Fotoförbud på SM?

Home Forums Tävlingar och Events Fotoförbud på SM?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 294 total)
  • Author

Information som idag kom från SKKF till de tävlande under SM

”Jocke Bartoll kommer att fota er tävlande på scenen och backstage kommer Alex Danielsson att erbjuda fotografering i den provisoriska studio som Body sätter upp. Bilderna kan sedan köpas till självkostnadspris för dom som är intresserade”.

Kommer alla bli fotade ?

även de som inte är så bra men vill ha kort på sig själva på scen..ett av det roligaste är ju att se alla mingel bilder som alla glada amatörer tar, och inte bara bilder på de kända profilerna som oftast blir när en eller två offesiella fotografer tar..Inget illa menat Alex D gillar dig endå :emo-thumb

fy fan va löjligt…

Vad händer om ni ser nån smygfotta då?

Annika Warg wrote:
    Information som idag kom från SKKF till de tävlande under SM

”Jocke Bartoll kommer att fota er tävlande på scenen och backstage kommer Alex Danielsson att erbjuda fotografering i den provisoriska studio som Body sätter upp. Bilderna kan sedan köpas till självkostnadspris för dom som är intresserade”.

Pinsamt för fan.

Som sagt…börjar likna nån jävla polisstat..Hål i huvet och mycket beklagligt…:(

På Af – sm var det inga problem att fota backstage INOM ETT MARKERAT OMRÅDE!! Alltså, man kan fota hur mycket man vill, bara man håller sig i rätt avgränsning backstage.
    Foton som är tagna av duktiga fotografer – speciellt när man står på scen – har en benägenhet att bli bättre än med en vanlig digitalkamera. Kan vara värt att köpa bra bilder för en slant tycker jag…

Med risk för att tjata hål i huvudet på folk …..men.
    Regeln i sig är kontraproduktiv!
    Man skjuter sig själv i foten och tar bort den lilla publicitet byggningen har. Det är en ”sport” under utdöende och det blir knappast bättre av ett fotoförbud. Att ett fotoförbud skulle leda till större biljettintäckter tror jag inte ett dugg på, tvärtom tror jag det i förlängningen leder till färre besökare framöver.
    Personligen tycker jag det är synd att jag som betaler en resa tvärs över halva landet, biljetter,hotelboende osv. inte ens kan få fotografera upplevelsen. Men ännu mer synd tycker jag det är om de atleter som slitit under lång tid för att nå scenen på SM inte kan få dokumentera detta.

Furiren wrote:
    Med risk för att tjata hål i huvudet på folk …..men.
    Regeln i sig är kontraproduktiv!
    Man skjuter sig själv i foten och tar bort den lilla publicitet byggningen har. Det är en ”sport” under utdöende och det blir knappast bättre av ett fotoförbud. Att ett fotoförbud skulle leda till större biljettintäckter tror jag inte ett dugg på, tvärtom tror jag det i förlängningen leder till färre besökare framöver.
    Personligen tycker jag det är synd att jag som betaler en resa tvärs över halva landet, biljetter,hotelboende osv. inte ens kan få fotografera upplevelsen. Men ännu mer synd tycker jag det är om de atleter som slitit under lång tid för att nå scenen på SM inte kan få dokumentera detta.

Mycket bra! Sen finns det ju även andra förbund med annan syn om man är intresserad.

marals76 wrote:
    Mycket bra! Sen finns det ju även andra förbund med annan syn om man är intresserad.

Vilket tänker du på då?

Jag tycker det känns otroligt löjligt med ett fotoförbud på SM, behöver inte sporten mer publicitet?

men vi i plubliken får ta foton från våra platser?

Riktiga ljushuvuden som kom med den idéen..
    Löjligt.

Får man minnas händelsen eller kostar det extra?

Fast det är klart. Ifall folk inte får ta kort så minskar ju chansen att domarbesluten blir ifrågasatta. Kanske är det dom vill åt? Så ingen kan klaga när det blir en ny Eive Vs Jansson.

jo man får ta foton, kostar dock 1000kr:evil:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 294 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.