Fotoförbud på SM?

Home Forums Tävlingar och Events Fotoförbud på SM?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 294 total)
  • Author
    ftw82 wrote:
    jo man får ta foton, kostar dock 1000kr:evil:

What?? 1000 spänn..:yikes:

ja, jag var för mig d iaf. har läst d nånstans kommer ej ihåg vart.
    riktigt uselt vilket fall som helst.

Känns inte som att det är förbundet som kommer att tjäna på det – snarare förlora – och Body kanske kommer kanske att dra in några spänn…nu ska jag inte själv tävla på sm men tänker på de som är i den sitsen och som har lagt ut tusentals kronor på att komma i form med alla tillskott/speciell mat, köpa dräkter osv…det känns som det räcker!

Jag som student hade inte haft råd att lägga 1000 spänn extra på att få lite ”bättre” foton…de som tas av en proffsfotograf behöver inte alltid vara de bästa – de som tas av en hobbyfotograf med kärlek kan betyda M I N S T lika mycket för den som blir fotad…tycker det är skam att man måste förvisas utanför byggnaden för att ta sådana foton som anhörig!

…ok att ha ett markerat område backstage…men gratis då – är man innanför det området tycker jag att man skylla sig själv om man ”råkar” hamna på någon annans bild…

Mycket klagan från mig nu – I know – men tycker faktiskt beslutet är lite knepigt!
    Tack för mig!

///Jen

Info ang fotopass till SM 13-14/10
    Skrivet av Jörgen Nilsson
    2007-08-02
    Fotopass innebär att man får en sittplats på rad 4.

Betalningen på 1000:- per dag skall göras i förskott till SKKFs plusgiro senast två veckor innan tävling (skriv ”fotopass” och ange vilken/vilka dag/ar samt namn och kontaktuppgifter på inbetalningen).

Fotopasset gäller som vanlig biljett till tävlingen (alltså inte backstage), både förbedömning och final.

Inga bilder får publiceras tidigare än en vecka efter avslutad tävling.

Ett kontrakt skall skrivas på vid uthämtandet av fotopass. Detta görs i entren.

jenny__ wrote:
    och Body kanske kommer kanske att dra in några spänn…

Hur då menar du?

mvh

Alex

Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå mig på det här fotoförbudet under SM..

Jörgen, eller någon annan, kan ni från förbundet vara vänlig att förklara för oss medlemmar o tävlande hur ni har tänkt när ni fattade detta beslut i denna fråga.

Above The Line wrote:
    Marknadsföring är väl värt pengar också?

Absolut. Men det förklarar inte på vilket sätt fotoförbudet på de förestående SM-tävlingarna, som denna tråd alltså gäller, kommer att ge BODY ökade intäkter?

mvh

Alex

Annika Warg wrote:
    Information som idag kom från SKKF till de tävlande under SM

”Jocke Bartoll kommer att fota er tävlande på scenen och backstage kommer Alex Danielsson att erbjuda fotografering i den provisoriska studio som Body sätter upp. Bilderna kan sedan köpas till självkostnadspris för dom som är intresserade”.

Alex Danielsson wrote:
    Hur då menar du?

mvh

Alex

Jag menar – att om BODY sätter upp en studio- är det inte Body (eg rätterligen fotograf Alex, som väl måste få lön? – vilket såklart inte i sig är fel) som tjänar pengarna då? Eller bjuder Body på tjänsten och förbundet får pengarna?

MVH
    Jen

jenny__ wrote:
    Jag menar – att om BODY sätter upp en studio- är det inte Body (eg rätterligen fotograf Alex, som väl måste få lön? – vilket såklart inte i sig är fel) som tjänar pengarna då? Eller bjuder Body på tjänsten och förbundet får pengarna?

MVH
    Jen

Hmm… några saker:

1. Fotograf Alex – det är jag det:-)

2. Förbundet och BODY är två olika entiteter. Aven om vi har ett nära samarbete, så är det ändå en viktig distinktion.

3. BODY har inte på något sätt varit delaktig i beslutet om fotoförbud på tävlingarna. Det har förbundet fattat alldeles själva. Ingen har mao tillfrågat oss om råd, och skulle så ha skett så är det inte säkert att man gillat svaret.

4. BODY har haft en backstagestudio på SM-tävlingar så länge jag kan minnas (och det är ett tag), och det var redan på förhand bestämt att vi skulle ha det nu också. Syftet med detta är naturligtvis att plåta de bästa atleterna för bilder till tidningen.

5. Denna gång fick vi också, faktiskt alldeles nyligen, frågan om vi kunde hjälpa förbundet med att föreviga samtliga tävlande. Jag utgår att förbundet med detta vill ge någon form av service till de tävlande. Och självklart ställer vi upp på det.

6. Det står också ”självkostnadspris” i det meddelande som du quotar från. Även om det ännu inte är satt en prislapp för det, så brukar ”självkostnadspris”, ungefär som det låter, sällan vara en särskilt lönsam historia;-).

mvh

Alex

Alex Danielsson wrote:
    Hmm… några saker:

1. Fotograf Alex – det är jag det:-)

2. Förbundet och BODY är två olika entiteter. Aven om vi har ett nära samarbete, så är det ändå en viktig distinktion.

3. BODY har inte på något sätt varit delaktig i beslutet om fotoförbud på tävlingarna. Det har förbundet fattat alldeles själva. Ingen har mao tillfrågat oss om råd, och skulle så ha skett så är det inte säkert att man gillat svaret.

4. BODY har haft en backstagestudio på SM-tävlingar så länge jag kan minnas (och det är ett tag), och det var redan på förhand bestämt att vi skulle ha det nu också. Syftet med detta är naturligtvis att plåta de bästa atleterna för bilder till tidningen.

5. Denna gång fick vi också, faktiskt alldeles nyligen, frågan om vi kunde hjälpa förbundet med att föreviga samtliga tävlande. Jag utgår att förbundet med detta vill ge någon form av service till de tävlande. Och självklart ställer vi upp på det.

6. Det står också ”självkostnadspris” i det meddelande som du quotar från. Även om det ännu inte är satt en prislapp för det, så brukar ”självkostnadspris”, ungefär som det låter, sällan vara en särskilt lönsam historia;-).

mvh

Alex

Jo jag förstod att det var du som var fotografen 8), därför jag frågade för jag antog att du hade någon form av svar, och det hade du – tack!

Det är kanske ingen lukrativ affär för Body och kanske menat som en service från förbundets sida, men fortfarande tycker jag det är fruktansvärt synd att man själv som tävlande inte får ta sina egna bilder, och många verkar tycka likadant med tanke på diskussioner som har gått – och utan oss inga tävlingar alls att fota för någon…

…vi tycker olika helt enkelt angående fotoförbudet. så jag avslutar här – punkt.

Mvh
    Jen

jenny__ wrote:
    Jo jag förstod att det var du som var fotografen 8), därför jag frågade för jag antog att du hade någon form av svar, och det hade du – tack!

Det är kanske ingen lukrativ affär för Body och kanske menat som en service från förbundets sida, men fortfarande tycker jag det är fruktansvärt synd att man själv som tävlande inte får ta sina egna bilder, och många verkar tycka likadant med tanke på diskussioner som har gått – och utan oss inga tävlingar alls att fota för någon…

…vi tycker olika helt enkelt angående fotoförbudet. så jag avslutar här – punkt.

Mvh
    Jen

Jag får uppfattningen av att Alex inte tycker fotoförbudet är en bra ide i alla fall.

jenny__ wrote:

Bra, men ditt svar antyder faktiskt att jag uttryckt mig otydligt. Därför: BODY har ingenting med fotoförbudet att göra, och kommer inte tjäna några pengar därav.

Alla synpunkter på detta ska därför riktas till förbundet.

jenny__ wrote:
    …vi tycker olika helt enkelt angående fotoförbudet

Jasså, gör vi? Läs gärna mitt svar ovan igen.

mvh

Alex

Alex Danielsson wrote:
    Bra, men ditt svar antyder faktiskt att jag uttryckt mig otydligt. Därför: BODY har ingenting med fotoförbudet att göra, och kommer inte tjäna några pengar därav.

Alla synpunkter på detta ska därför riktas till förbundet.

Jasså, gör vi? Läs gärna mitt svar ovan igen.

mvh

Alex

…men måste få svara också – nej, body har inget med fotoförbudet att göra, men du svarade så du fick ta lite allmänt gnäll…:yikes:

Alex Danielsson wrote:
    …5. Denna gång fick vi också, faktiskt alldeles nyligen, frågan om vi kunde hjälpa förbundet med att föreviga samtliga tävlande. Jag utgår att förbundet med detta vill ge någon form av service till det tävlande. Och självklart ställer vi upp på det.

I frågan om att vi tycker olika…om jag hade tyckt att en idé var riktigt dålig så hade jag inte stöttat den på förfrågan från förbundet…men där är vi alla olika!

Ha en bra kväll!
    MVH
    Jen

jenny__ wrote:
    …men måste få svara också – nej, body har inget med fotoförbudet att göra, men du svarade så du fick ta lite allmänt gnäll…:yikes:

Jag svarade enbart för att du menade att vi (BODY) skulle tjäna pengar på detta. Och det är ju inte sant.

jenny__ wrote:
    I frågan om att vi tycker olika…om jag hade tyckt att en idé var riktigt dålig så hade jag inte stöttat den på förfrågan från förbundet…men där är vi alla olika!

Ha en bra kväll!
    MVH
    Jen

Nu har du fått upp mig på läktaren för att köpa korv. Menar du att vår eventuella vägran att ta bilder på de aktiva bakom scenen på något sätt skulle ha påverkat fotoförbudet? Som jag skrev så fick jag den frågan alldeles nyss. Och som jag förstått det är fotoförbudet en idé som har kommunicerats sedan länge.

Eller menar du kanske att vi i någon sorts patos skulle symaptiserat genom att vägra hjälpa till? Vilken nytta skulle det isf få? Och på vilket sätt skulle det göra de tävlande gladare?

Ledsen, men jag förstår inte hur du menar.

mvh

Alex

jenny__ wrote:

Jag svarade enbart för att du menade att vi (BODY) skulle tjäna pengar på detta. Och det är ju inte sant.

mvh

Alex

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 294 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.