Home › Forums › Tävlingar och Events › Nordiske Mesterskaber 2007
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 oktober, 2007 at 13:12 #829710Anonym anvandareMember
Lissan hälsar och tackar för allt beröm!! Hon vann ju priset som bäste posör också, vilket är ett kvitto på att all poseringsträning varit mödan värt. Norskan som vann var torr och hård, så det fanns inte mycket att invända…
Men jag tyckte ändå helhetsintrycket föll till Lissans fördel. Men, men…inte mycket att göra än att spotta i nävarna och försöka plocka något kilo till vet VM 1 december.Anne:
Har läst några av dina inlägg och vill gärna komma med lite synpunkter.
Att Finland på något sätt skulle ses som en outsider av övriga nordiska länder är inte helt korrekt. Jag har många trevliga minnen från tävlingar där vi haft en hel del meningsfulla diskussioner som blivit rätt intima (!) på småtimmarna… Kanske mest för att jag förstår lite finska och kommit bra överens med finska tävlande och delegater.Att så få svenska tävlande åker till Finland och tävlar beror till största delen på att både aktiva och coacher får betala resorna själva, vilket innebär att man prioriterar sitt deltagande efter hur den privata ekonomin ser ut. De få som kommer har ordnat det via egna sponsorer eller framgångsrikt sparande.
Så någon bojkott handlar det om defintivt inte.
Bara för Lissans tävlande denna höst blir det en rejäl belastning för familjekontot, då även jag följer med till Västerås, Roskilde och Budapest.Att det skiljer sig hur de olika förbunden ser på regeltolkningar, är jag beredd att hålla med dig om. Ex bb damer på nordiska. Norskan vann till stor del på sin hårdet. Men hur ska man bedöma kruthårda damer enligt IFBB? Lena Hedblad var minst lika hård på dam VM och kom inte med top 15…
I Sverige är man stenhård på hur byggardamernas bikinis ska se ut, vad gäller lyster, stenar osv. Inför finalen på NM plockade de danska damerna på sig bikinis med stenar, brodyrer osv…Inte för att det kunde bli avgörande, men regler är regler tycker jag. Som präktiga svenskar står vi oftast vid sidan om och títtar på.22 oktober, 2007 at 13:13 #829711Anonym anvandareMemberTack själva christian med coach, Maria o JP mfl som gjorde stämningen backstage väldigt trevlig! Synd bara att det dröjer till nästa tillfälle…
Idag började jag med en kanelbulle för att inte långt efter fylla på med en prinsessbakelse, MUMS!
Maria, du vet att du gjorde en grym insats, resten går inte att påverka. Ta nya tag, så ses vi snart igen!
Du med christian, PB i det mesta va?! :pMVH Malin
22 oktober, 2007 at 13:22 #829712Anonym anvandareMemberAnne wrote:Någon som hittat resultatlistorna med poäng från alla ronder? Skulle vara intressant och se:)Jobbar på att få denne från DBFF:-)
22 oktober, 2007 at 13:44 #829713Anonym anvandareMemberJohnny Grape wrote:Anne:
Att Finland på något sätt skulle ses som en outsider av övriga nordiska länder är inte helt korrekt. Jag har många trevliga minnen från tävlingar där vi haft en hel del meningsfulla diskussioner som blivit rätt intima (!) på småtimmarna… Kanske mest för att jag förstår lite finska och kommit bra överens med finska tävlande och delegater.
Att så få svenska tävlande åker till Finland och tävlar beror till största delen på att både aktiva och coacher får betala resorna själva, vilket innebär att man prioriterar sitt deltagande efter hur den privata ekonomin ser ut..Kul att du svarade. Du är ju en legend :up: Angående ”outsiderhet”, så som jag skrev ”skyller på ingen, men det kan vara ett faktum”. Menade precis samma som du: kanske blir det dyrare att åka till Finland än till alla andra norra länder , kanske alla andra har ngt mer gemensamt pga samma språket (finska är ju den enda som är helt olikt språk). Och därför blir det hellre tävling tex i norge än i finland. Och allt detta har kanske betydelse i ”kultur” och kroppskultur, som påverkar hur man ser och tolkar saker, vilka saker är viktiga osv. Betonar ordet ”kanske”. Och en gång till: det är ett faktum, inte någons fel. Men detta blev lite off topic så jag lämnar detta. Tycker att nordiskt samarbete är viktigt, särskilt om man tänker på oss i IFBB. Och för att kunna utveckla detta, är gemensamma regler, domarlinjer osv viktiga.
BTW Lycka till Lissan på veteran VM. Det blir också laget från Finland, inga damer men några bb herrar
Tackar Dway!
22 oktober, 2007 at 13:56 #829714Anonym anvandareMemberMalla wrote:Tack själva christian med coach, Maria o JP mfl som gjorde stämningen backstage väldigt trevlig! Synd bara att det dröjer till nästa tillfälle…
Idag började jag med en kanelbulle för att inte långt efter fylla på med en prinsessbakelse, MUMS!
Maria, du vet att du gjorde en grym insats, resten går inte att påverka. Ta nya tag, så ses vi snart igen!
Du med christian, PB i det mesta va?! :pMVH Malin
Alla har gjort en riktigt bra insats men tycker din insats Malin är fantastisk vilken debutsäsong!
Ät o njut ett par veckor nu:)22 oktober, 2007 at 14:19 #829715Anonym anvandareMemberDet vart ju tävlings-PB i både chins (23st) och dips (60st) och nästan i rodden också faktiskt. Så det är svårt att vara annat än nöjd med det. I övrigt är det inte mycket att göra åt, kunde såklart kommit i bättre form, men det blir något att jobba på till nästa år. Är GRYMT taggad på att jobba upp mina svagheter och komma tillbaka bättre nästa tävling. Trist att det är sååå långt kvar bara. Men ser fram emot att träffa er alla igen framöver i alla fall.
Grattis till Eva-Linda också. Fattar inte att du inte redan vann på SM, du var ju utan tvekan snyggast på scen!
22 oktober, 2007 at 14:28 #829716Anonym anvandareMemberTack Tommy! Ja det har gått undan kan man säga…
Bara att ladda till nästa år, då jäklar måste vi göra något åt dessa norskor! (som för övrigt var mycket trevliga!) Hoppas på mer Athletic-happenings så att man får något roligt att se fram emot! :up:22 oktober, 2007 at 18:26 #829717Anonym anvandareMemberja det var en grymt kul resa och bra stämning backstage!
Malla och mia ni var grymt bra i mina ögon! styrkeronden rules!
Kristian min ”adept” var otroligt imponerande i styrkeronden,Och nu snart så kommer herr sewen att leva upp till sitt smeknamn Chubby igen. våga bulka!
22 oktober, 2007 at 19:49 #829718Anonym anvandareMemberGrattis Malin, grymt bra jobbat!!!:up:
22 oktober, 2007 at 21:32 #829719Anonym anvandareMemberTycker allt att Maria var värd en högre placering i fysiken, på bilderna (som kanske inte är sanningsenliga) är ju tjejen som blev etta lång o smal inte fit enligt mig. Maria du är bäst!!!
HUr långt rodde ni?
Tini
22 oktober, 2007 at 21:51 #829720Anonym anvandareMembertini wrote:Tycker allt att Maria var värd en högre placering i fysiken, på bilderna (som kanske inte är sanningsenliga) är ju tjejen som blev etta lång o smal inte fit enligt mig. Maria du är bäst!!!HUr långt rodde ni?
Tini
TAck Tini!! Ja det är en bedömningsport som sagt o ”alla” verkar tycka olika…hade dock varit intressant att se de olika domarsiffrorna för att se hur olika de eventuellt dömde…där satt ju allt från norska, danska till finska o tyska domare..dock ingen svensk denna gång. bara Jp som dömde styrka..
Det blir nog ett litet dilemma när jag som kort får möta långa tjejer. Hur man än vrider o vänder på det hela så blir jag t ex mindre axelbred för att jag har en mindre ram. Sen är det det där med formen…vad är lagom o var går gränsen till ”för bra” p åden fronten? Det är ju verkligen en smaksak…
vi rodde 500 m på tid o det blev nog allt från 1.40 till 1.50 min om jag inte minns helt fel…
22 oktober, 2007 at 22:11 #829721Anonym anvandareMemberTack Johan!
Din tur nästa gång, eller?
Ses på Gymet om någon vecka eller två…
// Malla23 oktober, 2007 at 09:16 #829722Anonym anvandareMemberTommy A wrote:Alla har gjort en riktigt bra insats men tycker din insats Malin är fantastisk vilken debutsäsong!
Ät o njut ett par veckor nu:)Kan inte annat än att hålla med föregående talare!
Riktigt BRA jobbat alla svenskar på NM i Danmark och ett speciellt grattis till dig Malin och din debut i AF:up:!
Riktigt KUL!
Ska bli skoj och se vad du överaskar med inför nästa år:P!
Mvh/ Johanna Berggren.23 oktober, 2007 at 09:22 #829723Anonym anvandareMemberMalin.. du är GRYYYM! :bb3::yahoo:
Många grattiskramar från Annika
Maria, även du såg helt fantastisk ut- STARKT! Hoppas vi alla ses på SM i AF nästa år och gärna också en liten reunion på af-camp som jag hoppas blir av då med?!
23 oktober, 2007 at 10:31 #829724Anonym anvandareMemberVarför har de gjort regler med att man inte får fylla på med folk nedifrån ifall de som tex kom 1:a å 2:a på sm inte vill åka på Nordiska?
Biter man inte sig själv lite i häcken då?
Kan tänka mig att alla tycker det är kul att gå på en tävling å se så stora startfält som det är möjligt att få. Ta tex Nordiska. Hade det inte varit kulare för de tävlande å sporten å allt om det kom ett fullt (eller så fullt som möjligt) startfält från Sverige nu? 3 i varje klass istället för totalt mellan 6 – 10 personer eller vad det nu blev?
Har varit på rätt många tävlingar å i mina ögon ser det iaf inte så speciellt kul ut när det är få tävlanden i nån klass.
Nu är det väl kanske inte möjligt å få en fullständig trupp men om någon drar sig ut och nån lite längre ner är intresserad att ställa upp så borde det inte vara nått att fundera på, inte för en sekund.Men det kanske är ekonomin som styr, betalar förbundet resorna för de tävlande till tex Nordiska så spar de ju mycket pengar på att så få som möjligt tävlar……
Nåja, undrar bara varför en sån regel finns.
MVH
FreddePS. Grattis till alla som tävlade, grymt gjort!!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.