Home › Forums › Tävlingar och Events › Helena blir svårslagen.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 juli, 2006 at 21:17 #852619Anonym anvandareMember
För er tjejer som tänker tävla på SM i AF i år så rekomenderar jag er att inte bry er så mycket om era konkurenter. Det påverkar er bara negativt rent psykiskt. Fokusera er istället på hur ni ska lägga upp eran träning så att ni kan göra ännu fler chins och dips. Alternativt hitta nån som kan coacha er när det gäller chins och dips.
19 juli, 2006 at 07:55 #852620Anonym anvandareMemberjoje67 wrote:Får man störa å fråga vad AF-dips är i jämförelse med SM-dips – definitionerna alltså?Språkförbistring! AF-dips borde vara synonymt med SM-dips. Nivån ska vara den samma oavsett nybörjartävling eller SM.
Däremot finns ”hemmapågymmetdips”. Det är såna man gör ”säkert 60-70 minst, fan vad dåliga de som tävlar verkar vara, de gör ju bara 25-30!” tills yours truly eller Arne kommer till undsättning i vår elakaste mundering och godkänner typ 14. Och då hade vi en snäll dag!
Håller med Klubbobert helt angående fokus. Inget fokus på sånt du inte kan påverka – fullt fokus på det du kan påverka!
Om Anna Bergli gjort 786 strikta dips och 12000 negativa kan du troligen inte påverka hennes prestation. Möjligen blir hon lite störd om du spottar i hennes prottedrink eller skrattar åt hennes hundar.
Fokusera på ditt eget utförande och ditt eget antal PÅ TÄVLINGSDAGEN. Vi vet ju att det ofta är så jämnt att ett eller två reps hit eller dit gör många placeringar. DET ÄR VIKTIGT!19 juli, 2006 at 08:57 #852621Anonym anvandareMemberKlubban wrote:För er tjejer som tänker tävla på SM i AF i år så rekomenderar jag er att inte bry er så mycket om era konkurenter. Det påverkar er bara negativt rent psykiskt. Fokusera er istället på hur ni ska lägga upp eran träning så att ni kan göra ännu fler chins och dips. Alternativt hitta nån som kan coacha er när det gäller chins och dips.Helt riktigt Klubban!! :emo-thumb
19 juli, 2006 at 14:45 #852622Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Språkförbistring! AF-dips borde vara synonymt med SM-dips. Nivån ska vara den samma oavsett nybörjartävling eller SM.Däremot finns ”hemmapågymmetdips”. Det är såna man gör ”säkert 60-70 minst, fan vad dåliga de som tävlar verkar vara, de gör ju bara 25-30!” tills yours truly eller Arne kommer till undsättning i vår elakaste mundering och godkänner typ 14. Och då hade vi en snäll dag!
Håller med Klubbobert helt angående fokus. Inget fokus på sånt du inte kan påverka – fullt fokus på det du kan påverka!
Om Anna Bergli gjort 786 strikta dips och 12000 negativa kan du troligen inte påverka hennes prestation. Möjligen blir hon lite störd om du spottar i hennes prottedrink eller skrattar åt hennes hundar.
Fokusera på ditt eget utförande och ditt eget antal PÅ TÄVLINGSDAGEN. Vi vet ju att det ofta är så hjämnt att ett eller två reps hit eller dit gör många placeringar. DET ÄR VIKTIGT!Hahaha Klubbobert, den va ny. Jaja kärt barn (gubbe) har många namn.
Det J.P. nämner är klockrent när det gäller ”hemmapågymmetdips” och när han och Arne står framför/bakom en och räknar, då är man inte fräck ska jag be och få tala om. Men det är ju lika för alla och det kortar ju ner tävlingstiden, vilket är en väldigt viktig aspekt att smeta in i ekvationen.Något att ha i åtanken är ju att ju mer massa du har ju enklare skulle det kunna vara att placera sig bra i symetrin, däremot så ligger det en till last när det kommer till chins, dips och hinderbanan. Så ha dessa kriterier i åtanken ett helt år innan tävlingen, för det är då ni ska börja skulptera era kroppar på det mest optimala sättet för att ni ska kunna placera er så bra som möljigt i tex AF.
Tyvärr så hade jag inga större talanger i AF dels för att jag var ca 10kg tyngre är dom som reppade aschlet av mig på chip och dip, och dels för att dom andra var helt enkelt bättre än mig, men CBB känns som att det passar min kroppstyp bättre och kanske är det så för vissa av er andra också. Så med andra ord, deppa inte om ni inte kan prestera så bra som ni hade hoppats på, det kan ju finnas andra grenar som kanske passar er bättre.
Mvh El Klubbo.
19 juli, 2006 at 14:49 #852623Anonym anvandareMemberPia Jansson wrote:Helt riktigt Klubban!! :emo-thumbMen tjena Pia, allt väl hoppas jag.
Ja du om nån borde ju veta vad som krävs för att placera sig i topp på en AF tävling. Bröt inte du benet på nån tävling i Västerås men ändå fullföljde tävlingen???19 juli, 2006 at 16:39 #852624Anonym anvandareMemberOm jag inte missminner mig helt så har Helena gjort 54 dips på träning. Måste dock säga att det inte var Arne Persson-djup på dom direkt. Ändå väldigt imponerande tycker jag. Antagligen ligger hennes personliga rekord ännu högre i dagsläget eftersom hon börjat deffa. Själv mäktade jag bara med 32 st dips förra träningspasset, men dom hade nog tom Arne godkänt.
19 juli, 2006 at 19:25 #852625Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Om Anna Bergli gjort 786 strikta dips och 12000 negativa kan du troligen inte påverka hennes prestation. Möjligen blir hon lite störd om du spottar i hennes prottedrink eller skrattar åt hennes hundar.
Fokusera på ditt eget utförande och ditt eget antal PÅ TÄVLINGSDAGEN. Vi vet ju att det ofta är så jämnt att ett eller två reps hit eller dit gör många placeringar. DET ÄR VIKTIGT!Ha ha.
Ja, passa er för att spotta i mina drinkar eller speciellt skratta åt mina hundar.
Jag börjar undra om inte Micke är en reinkarnation av en mycket elak människa som levde för att plåga folk med chins och dipsprogram.:pJag vet själv att det är svårt att fokusera bara på sitt och letar själv upp vad jag kan om mina konkurrenter och deras färdigheter innan och på själva tävlingsdagen.
Lycka till alla som ska tävla på SM och välkomna till Karlstad.27 juli, 2006 at 16:16 #852626Anonym anvandareMemberKlarar Helena lika många reps på chins (21) och dips (36) som på AF Umeå så kommer det att gå riktigt bra. Även för dej Jesper med de resultaten, vet ju att du kan bättre också! Jag å Anton lär ju sitta i publiken och heja på er som galningar! :buttrock:
Resultatlistan: [http://www.iksu.se/iksu_templates/Page____12554.asp]
31 augusti, 2007 at 11:46 #852627Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Inte för att jag vill förringa hennes prestation, men det går inte att jämföra med dagens resultat. Bedömningen är på en helt annan nivå numer. En tjej som gör 20 är klart med i toppen och trettio, då snackar vi peak performance!!!Haha typiskt Sverige. Min syster va överlägsen. Och hon har Svenska rekordet:) tror d kommer att vara länge:nod Tjejer ni får träna mycke hårdare om ni skall rå på det. dessutom så gjorde hon 13 eller14 Chins i grenen efter:emo-thumb
31 augusti, 2007 at 13:11 #852628Anonym anvandareMembersoundfreak wrote:Haha typiskt Sverige. Min syster va överlägsen. Och hon har Svenska rekordet:) tror d kommer att vara länge:nod Tjejer ni får träna mycke hårdare om ni skall rå på det. dessutom så gjorde hon 13 eller14 Chins i grenen efter:emo-thumbEtt svenskt rekord ska väl godkännas av nån instans eller nåt förbund, så vitt jag vet. Var hittar jag information om att detta rekord är godkänt? (Ricky kastade jävligt långt nere på limhamnsfältet en gång i tiden också…)
31 augusti, 2007 at 14:21 #852629Anonym anvandareMembersoundfreak wrote:Haha typiskt Sverige. Min syster va överlägsen. Och hon har Svenska rekordet:) tror d kommer att vara länge:nod Tjejer ni får träna mycke hårdare om ni skall rå på det. dessutom så gjorde hon 13 eller14 Chins i grenen efter:emo-thumbundrar också var det står????
31 augusti, 2007 at 14:42 #852630Anonym anvandareMemberjiggen wrote:undrar också var det står????Borde ju finnas dokumenterat, eftersom det va en SM tävling :emo-thumb
SM fittnes båstad 94 Lotte Anderberg31 augusti, 2007 at 14:53 #852631Anonym anvandareMemberKolla me BK, dom har säkert nå artikel i arkivet
eller Ove Rytter31 augusti, 2007 at 15:30 #852632Anonym anvandareMembersoundfreak wrote:Kolla me BK, dom har säkert nå artikel i arkivet
eller Ove RytterDet var inte svårt att hitta. Men en artikel är inte det samma som svenskt rekord. I så fall har vi David Nylanders rest-pause dips som nån sorts rekord också. Tog väl sisådär en hygglig fikarast att genomföra…
1 september, 2007 at 01:52 #852633Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Det var inte svårt att hitta. Men en artikel är inte det samma som svenskt rekord. I så fall har vi David Nylanders rest-pause dips som nån sorts rekord också. Tog väl sisådär en hygglig fikarast att genomföra…Ärligt talat, du behöver hjälp, stackars dig. du e ta me fan den jobbigaste jvl
jag träffat i hela mitt liv. Så du menar att ett SM resultat inte gäller. :p
sök hjälp -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.