Home › Forums › Tävlingar och Events › Fotoförbud på SM?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 oktober, 2007 at 23:39 #832475Anonym anvandareMember
Kan man återlämna sina biljetter och få pengarna tillbaka? Jag är inte intresserad att sponsra detta kommunistiska påfund!! Är det någon som kan förklara för mig vad det hela grundar sig på!?
7 oktober, 2007 at 23:45 #832476Anonym anvandareMemberpiggen wrote:Kan man återlämna sina biljetter och få pengarna tillbaka? Jag är inte intresserad att sponsra detta kommunistiska påfund!! Är det någon som kan förklara för mig vad det hela grundar sig på!?Det skulle jag också vilja veta och fler med mig.
Det finns så mycket frågeställningar kring detta, självklart blir man frustrerad.
Nästan så man önskar att ingen köper varken fotopass el bilder, men hur schysst är det mot de tävlande…
Riktigt dåligt!8 oktober, 2007 at 00:00 #832477Anonym anvandareMemberpiggen wrote:Är det någon som kan förklara för mig vad det hela grundar sig på!?Tanken är – som jag har förstått det – att förbundet hoppas på att utebliven bildrapportering i ”realtid” (dvs typ senare samma kväll) ska få folk att masa sig till arenan istället för att följa tävlingarna framför skärmen.
Som alltid i dessa fall tar jag inte någon ställning här utan förklarar bara det jag uppfattat från förbundshåll.
8 oktober, 2007 at 00:05 #832478Anonym anvandareMemberSom jag skrev tidigare… Skulle vara intressant om någon på förbundet kunnde förklara beslutet.
8 oktober, 2007 at 00:05 #832479Anonym anvandareMemberno_pain wrote:Vilket tänker du på då?Kika här [http://www.nabba-international.com/]
8 oktober, 2007 at 00:07 #832480Anonym anvandareMemberBara en tanke: varför inte stänga ner forumet över helgen istället?
Hur mycket bilder kommer det egentligen upp samma kväll??
8 oktober, 2007 at 00:53 #832481Anonym anvandareMemberRbN33 wrote:Man får ju vädra öppet nu antar jag!Det får man absolut göra på en saklig nivå
8 oktober, 2007 at 01:02 #832482Anonym anvandareMemberpiggen wrote:Bara en tanke: varför inte stänga ner forumet över helgen istället?Det finns ett par problem jag kan tänka mig med det:
A. Det här är BODY:s forum – inte SKKF:s.
B. Även om chefredaktör Danielsson (som ytterst bestämmer över forumet) skulle ha gått med på en sådan lösning hade det ju bara gällt vårt forum, och det finns ju trots allt andra muskelforum runt om på webben:)
Återigen vill jag för övrigt poängtera det som Alex tidigare skrev (bara så ingen missuppfattar det här):
Det här är alltså inte ett initiativ från BODY:s sida. Vi sitter inte med någon evil masterplan där vi tror oss kunna tjäna pengar på att folk inte ska få plåta på tävlingarna. Det här är SKKF:s grej som de genomför i hopp om att få dit mer publik. Närmare förklaringar till tankegångarna bakom beslutet överlämnar jag med varm hand till förbundets representanter här på forumet (om de inte anser att saken är utagerad iom den tidigare tråden i ämnet).
8 oktober, 2007 at 08:50 #832483Anonym anvandareMemberAntar att man inte får filma med videokamera heller?
8 oktober, 2007 at 09:07 #832484Anonym anvandareMemberpiggen wrote:Bara en tanke: varför inte stänga ner forumet över helgen istället?Hur mycket bilder kommer det egentligen upp samma kväll??
Va skall dom stänga ner BODY för att SM går? Alla andra sidor då PB;BM . Kolo mm skall dom också stänga nera sina sidor… Nej nu är det SM:frust:
8 oktober, 2007 at 09:49 #832485Anonym anvandareMemberRiktigt löjligt med förbudet.
8 oktober, 2007 at 11:17 #832486Anonym anvandareMemberJag ska försöka ge lite svar och kommentarer till de olika funderingarna runt det så kallade fotoförbudet. Jag väljer att göra det i flera inlägg för att inte texten ska bli alltför lång och att var och en enklare ska hitta just sin ”hangup”:
Först vill jag bara säga att min personliga åsikt i frågan tänker jag inte torgföra här. Jag kommer att redogöra för styrelsens idéer bakom ärendet, vad som gäller och vad som är rent hittepå etc, så långt jag känner till det.
Först och främst är det mitt fel alternativt min förtjänst att fotoförbudet finns, beroende på från vilket håll man ser det. Eller egentligen är det alla er andra vi ska hoppa på eller dränka i rosenblad. Jag har bara suttit i valberedningen och föreslagit de mest lämpliga personerna att väljas till olika poster i styrelsen. Jag har gjort en del eftersökningar själv eftersom förslagen från er uteblivit och andra alternativ inte fanns vid årsmötet. Årsmötet som ingen av er var med på så vitt jag vet. Alltså fick landets fitness- och byggarvärld inte ta del av all den kompetens som vi vid tillfället inte ens visste om. Surt för vår värld. Kanske går det bättre nästa gång? Jag meddelar härmed att jag tacksamt tar emot förslag på kompetenta personer som kan fatta bra beslut utan att vackla när det stormar och med den klaraste av blick i alla lägen. Mumma!
8 oktober, 2007 at 11:28 #832487Anonym anvandareMemberStyrelsen förvaltar verksamheten och ekonomin på det bästa sätt den förmår. Oavsett vad vi tycker om de beslut som tas hoppas jag vi kan lägga invektiv och sanslösa beskyllningar åt sidan. De gör sitt bästa, var förvissad om det.
Styrelsen har under ett antal år sett att publiken inte längre är den mängd besökare som tidigare. Detta genererar mindre pengar och i förlängningen mindre verksamhet, både kvalitativt och kvantitativt. Styrelsens uppgift är i det läget att försöka att hitta sätt att möta detta hot. Dessutom med mycket begränsade resurser.
En av många saker som undersökts är hur främst SM ska kunna generera mer intäkter. Eftersom publiken inte verkar öka och det kanske inte går att ta mer betalt av varje individ, är en idé från IFBB:s sida att sälja olika typer av visningsrätter till media. Det kan gälla allt från web-bevakning till rena tv- eller filmproduktioner. För att kunna göra det måste man ”ta befälet” över sin egen produkt. Här skiljer sig inte SKKF från andra idrottsförbund eller eventarrangörer. När möjligheten finns vill man självklart sälja sin produkt till högsta möjliga pris.
Att sälja något som vem som helst kan smäcka upp på nätet i realtid är svårt. Speciellt med tanke på att vi kanske inte direkt toppar listan över de hetaste attraktionerna just nu.
Tanken bakom fotoförbudet är alltså att på sikt kunna skapa mer pengar till verksamheten (=vi alla inklusive de som inte orkade masa sig till årsmötet och sätta stopp för galenpannorna).
Om åtgärden kommer att skapa mer pengar till verksamheten eller ej är onekligen aningen för tidigt att säga så mycket om. Man kan tänka med känslorna och tycka att det är skittrist för mej och min vän som ska tävla, men en förbundsstyrelse måste ibland fatta beslut som är skit för mej, men bra för alla i ett längre perspektiv.
Kontenta: Ett beslut fattat med goda syften för ögonen kan ibland bli dåligt. Men det kan också bli bra. Vi får se.
8 oktober, 2007 at 11:42 #832488Anonym anvandareMemberVad har då förändrats i år?
Backstage:
Fotoförbud. Som på SM i AF, som på GP i våras. MEN, och detta har jag skrivit om tidigare ett antal gånger:
Alla som får befinna sig backstage kan fota tills minneskortet glöder och bråcket på avtryckarfingret är gigantiskt. Bara de håller sig på den speciellt avsedda platsen för detta. Allt för att ingen ska riskera att få visa upp sin ändalykt utan att vilja det. Vi pratar alltså om något man får göra G R A T I S bara man förflyttar sig själv och den som ska fotas ett fåtal meter.Frontstage:
Den som vill fota köper fotopass. Kostar 1000:-. En tusing för en plats som inte ens går att köpa annars. De närmsta alternativen kostar 400:- och att sitta på fotoplats är en rätt stor skillnad mot att sitta lite längre bak. Att finansiera mellanskillnaden borde inte vara så svårt, om man känner att prislappen är väl tuff. Kom ihåg att detta är ett småskaligt försök att både ta befäl över produkten och att få in lite nya pengar till verksamheten. Bra eller dåligt får vi kanske vänta med att tycka till om.Body:
Body fotar som de alltid gjort. Precis som övrig media. Dessa gör vad de vill med sina bilder. Dessutom har Body och SKKF gjort ett avtal som innebär att alla aktiva kan få tillgång till bilder från scen och backstage. Och då pratar vi proffsbilder. Däremot slipper de aktiva betala proffspris.Övrigt:
SKKF har inga ambitioner att hindra den som vill ta kort på sin son, dotter, kusin, jobbarkompis etc nån annanstans. Det är det upplevda hotet från gratis ”livesändningar” man vill komma åt. Om detta är rätt väg, eller ens början på rätt väg, lär vi kunna skymta inom någon vecka. Du som har åsikter, idéer eller rent av vill vara med och forma framtiden för svensk kroppskultur är välkommen att höra av dej till mej så snart det går. Jag sitter med i valberedningen fram till årsmötet efter årsskiftet i alla fall. Sen får vi se.8 oktober, 2007 at 11:46 #832489Anonym anvandareMemberJP får allt att låta så vettigt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.