Home › Forums › Tävlingar och Events › Fotoförbud på SM?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 oktober, 2007 at 22:11 #832730Anonym anvandareMemberQuote:Meningsbyggnadsfel fick vi lära oss i skolan vad det var för något. Hoppas du inte slutat skolan ännu.
”Deal with the faults of others as gently as with your own.”
Chinese proverb19 oktober, 2007 at 23:08 #832731Anonym anvandareMemberNuttte wrote:Meningsbyggnadsfel.:emo-thumb
20 oktober, 2007 at 00:54 #832732Anonym anvandareMemberDet inlägget hade jag missat och ber då om ursäkt för mina påhopp till förbundet, jag tolkade detta med brandförsvaret som en dålig ursäkt i efterhand 😮
Taisho wrote:I efterhand? Ulf B förklarade det redan i början av juli…[http://forum.body.se/showpost.php?p=350575&postcount=53]
20 oktober, 2007 at 01:33 #832733Anonym anvandareMemberHär är ett annat inlägg:
[http://forum.body.se/showpost.php?p=346658&postcount=12]lite förvirrande om orsaken och skulle det vara brandorsaken så varför sa man inte längre innan ifall det bestämdes för över ett år sedan. var det även då beslutat vilken lokal SM skulle hållas i?
20 oktober, 2007 at 03:59 #832734Anonym anvandareMemberNuttte wrote:Meningsbyggnadsfel fick vi lära oss i skolan vad det var för något. Hoppas du inte slutat skolan ännu.Löjligt att anmärka på denna post, du förstår nog mycket väl vad han menar. Mitt intryck av dig är att du ofta försöker svänga dig med med ord som du inte riktigt vet vad de betyder. Det faktum att ett ord är ovanligt förekommande¨i svenska språket behöver inte betyda att det nödvändigtvis är lämpligt att använda. Skriv så att folk förstår och gör dig inte märkvärdigare än du är.
20 oktober, 2007 at 04:19 #832735Anonym anvandareMemberNuttte wrote:Nog håller du väl med mig om att för att det ska bli ett allvarligt problem av ockuperade gångar krävs att en stor del av lokalen är fylld med människor, och fullt hus är väl inte BB SM känt för att dra. Lägg där till att förbundet överdrivet detta problem å det grövsta så har du plötsligt kokat i hop soppan ”dålig bortförklaring”. Stå istället för det de facto är, nämligen ett desperat försök att locka folk till tävlingarna.Vad som är ett allvarligt problem med brandrisk avgör varken du eller jag eller någon inom förbundet. Det avgör brandskyddsmyndigheten.
Varför så fientlig? Förbundet har testat en ny väg att vandra och du kan säga vad du vill men faktum kvarstår. Detta års SM var enligt många det mest välarrangerade och mest välbesökta SM på många år.
20 oktober, 2007 at 06:02 #832736Anonym anvandareMemberNuttte wrote:Nog håller du väl med mig om att för att det ska bli ett allvarligt problem av ockuperade gångar krävs att en stor del av lokalen är fylld med människor, och fullt hus är väl inte BB SM känt för att dra. Lägg där till att förbundet överdrivet detta problem å det grövsta så har du plötsligt kokat i hop soppan ”dålig bortförklaring”. Stå istället för det de facto är, nämligen ett desperat försök att locka folk till tävlingarna.Meningsbyggnadsfel fick vi lära oss i skolan vad det var för något. Hoppas du inte slutat skolan ännu.
Nuttte, varför är du så inijämrans grälsjuk? En dålig dag kan alla ha, men nu känns det lite långrandigt.
Du skriver själv på din egen profilsida, och jag citerar: ”Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.”
Kanske skulle besöka den lite oftare?
/A
20 oktober, 2007 at 12:28 #832737Anonym anvandareMemberAlex Danielsson wrote:Nuttte, varför är du så inijämrans grälsjuk? En dålig dag kan alla ha, men nu känns det lite långrandigt.Du skriver själv på din egen profilsida, och jag citerar: ”Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.”
Kanske skulle besöka den lite oftare?
/A
Ogillat attityden av moderatorerna (inte alla), som jag anser sitter på dubbla stolar i denna tråd, och för den oinvigde är det lätt att tro att det även är Body som skriver under på vad de säger och tycker, vilket ni menar att de inte gör. Ibland måste en moderator inse när inte ska yttra sig av just den anledningen. Jag gitter vanligtvis inte öda energi på liknande diskussioner (just precis av den anledning du åberopar), men då jag upplever det som upprepade eskapader från just moderatorernas sida kan jag inte längre knipa käft. Lägg där till tramsinlägg av ryggdunkare och du har en mix som kan göra vilken banal forumläsare som helst agiterad. Sen att det förmodligen inte kommer leda någonstans, ja det är en helt annan fråga. Jag har åtminstone försökt.
20 oktober, 2007 at 13:48 #832738Anonym anvandareMemberKonty wrote:Vad som är ett allvarligt problem med brandrisk avgör varken du eller jag eller någon inom förbundet. Det avgör brandskyddsmyndigheten.Varför så fientlig? Förbundet har testat en ny väg att vandra och du kan säga vad du vill men faktum kvarstår. Detta års SM var enligt många det mest välarrangerade och mest välbesökta SM på många år.
Har du varit på en tävling där speakern sagt till ”ingen får lov och sitta i gångarna”?
Jag har varit på några tävlingar och kan inte dra mig till minnes att jag hört någon säga till om detta problem, jag tror det vore väldigt lätt och lösa problemet om någon säger till vad man inte får lov och göra. Säger däremot ingen till så blir det svårare för publiken och fatta.
Vad jag sett så brukar det inte vara fotografer som huvudsakligen sitter i gångar. Har man rejäl utrustning med stativ så finns det fördelar med och ha den i gången för det kan finnas bättre plats där. Sitter någon långt bak så kan det säkert vara så att man vill längre fram men det tror jag kan gälla en icke fotograferande åskådare med. Det är inte ovanligt att en coach eller liknande gått fram med för att den tävlanden skall kunna se coachen.Jag tror det är många som irriteras över den bristande kommunikation som varit samt hur det hela sköts, framförallt för att det lätt kan uppfattas att man inte visar respekt mot de tävlande. Alla som tävlat vet vilket jävla jobb det är, hur mycket det kostar på och så vidare. Jag är själv full av beundran över de som verkligen satsar på att vinna och hur mycket de får gå in för det när man tänker på hur lite det ger tillbaka. Det är så lite som behövs för att man skall ”tröttna”. I alla fall inom byggning och de som kanske inte ligger i toppskiktet.
Alla som hanterat kundhantering vet hur viktigt det är att sköta de ”små detaljerna”. Det är många gånger MYCKET VIKTIGARE än ösa på med massa storslaget. Saker som att ringa och fråga ”hur är det/några problem jag kan hjälpa till med”, ta bort alla små irritationsmoment och så vidare kan göra att någon får en helt annan inställning än när små irritationsmoment uppstår.
Att de som tittat på tävlingen tyckt det varit bra är nog ingen som tvivlar på, det är en hel del nya inslag som jag sett som är mycket bra men de är inte i motsatsförhållande till fotoförbudet. Att ha proffsig fotograf eller några är något man borde infört för länge sedan. Då hade problemet med var och varannan(?) tar med sig fotograferingsutrustning kanske inte uppstått. Jag har själv fotat några tävlingar just i detta syfte, alltså man blir ju förbannad för att det inte är någon som ombesörjer med att se till och få bra kvalitet på bilderna från en tävling. Det är ju fotografierna som lever kvar och gör att man har något och minnas.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.