MuscleTech GP, Västerås 2007

Home Forums Tävlingar och Events MuscleTech GP, Västerås 2007

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 199 total)
  • Author
    mia_81 wrote:
    JanPeter:

Är det ingen damklass i BB på fredagen? För jag får väl inte ställa upp i nybörjare då jag tävlade förra året på DC & LP.

Mvh/Maria

Damerna får köra direkt på GP, eftersom det inte brukar vara så många anmälda, tyvärr.

norsk_gadd wrote:
    Junior-klassen då? ;)

Inga juniorklasser eller veteranklasser i år, tyvärr.

Janpeter Sangborn wrote:
    Damerna får köra direkt på GP, eftersom det inte brukar vara så många anmälda, tyvärr.

Bara en fråga till :)
    Om det bara är tex 3 st damer anmälda så man hamnar på ”pallplacering”
    får man ställa upp i luciapokalen då eller vad räknas en GP-tävling som?

mia_81 wrote:
    Bara en fråga till :)
    Om det bara är tex 3 st damer anmälda så man hamnar på ”pallplacering”
    får man ställa upp i luciapokalen då eller vad räknas en GP-tävling som?

Jag hör ofta det där med pallplacering och inte få ställa upp i Luciapokalen, men jag tror att det rör sig om en missuppfattning. All information jag har fått säger att det bara är vinnaren som inte får ställa upp i LP. Rätta mig om jag har fel JP. Men på Fitnessfestivalens hemsida står att läsa:

Alltså: Endast deltagare som inte tidigare vunnit ett DM, Luciapokalen eller tävling av högre dignitet, äger rätt att deltaga i Luciapokalen.

Med tävling av ”högre dignitet” menas ej tävlingar med ändelser som -Grand Prix, -Cupen, -Open, eller liknande. Vare sig nationellt eller internationellt. Dessa tävlingar anses ej vara av ”högre dignitet”, eftersom detta skulle utarma den traditionella tävlingsuppbyggnaden, och värdet, av officiella lands- och nationsmästerskap inom en sport.

Andreas Guiance wrote:
    Jag hör ofta det där med pallplacering och inte få ställa upp i Luciapokalen, men jag tror att det rör sig om en missuppfattning. All information jag har fått säger att det bara är vinnaren som inte får ställa upp i LP. Rätta mig om jag har fel JP. Men på Fitnessfestivalens hemsida står att läsa:

Alltså: Endast deltagare som inte tidigare vunnit ett DM, Luciapokalen eller tävling av högre dignitet, äger rätt att deltaga i Luciapokalen.

Med tävling av ”högre dignitet” menas ej tävlingar med ändelser som -Grand Prix, -Cupen, -Open, eller liknande. Vare sig nationellt eller internationellt. Dessa tävlingar anses ej vara av ”högre dignitet”, eftersom detta skulle utarma den traditionella tävlingsuppbyggnaden, och värdet, av officiella lands- och nationsmästerskap inom en sport.

Ja, det är väl så det är formulerat och det kan jag inte ha några synpunkter på. Arrangören är suverän i vissa frågor, däribland vilka man anser ska bjudas in till tävlingen (så länge de är godkända av IFBB; EBFF och SKKF).

ok, tack för svar! men det blir nog tävling till hösten ist

Suttit och läst reglerna för cbb på skkf sidan. Där står det att det måste vara minst 2 cm på sidan av posebyxan… men ser man från årets cbb på FF06 så är det många som ej har detta… ok att ha den ”höjd” man vill bara de är svarta nu för tiden?

marals76 wrote:
    Suttit och läst reglerna för cbb på skkf sidan. Där står det att det måste vara minst 2 cm på sidan av posebyxan… men ser man från årets cbb på FF06 så är det många som ej har detta… ok att ha den ”höjd” man vill bara de är svarta nu för tiden?

Ska vara 2 cm. Har vi missat får vi be om ursäkt för det.

Tyvärr blev söndagen väldigt komprimerad och även förryckt i schemat, så den backstagekoll som vi planerat frös inne. Det var bara de stackars BF-damerna som utsattes för våra närgångna ögon backstage. Planen var att göra likaledes med CBB-folket, men tyvärr. Däremot sa vi ifrån på inregistreringen till de som vi noterade hade för smala sidor. Ansvaret ligger egentligen hos den tävlande och man är skyldig att se till att utrustningen är reglementsenlig.

Min förhoppning är att det inom något år inte finns någon kvar som kommer till tävlingen med ”fel prylar” och säger att: ”Det hade jag inte en aaaning om!”. Bra att du är påläst, hur som helst!:emo-thumb

Tackar för snabb feedback:emo-thumb
    Vill ju ha total koll innan det är dags att gå på scen.. lätt att glömma annars när man är sjukt nervös och nerdeffad :D

Var i sverige köper man godkända påseringsbyxor?, fan mina charling var 1,6cm på smalaste stället:frust:

Dessa borde väl vara ok… står 1 inch (2.54) Fast då självklart i svart :)
    [http://www.andreascahling.com/products.cfm?parentcategoryid=1%7CMen%27s%20Clothing&productID=6&showDetail=1&categoryID=5|Men%27s%20Posing%20Swim%20Suits&vendoridtodisplay=0&filterFor=&collection=1%7CMen%27s%20Clothing http://www.andreascahling.com/products.cfm?parentcategoryid=1%7CMen%27s%20Clothing&productID=6&showDetail=1&categoryID=5|Men%27s%20Posing%20Swim%20Suits&vendoridtodisplay=0&filterFor=&collection=1%7CMen%27s%20Clothing]

Min förhoppning är att det inom något år går att delta i tävlingen oavsett om man har en, två eller fem centimeter på sidorna! ;)

Marcell Kezdy wrote:
    Min förhoppning är att det inom något år går att delta i tävlingen oavsett om man har en, två eller fem centimeter på sidorna! ;)

Speciellt iom att den modell som sitter ”fördelaktigast” & på många ställen dessutom är den enda som finns att tillgå (!) är 1,6cm..;)

Men nån stans skall väl gränsen gå.

marals76 wrote:
    [http://www.andreascahling.com/products.cfm?parentcategoryid=1%7CMen%27s%20Clothing&productID=6&showDetail=1&categoryID=5|Men%27s%20Posing%20Swim%20Suits&vendoridtodisplay=0&filterFor=&collection=1%7CMen%27s%20Clothing http://www.andreascahling.com/products.cfm?parentcategoryid=1%7CMen%27s%20Clothing&productID=6&showDetail=1&categoryID=5|Men%27s%20Posing%20Swim%20Suits&vendoridtodisplay=0&filterFor=&collection=1%7CMen%27s%20Clothing]

Dom du länkade med ca 5 cm i sidan va dom jag använde på FF, va rätt ensam i långa CBB om dom då dom flesta verkade ha valt byxerna med 3/4″ i sidan (om jag inte minns helt fel)
    Tycker och hoppas inte att byxerna ska va det som avgör placeringen…

Jag hoppas och tror att denna regel försvinner inom en inte allt för avlägsen framtid. Det känns mest som ett, inte alltför lyckat, förssök att skapa lite skillnad till vanliga bb. Några mm hit eller dit är nog inte det som krävs i så fall. För domare och arrangörer vore det väldigt skönt att slippa mäta strax innan ni ska på scen. Det vore mycket smidigare om vi bara kunde göra en visuell koll: ”OK” ”Inte OK”. Tills vidare får vi väl streta på så gott det går.

Byxorna ska inte avgöra några placeringar och gör det inte heller (om vi bortser från när man valt ett par som totalt dödar fysiken). Däremot kan de ”tyvärr” avgöra om man får tävla alls eller inte.

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 199 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.