Kval till Strongman-SM 2007

Home Forums Tävlingar och Events Kval till Strongman-SM 2007

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 72 total)
  • Author
    Peter 999 wrote:
    270 kg i raw bänk, 350kg i mark. Jag vet inte vad du menar med att vara stark, men du skrev själv att du tyckte du var stark, och dig är han ju mycket starkare än.
    Om du tvivlar på hans styrka kan du vara med på en strongman tävling den 30/6 uppe i ockelbo. Så kan du se vad du har att hämta mot honom.

Dessutom väntar vi tålmodigt på Smockes filmer där han trycker över 200 i bänken RAW…
    Göran Rosén är lite för kort för att kunna vara nån topptävlande inom strongman, tyvärr. Styrka har han onekligen.

Ogge wrote:
    När ska vi tävla då Jacko? :D

Jag hade gärna åkt dit, men fick som sagt förhinder. Nästa tävling är i Norrköping och den ska jag definitivt inte missa.

När är det tävling i Norrköping? Missade Uppsalatävlingen så Norrköpingstävlingen hade varit kul att se.

Mantus wrote:
    När är det tävling i Norrköping? Missade Uppsalatävlingen så Norrköpingstävlingen hade varit kul att se.

Jag tror att den går av stapeln någon gång i början av Juni, ungefär 5-10:e. Jag återkommer med korrekt datum.

Ogge wrote:
    Jag tror att den går av stapeln någon gång i början av Juni, ungefär 5-10:e. Jag återkommer med korrekt datum.

Den 8:de till 10:de är det väl helg om jag inte missminner mig så då borde det kanske vara? Om det är den helgen så är jag nere i norrköping hos flickvännen så det passar ju väldigt bra.

kval nummer 2 går på lördag i sundsvall
    kval nummer 3 går 9 juni i Norrköping
    kval nummer 4 går 30 juni i Boden
    Finalen i Arvidsjaur 18 Augusti

diamanten wrote:
    kval nummer 2 går på lördag i sundsvall
    kval nummer 3 går 9 juni i Norrköping
    kval nummer 4 går 30 juni i Boden
    Finalen i Arvidsjaur 18 Augusti

Låter fint, I´ll be there. Var i Norrköping förresten?

Kul att finalen går hos jultomten
    Varför inte försöka lägga tävlingen där det finns chans att ett stort antal människor kommer och samtidigt få mycket publicitet… tänker på Stockholm, Göteborg eller Malmö.
    Verkar som de inte vill få starkeman till en större sport i Sverige.

Peter 999 wrote:
    Det är 4 st kval tävlingar och man får poäng på sin placering. Så dem 12 med bäst poäng totalt efter 4 tävlingar går vidare till finalen.

Har dom med sig poängen till finalen eller hamnar alla på 0 igen??

Kvalen är till för att få fram de 12 bästa. Sedan i finalen så börjar alla med noll poäng.

Samuelsson ställer väl upp?

Nej han kör inte på Anders Johanssons tävlingar. Det är som 2 olika grupperingar i strongmansverige. Sveriges starkaste man som visats på tv är Magnus tävlingar. På dessa är det många duktiga strongmän som valt att ej kvala till som istället kört tävlingar i Anders Johanssons regi. Varför det nu är så kan man spekulera i. Men så är det iallafall. Vore kul om alla de bästa i Sverige skulle köra ett SM nån gång så man fick se vem som är bäst.

bsoj wrote:
    Nej han kör inte på Anders Johanssons tävlingar. Det är som 2 olika grupperingar i strongmansverige. Sveriges starkaste man som visats på tv är Magnus tävlingar. På dessa är det många duktiga strongmän som valt att ej kvala till som istället kört tävlingar i Anders Johanssons regi. Varför det nu är så kan man spekulera i. Men så är det iallafall. Vore kul om alla de bästa i Sverige skulle köra ett SM nån gång så man fick se vem som är bäst.

Magnus bjuder in folk till sin tävling, då kan han välja motståndet själv. Blir ju inte så svårt att vinna då. Förra året var det inga som ville vara med på hans tävling så han fick ställa in, sen kan ju han skylla på TV om han vill.
    Anders är den enda riktiga strongman federationen i Sverige, där är det seriösa kval och en final. 1an får åka till VM och sen slås resten för att få åka på olika grand prix tävlingar runt om i världen.

sen måste tillägas att Anders tävlingar går under Ifsa`s regi och inte är något påhitt han fått för sig själv. Att sedan ett gäng strongman killar inte deltar i hans tävlingar är synd där bland magnus samuelsson som lämnat Ifsa. Dessa killar är nog hur välkomna som helst att delta i kvaltävlingarna, tror nog dock att de de bästa finns med förutom då magnus s.

Något om hur det går i Sundsvall??
    Gärna info om Magnus Apell:pop:

2:a SM-kval i Sundsvall 26 maj 2007

Resultat
    1 Anders Johansson, Sundsvall
    2 Magnus Apell
    3 Stefan ”Stisse” Bergkvist
    4 Daniel Wiklund
    5 Danny Andersson
    6 Anders ”Ante” Johansson
    7 Göran Rosén
    8 Lars Gustafsson
    9 Emil Lindgren
    10
    11
    12 Mikael Hoffner

Resultaten är preliminära och kan ändas.

Bilder kommer att finnas på [www.uppsalapower.se] i början på nästa vecka

//UppsalaPower

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 72 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.