Helena blir svårslagen.

Home Forums Tävlingar och Events Helena blir svårslagen.

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 31 through 38 (of 38 total)
  • Author
    soundfreak wrote:
    Ärligt talat, du behöver hjälp, stackars dig. du e ta me fan den jobbigaste jvl
    jag träffat i hela mitt liv. Så du menar att ett SM resultat inte gäller. :p :D
    sök hjälp ;)

Jag gissar att du inte har en aning om vem du precis kallade ”den jobbigaste jävel du träffat i hela ditt liv”.

Frågan är dessutom vem det är som behöver söka hjälp här. Jag tror du kommer att bli besviken över svaret.

Nu tycker jag modsen här får ta det lite lungt, alla kan inte veta allt. ;)

Vem är det egentligen som säger till er när ni mobbas :p

Haha, ganska onödig disskusion…

soundfreak wrote:
    Ärligt talat, du behöver hjälp, stackars dig. du e ta me fan den jobbigaste jvl
    jag träffat i hela mitt liv. Så du menar att ett SM resultat inte gäller. :p :D
    sök hjälp ;)

Det är coolt. Den eventuella hjälp jag behöver har jag nog redan, så du kan sova lugnt. SM-resultat gäller naturligtvis, men du skrev väl nåt om svenskt rekord? För det första noteras inga svenska rekord inom Svenska Kroppskulturförbundet och för det andra kan man milt sagt säga att bedömningen på den tiden inte helt överensstämmer med den på senare år. Som jag skrev redan för nåt år sen: Jag vill inte ta udden av hennes prestation, men man bör nog trots allt sätta denna i perspektiv…

Ha en riktigt trevlig dag. Tänker jag ha. Sugen på ett glas tillsammans nångång?

Janpeter Sangborn wrote:
    Det är coolt. Den eventuella hjälp jag behöver har jag nog redan, så du kan sova lugnt. SM-resultat gäller naturligtvis, men du skrev väl nåt om svenskt rekord? För det första noteras inga svenska rekord inom Svenska Kroppskulturförbundet och för det andra kan man milt sagt säga att bedömningen på den tiden inte helt överensstämmer med den på senare år. Som jag skrev redan för nåt år sen: Jag vill inte ta udden av hennes prestation, men man bör nog trots allt sätta denna i perspektiv

Ha en riktigt trevlig dag. Tänker jag ha. Sugen på ett glas tillsammans nångång?

Importante!? YES!!

Helena är seg på dipsen. Lätt i kroppen och som sagt seg. Vad det gäller dipsen kommer hon nog att ro hem det i SM, men kommer hon ner till Arne i DC kan allt hända, där skall man nästan bryta axelleden (om den nu gick att bryta) och det kräver mer styrka än teknik.

jag tycker att det är synd att man inte kan mäta sina olika prestatioer på olika tävlingar, för mig finns det tre olika bedömningsgrader, DC jätte strikt o djupt, på SM mer humant men regelmässigt och på SM i DIps på FF är det löjligt o strikt. För en annan somk är vab att göra regelmässiga (får faktisk oftast inga underkända- inte ens av Arne, 1 på två år) blir det svårt att koppla om till dips sm på FF och ”maska” lite. ja ja den tävlingen är ju bara på skoj. SM är ju det som gäller.
    Det skall blir spännande att se vad som händer i Västerås. Är rätt sugen själv, men somsagt lite sent att tänka på det nu…..
    Tillbaka tillHelena så violl jagbara säga att hon är en härlig tjej som har tiden framför siog, ung, teknisk snabbi hinderbana, och som sagt vad det gäller symmetri o posering har hon många år på sig innan hon behöver vara på topp. Det är ju trots allt där det avgörs. Utan en väl genomtränad symmetri är det svårt att stå överts på pallen. Dessutom gäller det att posera på ett sätt domarna gillar. lycka till helena och alla ni andra som skall upp-jag får vänrta till DC och ARne dipsen.

Mvh tini

Tinis inlägg om de tre ”nivåerna” på bedömningen ligger nog ganska nära sanningen.
    Jag brukar själv göra Arne nöjd (utan underkända) men försöker anpassa utförandet efter den tävling det handlar om i varje fall.

Det viktiga är trots allt att förutsättningarna är kända och bedömningen lika för alla. Detta kan bli svårt om två domare ”delar” på bedömningen i samma klass och dömmer hälften var.

Vad jag ser är Helena inte anmäld enligt listan på skkf.

Tini

Det är korrekt hon är inte anmäld. Tråden är dock väldigt gammal.

Viewing 8 posts - 31 through 38 (of 38 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.