Home › Forums › Tävlingar och Events › Decembercupen 2007
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 augusti, 2007 at 18:10 #823567Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Endast dom som är SNÄLLA och skötsamma får tävla på vår trävling! Ha haha!
o alla får titta på som inte sätter sig på de fem första raderna…
MYCKET VIKTIGT!30 augusti, 2007 at 19:04 #823568Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:o alla får titta på som inte sätter sig på de fem första raderna…
MYCKET VIKTIGT!Ha ha! I år lär det vara kravallstängsel istället för en gapande hufvuddomare….
30 augusti, 2007 at 20:49 #823569Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Ha ha! I år lär det vara kravallstängsel istället för en gapande hufvuddomare….Ja, det är en klassiker på DC
4 september, 2007 at 22:25 #823570Anonym anvandareMemberhej!
undrar om ngn vet vad det blir för viktklasser på luciapokalen?
om de är som förra året eller blivit ändringar?
tack6 september, 2007 at 19:01 #823571Anonym anvandareMemberarya wrote:hej!
undrar om ngn vet vad det blir för viktklasser på luciapokalen?
om de är som förra året eller blivit ändringar?
tackDet senaste jag hört är att det blir de vanliga tre viktklasserna för bodybuildingjuniorer herrar (-70, -80 och +80), i övrigt blir det samma klasser som på SM-tävlingarna.
10 september, 2007 at 14:11 #823572Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Jag ska ställa upp på DC (AF -180)
Vad är det nu för rykten om att det inte blir av?Ajaj då. Mer konkurrens…
Tänkte med ställa upp, som första tävling… :unsure:Vet inte hur det är i er omgivning, men häromking är det alltid 10-15 pers som ska ställa upp, men det brukar alltid vara 2-3 st som igentligen gör det…
10 september, 2007 at 15:46 #823573Anonym anvandareMemberHur är det egentligen med att DC är en nybörjar tävling får vem som helst ställa upp?
10 september, 2007 at 16:48 #823574Anonym anvandareMemberMagnus Branzén wrote:Det senaste jag hört är att det blir de vanliga tre viktklasserna för bodybuildingjuniorer herrar (-70, -80 och +80), i övrigt blir det samma klasser som på SM-tävlingarna.
tänkte eventuellt tävla på luciapokalen, visste inte om det bli -95 eller -90.10 september, 2007 at 23:18 #823575Anonym anvandareMemberarya wrote:
tänkte eventuellt tävla på luciapokalen, visste inte om det bli -95 eller -90.Eftersom det är de nya IFBB-reglerna som gäller, så blir det -90 du får dra ned dig till…
16 september, 2007 at 11:44 #823576Anonym anvandareMemberjag tänkte tävla för första gången i DC 2007.
är det så att man måste skaffa tävlingslicens först på skkf.orf och sedan anmäla mig till DC.
kostar det att anmäla sig till DC oxå?tävlingregler, rondernas ordning?
dips, chis regler?
rodd-regler, hur är det med tiderna o svårrighetsgrad på maskinerna?
fysikronderna?hur laddar man upp inför en Athletic Fitness tävling?
vet inte om det är bra, gjorde ca 600 m i rodd på 2 minuter häromdan efter styrkepasset.
5 oktober, 2007 at 01:27 #823577Anonym anvandareMemberPorja wrote:jag tänkte tävla för första gången i DC 2007.är det så att man måste skaffa tävlingslicens först på skkf.orf och sedan anmäla mig till DC.
kostar det att anmäla sig till DC oxå?tävlingregler, rondernas ordning?
dips, chis regler?
rodd-regler, hur är det med tiderna o svårrighetsgrad på maskinerna?
fysikronderna?hur laddar man upp inför en Athletic Fitness tävling?
vet inte om det är bra, gjorde ca 600 m i rodd på 2 minuter häromdan efter styrkepasset.
600m på 2minuter efter passet verkar ok kanske, men du ska ju bara ro en minut på tävlngen:) Det ska vara maxbelastning på roddmaskinen concept2
Själv ro jag hellren kortare sträckor än en minut för att känna på det egentliga tempot.
5 oktober, 2007 at 16:28 #823578Anonym anvandareMemberarnemar wrote:600m på 2minuter efter passet verkar ok kanske, men du ska ju bara ro en minut på tävlngen:) Det ska vara maxbelastning på roddmaskinen concept2Själv ro jag hellren kortare sträckor än en minut för att känna på det egentliga tempot.
japp.
körde rodd på maxbelastning efter ett styrkepass. det blev ca 340 m på 1 minut
kan bli mkt bättre
29 oktober, 2007 at 22:59 #823579Anonym anvandareMemberDecembercupen for Dummies?!?
Hej.
Jag vaknade upp i morse med en idé om att tävla. Loggade in på skkf.org och såg inbjudan till Decembercupen. Först tänkte jag köra på -70 BB Juniorer, men sen såg jag att jag var född ett år för tidigt. Jag har aldrig tävlat förut och har därför ingen rutin eller koll alls på hur det gå till med alla förberedelser så som licens, team, coach osv..
Jag hade tänkt köra AF nästa år, men nu kom det bara som en vind att jag måste köra detta år och det känns rätt positivt att testa vilket gör att jag har bättre rutin inför nästa år när jag tänkte satsa 110%.
Är kluven om vart jag kan placera mig bäst bara, men tävling blir det mest troligt hur som hellst. Vare sig BB -70kg, eller AF -180cm..
Jag bor i Sthlm, någon som vill dela med sig av erfarenheter och tips till en som vill tävla för första gången… ”then hit me”!
Nu återstår det bara att börja hård dieta. Väger i dagens läge 76kg, c:a 12% BF, 177cm.
30 oktober, 2007 at 01:11 #823580Anonym anvandareMemberTycker du ska säga hur gammal du är med, jag misstänker att du än är junior om du läser efter noga…
Ted wrote:Decembercupen for Dummies?!?Hej.
Jag vaknade upp i morse med en idé om att tävla. Loggade in på skkf.org och såg inbjudan till Decembercupen. Först tänkte jag köra på -70 BB Juniorer, men sen såg jag att jag var född ett år för tidigt. Jag har aldrig tävlat förut och har därför ingen rutin eller koll alls på hur det gå till med alla förberedelser så som licens, team, coach osv..
Jag hade tänkt köra AF nästa år, men nu kom det bara som en vind att jag måste köra detta år och det känns rätt positivt att testa vilket gör att jag har bättre rutin inför nästa år när jag tänkte satsa 110%.
Är kluven om vart jag kan placera mig bäst bara, men tävling blir det mest troligt hur som hellst. Vare sig BB -70kg, eller AF -180cm..
Jag bor i Sthlm, någon som vill dela med sig av erfarenheter och tips till en som vill tävla för första gången… ”then hit me”!
Nu återstår det bara att börja hård dieta. Väger i dagens läge 76kg, c:a 12% BF, 177cm.
30 oktober, 2007 at 01:24 #823581Anonym anvandareMemberJag är född -85 :read:, med lite närmare eftertanke blir det AF
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.