Home › Forums › Tävlingar och Events › SM i Fitness 2007
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 oktober, 2007 at 08:41 #830418Anonym anvandareMember-Alexandra- wrote:Hej!
Jag har aldrig sett en fitness tävling men jag har blivit sugen på att testa tävla kanske till nästa år. Jag vill först se en tävling.
/AlexandraHej hej Alexandra!
Nu på SM i Västerås (13 och 14 oktober) skall också Fitness köras, då har du chansen att komma och kolla :up:
3 oktober, 2007 at 17:06 #830419Anonym anvandareMemberVet ej om frågan varit uppe men kommer man in på Lördagens tävlingar som tävlande & coach även om man bara tävlar Söndagen?
ZONE
3 oktober, 2007 at 17:10 #830420Anonym anvandareMemberzonecapone wrote:Vet ej om frågan varit uppe men kommer man in på Lördagens tävlingar som tävlande & coach även om man bara tävlar Söndagen?ZONE
Nej. Man måste köpa biljett för den dagen man inte tävlar.
3 oktober, 2007 at 17:19 #830421Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Nej. Man måste köpa biljett för den dagen man inte tävlar.:emo-thumb
3 oktober, 2007 at 17:19 #830422Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Nej. Man måste köpa biljett för den dagen man inte tävlar.Ok..tack för snabbt svar!
:emo-thumbZONE
5 oktober, 2007 at 19:23 #830423Anonym anvandareMemberSilvia wrote:10 dagar kvar till SM och jag har inte en aning om jag kommer kunna köra eller inte. Den här smärtan i ryggen som jag skrev om i ett tidigare inlägg, blev bättre för att sedan komma tillbaka igen, ännu intensivare, trots att jag vilat. Besökte en sjukgymnast idag och precis som jag trodde rör det sig om en diskutbuktning i bröstryggen. Total vila (förutom promenader) + Voltaren + McKenzieövningar i ett par dagar får utvisa om det blir tävling nästa vecka. Har inte kunnat träna styrka ordentligt och inte kört fria alls på en månad ungefär – förkylning – ryggen – magen – ryggen… Hoppas ändå på att jag ska bli bra för det jag önskar mest av allt just nu är att kunna köra SM. Borde veta innan helgen… Så ligger det till… is i magen nu…Krya på dig Silvia!!!
Kram Sofie5 oktober, 2007 at 23:49 #830424Anonym anvandareMembertycker det är väldigt synd att vi som tävlar måste köpa biljett.. det kostar ju såå mycket ändå. Tävlingsavgift, hotell å resa blir en hel del… i alla fall från skåne.
Något jag också funderat över är om man kanske inte kunde ändra, så att bf vartannat år går lördag å vartannat år söndag, eller om man kunde lägga registreringen på lörd i stället… vi måste ju varje år betala för två nätter på hotell…
Ska man då oxå köpa biljett, (för gå runt i västerås en hel dag å lulla e ju inte så stimulerande:) ) så blir det mycket extra.6 oktober, 2007 at 04:21 #830425Anonym anvandareMemberAnna Lübeck wrote:tycker det är väldigt synd att vi som tävlar måste köpa biljett.. det kostar ju såå mycket ändå. Tävlingsavgift, hotell å resa blir en hel del… i alla fall från skåne.håller med
6 oktober, 2007 at 09:36 #830426Anonym anvandareMemberAnna Lübeck wrote:tycker det är väldigt synd att vi som tävlar måste köpa biljett.. det kostar ju såå mycket ändå. Tävlingsavgift, hotell å resa blir en hel del… i alla fall från skåne.
Något jag också funderat över är om man kanske inte kunde ändra, så att bf vartannat år går lördag å vartannat år söndag, eller om man kunde lägga registreringen på lörd i stället… vi måste ju varje år betala för två nätter på hotell…
Ska man då oxå köpa biljett, (för gå runt i västerås en hel dag å lulla e ju inte så stimulerande:) ) så blir det mycket extra.Hej Anna,
Förbundet vänder och vrider på varje liten krona för att det ska gå ihop att arrangera ett SM. Jag tar med mig ditt förslag om att variera dag för seniorbb och bf/fitness. En morgonregistrering vore toppen men vi måste tänka på våra domare som dessutom ska sitta och döma från förmiddag till kväll. De är inte så särskilt många som kan bytas av under dagen så lite senare start på lördagsmorgonen tycker vi väl att de förtjänar så de ser oss på scenen.
I det stora hela tycker jag personligen att kostnaden är liten i jämförelse med andra idrotter. Om du delar hotellrum med någon och dessutom ingår frukost och middag samt delar bil med någon annan från skåne så hamnar du en bra bit under 2000kr. Det bör funka att spara ihop under ett år.
Må så gott så ses vi på fredag.
Mvh,
Mirre6 oktober, 2007 at 23:05 #830427Anonym anvandareMemberjo, om man bara gör en tävling per år, så är det inte så mycket pengar! Men det rinner snabbt i väg om man gör tre eller fyra, å tävla vill man ju göra:)
Finns både billigare och dyrare sporter, men man väljer ju inte sport efter kostnad…!?
Tacksam för din vidarebefodran.. bara ett förslag.
Självklart ska vi vårda våra domare, de gör ett strålande ideellt arbete.
/anna6 oktober, 2007 at 23:11 #830428Anonym anvandareMemberMirre wrote:Hej Anna,Förbundet vänder och vrider på varje liten krona för att det ska gå ihop att arrangera ett SM. Jag tar med mig ditt förslag om att variera dag för seniorbb och bf/fitness. En morgonregistrering vore toppen men vi måste tänka på våra domare som dessutom ska sitta och döma från förmiddag till kväll. De är inte så särskilt många som kan bytas av under dagen så lite senare start på lördagsmorgonen tycker vi väl att de förtjänar så de ser oss på scenen.
I det stora hela tycker jag personligen att kostnaden är liten i jämförelse med andra idrotter. Om du delar hotellrum med någon och dessutom ingår frukost och middag samt delar bil med någon annan från skåne så hamnar du en bra bit under 2000kr. Det bör funka att spara ihop under ett år.
Må så gott så ses vi på fredag.
Mvh,
MirreVilka idrotter tänker du på då om du tycker kostnaden är liten jämfört med andra idrotter?
6 oktober, 2007 at 23:41 #830429Anonym anvandareMemberDet börjar hamna lite väl mycket OT nu tycker jag.
7 oktober, 2007 at 07:53 #830430Anonym anvandareMemberOk, tillbaks till ämnet då, nämligen fitness;) Hur är poängsättningen egentligen? Har fått för mig att fysiken är 2/3 och programmet 1/3?
Det är väldigt jobbigt nu, försökte markera fria igår efter att jag vilat, har ont som f*n och kom gråtandes ut från gymmet… Måste tala med min sjukgymnast imorgon om det är värt att forcera eller om det kan förvärras avsevärt. Vill ju så gärna tävla nu när jag dietat bort 10kg, fixat musik och koreografi och varit mentalt inställd i ett halvår. Å andra sidan är det ju inte värt ett diskbråck tex.
7 oktober, 2007 at 16:25 #830431Anonym anvandareMemberhoppas det löser sig för dig silvia, vill ju sedig köra fria!!!
kanske kan kringgå de värsta momenten?? hellre det än stå över helt??
8 oktober, 2007 at 14:42 #830432Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Ok, tillbaks till ämnet då, nämligen fitness;) Hur är poängsättningen egentligen? Har fått för mig att fysiken är 2/3 och programmet 1/3?Det är väldigt jobbigt nu, försökte markera fria igår efter att jag vilat, har ont som f*n och kom gråtandes ut från gymmet… Måste tala med min sjukgymnast imorgon om det är värt att forcera eller om det kan förvärras avsevärt. Vill ju så gärna tävla nu när jag dietat bort 10kg, fixat musik och koreografi och varit mentalt inställd i ett halvår. Å andra sidan är det ju inte värt ett diskbråck tex.
Verkar nestan som om ryggont kan vara smittsamt :yikes: Har själv börjat få mer ont precis under ena skulderbladet….har haft det tidigare, men ett bra tag sen nu….vi kanske fått det från samma övningen/momentet?? Tänker ändå köra, nekar att stoppa nu
Får verkligen hoppas du får klarsignal från din läkare!Och så 10 kg du!! Verkligen diciplin :worship:
Om det skulle skita sig med fria programmet, kommer du köra bodyfitness på söndagen?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.