Santa Susanna Weekend – ändrade i bekrivningen på underforumet

Home Forums Tävlingar och Events Santa Susanna Weekend – ändrade i bekrivningen på underforumet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 110 total)
  • Author

Förut stod det Dam-VM Bodybuilding som rubrik på detta forum, men det händer ju så mycket mer under Santa Susanna Weekend 2007 den 20-24 september:

• Dam-VM Bodybuilding
    • Dam-VM Body Fitness
    • Dam-VM Fitness
    • Herr-VM Fitness
    • IFBB Pro Bodybuilding (herrar)
    • IFBB Pro Fitness (damer)

[http://www.stasusannafitweekend.com/ [img=http://www.stasusannafitweekend.com/inicio.jpg]]

Ja detta är en otroligt spännande helg. Efter två silver förra året är frågan om någon av de svenska tjejerna ska räcka hela vägen fram. Hur kommer Martin att stå sig mot den tuffa konkurrensen på proffstävlingen?

Jag ser så mycket fram mot den helgen, att dieta där nere är nog det enklaste man kan göra, inspiration till tusen och en perfekt uppladdning inför mina sista 3 veckor på diet. :)

Startlistan i proffstävlingen:
    Paco Bautista
    Marcus Ruhl
    Silvio Samuel

Tomas Bengali
    Manfred Petautsching
    Christian Lobarede
    Tommi Thorvildsen
    Sergey Ogordnikov
    Daniele Seccarecci
    Sergey Tsikunov
    Frederic Sauvage
    Arnaud Plaisant
    Oliver Adzievski
    Mustafa Muhammad

Daron Lytle
    Cesar Mendible
    Thomas Stellander
    Wong Hong
    Martin Kjellström
    Simon Cohen
    Harold Marillier
    Lee Powell
    Emmanuil Tzinidis
    Oleg Makchantsev
    Michael Sheridan
    Ronnie Rockel
    Rcvetko Stojmnovski
    Darren Toma
    Troy Brown
    Gianluca Catapano

Markerade några av de mer kända plus de med nordiskt intresse. Ser fram emot publikens ovationer när Paco kliver in på scenen. :up:

Mats E. wrote:
    Ja detta är en otroligt spännande helg. Efter två silver förra året är frågan om någon av de svenska tjejerna ska räcka hela vägen fram. Hur kommer Martin att stå sig mot den tuffa konkurrensen på proffstävlingen?

Jag ser så mycket fram mot den helgen, att dieta där nere är nog det enklaste man kan göra, inspiration till tusen och en perfekt uppladdning inför mina sista 3 veckor på diet. :)

Ser fram emot publikens ovationer när Paco kliver in på scenen. :up:

Enig. Ska bli kul! Så här sammanfattade jag just proffstävlingen från ifjol:

”När byggar- och fitnessdamerna hade kampat klart i Santa Susanna, var det dags för det tyngsta av garden – De manliga proffsen.

Då undertecknad, trots ett antal resor runt världen, aldrig tidigare bevistat en proffstävling i Spanien, var förväntningarna ganska låga. Och kanske var det därför jag blev så glad? Spelar förvisso ingen roll, för kul hade jag.

Paco ”Storbenet” Bautista är helt klart stor rent fysiskt. Men som koncept och förebild i Spanien, och då kanske främst i hemstaden Barcelona, är han närmast ofantlig. Så fort han visade sig ens i närheten av tävlingslokalen så steg publikens kompromisslösa vrål till nivåer som fick mig att tro att det satt typ 100 st Eva Jacobsson, och minst lika många Georg Hällstorp i stolarna precis bakom mig (du som någon gång varit på en tävling här hemma i Sverige vet nog vad jag menar).

Och det blev inte direkt tystare när han klev in på scenen. Alla upptänkliga ordbilder för att beskriva det känns på något sätt en smula haltande. Det närmaste man kommer är den kakofoniska ståpälsare som Börje Salming orsakade 1976 när han med Tre Kronor på bröstet återvände till Maple Leafs Garden under premiärupplagan av Canada Cup. För oss svenskar var det magiskt, och för alla flexande latinos var Pacos uppenbarelse den här kvällen säkerligen lika speciell.

För oss andra som var där, var allt detta bara osedvanligt trevligt.”

Got this pic on my cell from
    my buddy IFBB pro
    Thomas Stellander!
    [img=http://www.zonecapone.com/bilder/mixed_pix/Stelander07.jpg]Lookin`sharp & freaky bro!
    Now go kill èm at Santa susanna!

ZONE

Hoppas det går bra för Martin nu, unnar honom framgång!

Thomas Stellander är för övrigt sjukt jävla stor alltså. Såg honom på Loaded Cup, då var han dock ganska svullen, men herregud!

Hoppas också att det går vägen för Martin denna gång. Han är våran
    stolthet från Götet. Enligt ”rykten” verkar han vara riktigt på G denna gång.
    Vi håller tummarna. Självklart hoppas jag att det går bra övriga svenskar också.
    /Peter

Kommer tävlingen sändas på webben nånstans?

Blir spännande att se(bilder) och höra hur det går.

Intressanta namn:
    Paco Bautista Vann förra året, grov och hård. Bör få det svårt i år.
    Marcus Ruhl Intressant att se brevid Martin. Kommer säkert top-3.
    Silvio Samuel Tävlar för mycket. Kommer ifrån vinst. top-5
    Tommi Thorvildsen Många nordbor, Tommi verkar lite på G igen.
    Daniele Seccarecci:
    [img=http://www.bodybuilding.com/contest_media/1500/3738/d/sacpro2007-menfinals139.jpg]Blir farlig lite hårdare!Oliver Adzievski Snygg fysik, sitter formen där så… top-10
    Mustafa Muhammad Brukar ej komma tillräckligt hård , annars top-5.
    Armin Scholz sägs ju att han ska vara med. Ser onekligen bra ut.
    Thomas Stellander Lite grovhuggen, måste komma in riktigt hård.
    Martin Kjellström Positiva rapporter, Martin är optimist. Hård, torr och smalare midja, sägs det. Håller tummarna. Räfflad=Olympia…
    Ronnie Rockel Min vinnare! Snygg fysik, sitter formen där så blir han svårslagen.

silvio samuel kommer inte vara med!

Sebbe_o wrote:
    silvio samuel kommer inte vara med!

Nog ett smart beslut när han ska toppa sig till Olympia, men han känar ju pengar hela tiden och en top-10 placering är väl det bästa han kan hoppas på, på Olympia.

Jonas Lundberg wrote:
    Nog ett smart beslut när han ska toppa sig till Olympia, men han känar ju pengar hela tiden och en top-10 placering är väl det bästa han kan hoppas på, på Olympia.

Fixa fram mer bilder nu Jonas:up: Vilken tid börjar/började tävlingen?

AndreasP wrote:
    Fixa fram mer bilder nu Jonas:up: Vilken tid börjar/började tävlingen?

Nu blir det träning, så jag hoppas du fixar bilder till jag är tillbaka.
    Dom kör förbedömning och final, nu mellan 16.00-20.00. Tror att det är samma tid i spanien som i sverige? eller så kanske det skiljer 1 timme…

de borde komma lite bilder snart.P hoppas”

Kjellstrom till final men Oliver is OUT….:pop:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 110 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.