Home › Forums › Tävlingar och Events › MuscleTech GP, Västerås 2007
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 januari, 2007 at 15:49 #910519Anonym anvandareMember
Jag trodde att CBB skulle ha en till klass i år?
Det är vad jag har hört… men så kanske inte är fallet, inte ens på sm?
-170 syftar jag på…
3 januari, 2007 at 16:05 #910520Anonym anvandareMemberBaboom wrote:Jag trodde att CBB skulle ha en till klass i år?Det är vad jag har hört… men så kanske inte är fallet, inte ens på sm?
-170 syftar jag på…
Detta rykte stämmer inte.
Tillsvidare är det två klasser i CBB.Mvh,
Mirjana3 januari, 2007 at 19:08 #910521Anonym anvandareMemberMen självklart går man efter vikt och läng kriterierna för de som är under 170…
Det finns ingen klass, men man följer reglerna som om det skulle finnas en. :frust:
Mirre wrote:Detta rykte stämmer inte.
Tillsvidare är det två klasser i CBB.Mvh,
Mirjana3 januari, 2007 at 19:16 #910522Anonym anvandareMemberBaboom wrote:Men självklart går man efter vikt och läng kriterierna för de som är under 170…Det finns ingen klass, men man följer reglerna som om det skulle finnas en. :frust:
Vad är konstigt med det? Det man gjort är helt enkelt att slå ihop de två klasserna då det inte finns underlag för att ha 3 klasser.
3 januari, 2007 at 21:04 #910523Anonym anvandareMemberVad är det för underlag?
Det borde ju vara bra många flera än bara jag som vill tävla?
Tex Fever här på forumet är inte helt främande för det, sisst jag pratade med han.Varför inte göra som i byggningen, -70 och -75?
Är det för några i -70:an så slås den ihop med -75:an.
Men alla har en chans att anmäla sig till sin egen klass.Det däremot tycker jag är mindre konstigt.
Mats E. wrote:Vad är konstigt med det? Det man gjort är helt enkelt att slå ihop de två klasserna då det inte finns underlag för att ha 3 klasser.4 januari, 2007 at 07:56 #910524Anonym anvandareMemberInte många svenska killar som är under -170 cm.
Känns som lite väl liten ”marknad” för att starta en ny klass.4 januari, 2007 at 09:07 #910525Anonym anvandareMemberBaboom wrote:Vad är det för underlag?Det borde ju vara bra många flera än bara jag som vill tävla?
Tex Fever här på forumet är inte helt främande för det, sisst jag pratade med han.Varför inte göra som i byggningen, -70 och -75?
Är det för några i -70:an så slås den ihop med -75:an.
Men alla har en chans att anmäla sig till sin egen klass.Det däremot tycker jag är mindre konstigt.
Om vi säger att du är 170 cm, får du endast väga 72 kg då trots att du tävlar i -178 cm?
4 januari, 2007 at 09:28 #910526Anonym anvandareMembermarals76: Det är ingen ny klass. Den kommer att finnas med på VM 2008. I alla fall av vad jag har hört.
Visst finns det inte många som är under 170.. men för dem som är det så tycke jag absolut att det borde finnas.
Säg att man är 165cm, det första man kan tänka sig att köra är då BB -70.
70kg i tävlingsform på 165 är rätt mycket.
Det krävs rätt mycket av den personen som får väga in på 67kg och ställa sig breve grabbar som kan väga uppemot 84kg.
Visst han är längre.. men det är ändå en hel del mer kg.
Jag tror att det skulle ge motivation till många kortare att gå upp och ställa sig på scen.Marcell Kezdy: Ja det stämmer. Eller om gränsen går vid 169,9cm.
4 januari, 2007 at 09:50 #910527Anonym anvandareMemberBaboom wrote:marals76: Det är ingen ny klass. Den kommer att finnas med på VM 2008. I alla fall av vad jag har hört.Visst finns det inte många som är under 170.. men för dem som är det så tycke jag absolut att det borde finnas.
Säg att man är 165cm, det första man kan tänka sig att köra är då BB -70.
70kg i tävlingsform på 165 är rätt mycket.
Det krävs rätt mycket av den personen som får väga in på 67kg och ställa sig breve grabbar som kan väga uppemot 84kg.
Visst han är längre.. men det är ändå en hel del mer kg.
Jag tror att det skulle ge motivation till många kortare att gå upp och ställa sig på scen.Marcell Kezdy: Ja det stämmer. Eller om gränsen går vid 169,9cm.
Hmm.. förstår hur du tänker, men troligtvis så är det väl så få som är under 170 cm i Sverige att klassen inte behöver köras separat, utan istället som Mats säger, slås ihop med -178. Vikt/längd-koeffecienten har man väl bestämt utifrån ett utseendemässigt symmetri-perspektiv och tillämpas därför enligt regelboken trots att klasserna körs samtidigt på scen. Skulle vara kul o se några exempel på en 167 cm@69 kg jämfört med en 177 cm@81 kg i tävlingsform o bra symmetri på båda :pop:
4 januari, 2007 at 10:10 #910528Anonym anvandareMemberMarcell Kezdy Jag förstår helt vad du menar. Tycker också att det vore intressant att se. Men jag tycker att det är lite konstigt att man tar bort en vikt/längd klass i en gren. När den finns internationelt.
När man tex låter 1 deltagare ställa upp i fitness år efter år, lika så byggningen. Vissa år är de flera i -70 andra år mindre. Sisst på sm var det 2st om jag inte miss minner mig.
Tycker bara att det borde vara en sporre för många gymtränande och kanske ett lite lättare steg att ta. För jag antar att vi alla vill att sporten ska bli större och ha flera deltagare.
Men självklart har jag insett att i princip stora delar av Sverige är längre än min smurf längd. Men jag står gärna upp för den lilla grupp av gymsmurfar som finns i Sverige.Nu vet jag inte hur långa folk är på det här forumet, men jag vet att jag, Fever och Sam jr inte skulle väga över i CBB -170.
Jag har en svag känsla av att det även finns flera här som inte nått över den ståtliga längden av 170cm.Men det kan ju vara så att jag är helt ensam om den här uppfattningen, eftersom jag inte får något medhåll
4 januari, 2007 at 10:31 #910529Anonym anvandareMemberBaboom wrote:Marcell Kezdy Jag förstår helt vad du menar. Tycker också att det vore intressant att se. Men jag tycker att det är lite konstigt att man tar bort en vikt/längd klass i en gren. När den finns internationelt.
När man tex låter 1 deltagare ställa upp i fitness år efter år, lika så byggningen. Vissa år är de flera i -70 andra år mindre. Sisst på sm var det 2st om jag inte miss minner mig.
Tycker bara att det borde vara en sporre för många gymtränande och kanske ett lite lättare steg att ta. För jag antar att vi alla vill att sporten ska bli större och ha flera deltagare.
Men självklart har jag insett att i princip stora delar av Sverige är längre än min smurf längd. Men jag står gärna upp för den lilla grupp av gymsmurfar som finns i Sverige.Nu vet jag inte hur långa folk är på det här forumet, men jag vet att jag, Fever och Sam jr inte skulle väga över i CBB -170.
Jag har en svag känsla av att det även finns flera här som inte nått över den ståtliga längden av 170cm.Men det kan ju vara så att jag är helt ensam om den här uppfattningen, eftersom jag inte får något medhåll
Men du får det att låta som att det är betydligt mkt svårare (nästan omöjligt) att tävla i -178 bara för att man är under 170 cm, så är det ju inte riktigt. Trots allt symmetri, utstrålning och ”The whole package” som värderas högst. Bara att köra
Antar att gruppera ihop olika klasser skiljer sig från att ta bort/gruppera olika grenar Fitness är ju en egen gren, och ingen klass som kan grupperas med andra. De få dagar som tävlingar pågår är minst sagt fullsmetade, antar att tidsbrist är största anledningen till att såna här åtgärder görs.
Kör nu!
4 januari, 2007 at 11:07 #910530Anonym anvandareMemberNej det är inte så jag menar. Jag stod ju breve grabbarna för 2 månader sen. Jag skulle bara vilja ha flera tävlande som är i samma längd som en själv.
Men självklart är det inte omöjligt att göra ett bra resultat bara för att man är kortare och väger mindre.Missförstå mig rätt när jag säger att det borde vara ett lättare steg för många som är kortare att kliva upp på scenen när inte motståndarna känns så stora.
Sen är det ju så att vi har en del kortare byggare som kanske skulle kunna ha det här som inkörsport för att få tävlingserfarenhet innan de har laggt på sig allt för mycket muskler.Jag vill passa på att tacka för en bra diskussion i alla fall och hoppas vi ses på någon tävling framöver.
7 januari, 2007 at 13:21 #910531Anonym anvandareMemberKommer det bli nån sorts rabatt i samband med tävlingen om man bor på Best Western Esplanaden?
7 januari, 2007 at 13:31 #910532Anonym anvandareMemberBaboom wrote:Marcell Kezdy Jag förstår helt vad du menar. Tycker också att det vore intressant att se. Men jag tycker att det är lite konstigt att man tar bort en vikt/längd klass i en gren. När den finns internationelt.
Medhåll
Jag håller med dig i allt du har sagt
7 januari, 2007 at 18:48 #910533Anonym anvandareMemberSamir wrote:MedhållJag håller med dig i allt du har sagt
Skönt att höra! :emo-thumb
Trodde nästan att loppet var kört
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.