.

Eller hur? Din morsa och jag var väldigt goda vänner en gång. Trevlig tjej!

Så så…såvitt jag kan se bär ingen av er brottardräkt och därmed kan vi anse pimpdiskussionen som avgjord8)

Andreas Guiance wrote:
    Så så…såvitt jag kan se bär ingen av er brottardräkt och därmed kan vi anse pimpdiskussionen som avgjord8)

Absolut. Böjer min nacke och tar emot mitt gula kort utan protester. Inför sådan retorik finns inget annat att göra.

Andreas Guiance wrote:

Tråkigt bara att stamfadern JP ska börja slå under bältet bara för att man äger upp- och dammsuger honom på aura, stake och ryggrad i tråd efter tråd. :nerd:

Viewing 10 posts - 31 through 40 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.