SM i Fitness 2007

Home Forums Tävlingar och Events SM i Fitness 2007

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 216 total)
  • Author

Hej!
    Har några små funderingar på om det är någon som planerar att ställa upp i SM i Fitness 2007 :dance:? Vore jättekul om det blir några fler till i år? Står i valet och kvalet på om jag ska satsa i år eller inte?
    Kram Sofie

Hej Sofie!

Jag har faktiskt funderat på fitness SM, fast då är vi bara två…

Sen är frågan om de inte lägger ner fitnessgrenen snart…. nu är det ju poppis med BF. Testade det på FF och det var ju kul men det kändes som att jag ville göra något mer på scen än att stå i en semirelaxed (yeah, right, relaxed:| =) pose

Som silvia sa finns fitness kvar..
    Så funderar jag på att stiga upp 2008..
    Det var inte din fråga jag vet men ändå :)

Rebecca_Gbg wrote:
    Som silvia sa finns fitness kvar..
    Så funderar jag på att stiga upp 2008..

Fast då kanske den inte finns kvar…:)

Jag håller på att förbereda mig för tävling men har inte satt något datum än eller om det blir fitness, BF eller athletic. Jag tycker nog som du Silvia, även om jag vet hur mkt hårt arbete det är inför en BF-tävling, att det vore roligt att tävla i ngt mer än symetri. Men samtidigt så kanske det inte känns inspirerande och roligt att förbereda sig en längre tid för en tävling och sen så har man ingen att tävla emot. Dessutom måste jag börja öva på min volter – idagsläget kan jag göra 0 än sålänge men men skam den som ger sig :)

Sofie: Jag tycker verkligen det är starkt av dig att hålla tävlingen levande:up: Tycker att det vore synd om den försvann (men jag kanske är en av få :(

Hej på er!
    Kul att höra att det iallafall är 2 möjliga fitnesstjejer till SM iår. Behöver inte vara så komplicerat att tävla i Fitness som många tror. Det är iallafall 2/3 som bedöms i symmetri och endast 1/3 i fria programmet så det viktigaste är iallafall en bra fysik. Lärde mig detta på NM, min första tävling då jag fick möta konkurrens! Blev lite förvånad när jag såg att symmetrin multiplicerades med 2?? Många regler att lära sig.
    Det är ännu långt kvar till SM 2007 (september tror jag) så varför vänta till 2008 då den kanske inte finns kvar som Silvia nämnde? Själv blev jag otroligt besviken under min första tävling -05 då jag på tävlingsdagen upptäckte att jag var själv!
    Man behöver inte lära sig massor av volter, det gäller att visa styrka, spänst, smidighet osv och det kan man göra utan att vara gymnast! Faktum är att man inte får göra för svåra volter pga skaderisk. Själv funderar jag på att plocka in lite kampsport till nästa program(om det blir ngt), kan för tillfället inget om det, men som sagt var skam den som ger sig……..
    Så jag skulle säga kör på tjejer!!!:up:
    Tack för alla goa svar!
    Kram Sofie

sofie wrote:
    Hej på er!
    Kul att höra att det iallafall är 2 möjliga fitnesstjejer till SM iår. Behöver inte vara så komplicerat att tävla i Fitness som många tror. Det är iallafall 2/3 som bedöms i symmetri och endast 1/3 i fria programmet så det viktigaste är iallafall en bra fysik. Lärde mig detta på NM, min första tävling då jag fick möta konkurrens! Blev lite förvånad när jag såg att symmetrin multiplicerades med 2?? Många regler att lära sig.Det är ännu långt kvar till SM 2007 (september tror jag) så varför vänta till 2008 då den kanske inte finns kvar som Silvia nämnde? Själv blev jag otroligt besviken under min första tävling -05 då jag på tävlingsdagen upptäckte att jag var själv!
    Man behöver inte lära sig massor av volter, det gäller att visa styrka, spänst, smidighet osv och det kan man göra utan att vara gymnast! Faktum är att man inte får göra för svåra volter pga skaderisk. Själv funderar jag på att plocka in lite kampsport till nästa program(om det blir ngt), kan för tillfället inget om det, men som sagt var skam den som ger sig……..Så jag skulle säga kör på tjejer!!!:up:
    Tack för alla goa svar!
    Kram Sofie

Muiltiplicera med två? Var har du fått den uppgiften? Finns inget sånt vare sig i protokoll eller regler, så vitt jag vet.

Enig med Sofie angående volter med mera. Krångla inte till det, utan se till att alla element är med och att det är bra sammansatt. Hellre korrekta straddles och annat ”lite enklare” än halvdana volter och rondater. Linda Ekwall var ingen gymnast precis, men gjorde bra ifrån sig även i det fria programmet.

Janpeter Sangborn wrote:
    Muiltiplicera med två? Var har du fått den uppgiften? Finns inget sånt vare sig i protokoll eller regler, så vitt jag vet.

Enig med Sofie angående volter med mera. Krångla inte till det, utan se till att alla element är med och att det är bra sammansatt. Hellre korrekta straddles och annat ”lite enklare” än halvdana volter och rondater. Linda Ekwall var ingen gymnast precis, men gjorde bra ifrån sig även i det fria programmet.

Hej igen!
    Rättelse…..jag skrev visst fel. Menade att symmetrironderna var två st, dvs 2/3 av totalpoängen och fria 1, dvs 1/3 av totalpoängen. Men det är ju egentligen samma sak som att multiplicera den ena symmetrin med 2 eftersom man har samma bikini på båda symmetrironderna? eller är det inte så på ett SM. Eftersom jag aldrig fått poäng på ett SM vet jag inte om det är samma som på ett NM, men det borde det väl vara?
    Hm.. kneping skrivet kanske men hoppas du förstår vad jag menar.
    Mvh Sofie

sofie wrote:
    Hej igen!
    Rättelse…..jag skrev visst fel. Menade att symmetrironderna var två st, dvs 2/3 av totalpoängen och fria 1, dvs 1/3 av totalpoängen. Men det är ju egentligen samma sak som att multiplicera den ena symmetrin med 2 eftersom man har samma bikini på båda symmetrironderna? eller är det inte så på ett SM. Eftersom jag aldrig fått poäng på ett SM vet jag inte om det är samma som på ett NM, men det borde det väl vara?
    Hm.. kneping skrivet kanske men hoppas du förstår vad jag menar.
    Mvh Sofie

I princip är det som du säger, två ”likadana” ronder, men eftersom det skiljer några timmar mellan är det inte någon automatik på att man får samma inbördes ordning båda gångerna. Är det jämnt kan det bli någon placering upp eller ner. Hur som helst är det samma regler på SM och NM (EM, VM).

Fitness skulle vara spännande att ställa upp i, tänkt på det ett tag men vet inte riktigt när eller om jag ska göra det. Tråkigt me så få deltagare bara.

Hej!
    Det här kanske låter positivt iallafall. Om alla som funderar idagsläget ställer upp så är vi 2007 4-5 st tjejer. Har ev en tjej till som är intresserad.
    Vore kanonkul om vi kunde ge varandra tips och idéer om det visar sig att ni kommer att ställa upp, och kanske locka lite fler!
    Jag tror att jag kommer att köra på med all planering inkl. fria programmet som om det skulle bli en Fitness tävling på SM och ev. ställa upp i en body fitness vid ett annat tillfälle. Men det blir nog inte än på ett tag, vill bygga lite först :bb:
    Kram Sofie

sofie wrote:
    Hej!
    Det här kanske låter positivt iallafall. Om alla som funderar idagsläget ställer upp så är vi 2007 4-5 st tjejer. Har ev en tjej till som är intresserad.
    Vore kanonkul om vi kunde ge varandra tips och idéer om det visar sig att ni kommer att ställa upp, och kanske locka lite fler!
    Jag tror att jag kommer att köra på med all planering inkl. fria programmet som om det skulle bli en Fitness tävling på SM och ev. ställa upp i en body fitness vid ett annat tillfälle. Men det blir nog inte än på ett tag, vill bygga lite först :bb:
    Kram Sofie

Kanske kanske att vi kan ändra planerna på att lägga ner fitness om vi blir lite fler för vad finns det få för anledning att lägga ner grenen iaf det är 4-5 tävlande =)

Rebecca_Gbg wrote:
    Kanske kanske att vi kan ändra planerna på att lägga ner fitness om vi blir lite fler för vad finns det få för anledning att lägga ner grenen iaf det är 4-5 tävlande =)

Det låter som rätt sätt att hantera ett problem!:emo-thumb
    Det finns ingen egentlig vilja att lägga ner grenen – tvärtom – men utan deltagare ingen tävling, det är den kalla, elaka sanningen.
    Kan ni tjejer värva fler tävlingssugna ska jag med glädje granska era sträckta vrister, era straddles och era enarms push ups med falkögon!

Janpeter Sangborn wrote:
    Det låter som rätt sätt att hantera ett problem!:emo-thumb
    Det finns ingen egentlig vilja att lägga ner grenen – tvärtom – men utan deltagare ingen tävling, det är den kalla, elaka sanningen.
    Kan ni tjejer värva fler tävlingssugna ska jag med glädje granska era sträckta vrister, era straddles och era enarms push ups med falkögon!

Vi skall göra vårt bästa iaf jag :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 216 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.