Stämmer resultaten?

Home Forums Tävlingar och Events Stämmer resultaten?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 61 through 72 (of 72 total)
  • Author
    Salus wrote:
    Äh, det handlar inte om det.

Det handlar om att ha rutiner i arbetet, alla kan göra fel förstås, det är därför man har mer än en som tittar igenom resultaten. Så fungerar riskminimering inom de flesta områden.

Annars tar det 1timme för en nisse med okay datorvana att skriva ett datorskript som räknar ut listor som det.

oK , dom får väl göra om sina rutiner.
    Men det sista man ska göra nu är att skälla ut domarna för den mänskliga faktorn .
    Bodybuilding är en fortfarande en väldigt liten sport i sverige och vad jag förstått så ” eldsjälarna ” allt ideelt . Skrämmer man bort dom med en massa utskällningar så blir det kanske ingen tävling nästa år . :emo-thumb

Wille100 wrote:
    Grattis Nico till tredjeplatsen….:up::up:

Tack så mycket :) Det känns roligt, men kanske inte riktigt lika roligt som det hade kännts just där och just då, första tävlingen o allt.

Det var tråkigt att det blev så, både för mig och för Samson, och alla andra berörda med så klart.. Men men..

Bergqvist wrote:
    Som sagt, grattis Dennis du var en värdig vinnare!
    Hade väldigt svårt att tro på våra placeringar redan vid prisutdelningen, väldigt skönt för publik och medtävlanden som tyckte samma sak.
    Alla gör vi misstag, men det är väl det man ska ta lärdom av.

Gratts till alla sk. rätta vinnare och pallplatstagare!!!
    Vad ska man säga? finns inte mycket att säga!! Nu får vi se vad som händer med priserna, om de kommer till rätta händer??? Kanske nästa tävling eller nåt….haha………

jantell wrote:
    Gratts till alla sk. rätta vinnare och pallplatstagare!!!
    Vad ska man säga? finns inte mycket att säga!! Nu får vi se vad som händer med priserna, om de kommer till rätta händer??? Kanske nästa tävling eller nåt….haha………

Tjena Dennis. Grattis Jag har då tydligen nått som är ditt då, hehe. Ska du köra SM vilket hag hoppas och tror så ta jag med bucklan dit. Detsamma gäller väl dig Peo som har min lite midre pokal? Mitt mål var pallen och det lyckades jag med så jag är nöjd, fast det var inte kul o bli lurad på det viset.

arnemar wrote:
    Tjena Dennis. Grattis Jag har då tydligen nått som är ditt då, hehe. Ska du köra SM vilket hag hoppas och tror så ta jag med bucklan dit. Detsamma gäller väl dig Peo som har min lite midre pokal? Mitt mål var pallen och det lyckades jag med så jag är nöjd, fast det var inte kul o bli lurad på det viset.

Förstår alla parter, det e bara att gilla läget!!
    Vi får se vad förbundet har för planer för priserna, annars gå det alltid att skicka eller nåt i den stilen. Bra jobbat iaf, ses kanske i uppvärmningsrummet 08………?

Kan man inte?
    Varför skulle man inte kunna ställa krav på ideelt arbete?

Om jag åker ner till Sudan och arbetar för ex. sida eller läkare utan gränser,innebär då det att det är OK att göra ett dåligt jobb?

Åtar man sig ett arbete,så vet man förhoppningsvis vad det innebär.Man har gjort en analys av hurvida man är beredd att göra det jobb som krävs eller inte. Är man inte det så bör man kanske stiga av.

Jag är däremot helt övertygad om att samtliga berörda verkligen vill göra ett bra jobb. Jag tror mer på Salus teori om att det kanske är dags att se över rutinerna.Det får nämligen inte gå till på det här viset gång på gång.

major Pectoralis wrote:
    Vadå i Sverige? Man kan inte ställa krav på ideelt arbetande: har man krav så får man betala för det eller göra det bättre själv. Ideelt arbete innebär att man gör det gratis, vilket naturligtvis medför att kvalitén blir varierande.

Får förövrigt gratulera Dennis Jantell. Han var en mycket värdig och komplett vinnare :up:

Furiren wrote:
    Kan man inte?

Om jag åker ner till Sudan och arbetar för ex. sida eller läkare utan gränser,innebär då det att det är OK att göra ett dåligt jobb?

Åtar man sig ett arbete,så vet man förhoppningsvis vad det innebär.Man har gjort en analys av hurvida man är beredd att göra det jobb som krävs eller inte. Är man inte det så bör man kanske stiga av.

Jag är däremot helt övertygad om att samtliga berörda verkligen vill göra ett bra jobb. Jag tror mer på Salus teori om att det kanske är dags att se över rutinerna.Det får nämligen inte gå till på det här viset gång på gång.

:up:

major Pectoralis wrote:
    Man kan inte ställa krav på ideelt arbetande.

Härlig inställning:emo-thumb

För övrigt undrar jag; vem betalar frakten av de priser som hamnat fel:what:

Nuttte wrote:

För övrigt undrar jag; vem betalar frakten av de priser som hamnat fel:what:

det är nog det som grämer de inblandade minst…

Nuttte wrote:
    Furiren wrote:
    Kan man inte?

hm, jag har arbetat mycket ideelt och har lång erfarenhet av personlighetstypen som kräver saker utan att ge något själva. Desto mer man ger desto mer tenderar dessa personer dessutom att kräva. Låt mig säga att dessa krävare inte är mina favoriter. Det är även denna typ av människor som har stor skuld till att så få väljer att arbeta ideelt nuförtiden. Om man själv är aktiv i ”givandet” kan man teoretiskt ställa krav och klagomål – annars inte.
    Jag tycker man skall vara ytterst tacksam över att det finns personer som faktiskt orkar engarera sig och anordna t.ex. tävlingar i Athletic Fitness.

major Pectoralis wrote:
    hm, jag har arbetat mycket ideelt och har lång erfarenhet av personlighetstypen som kräver saker utan att ge något själva. Desto mer man ger desto mer tenderar dessa personer dessutom att kräva. Låt mig säga att dessa krävare inte är mina favoriter. Det är även denna typ av människor som har stor skuld till att så få väljer att arbeta ideelt nuförtiden. Om man själv är aktiv i ”givandet” kan man teoretiskt ställa krav och klagomål – annars inte.
    Jag tycker man skall vara ytterst tacksam över att det finns personer som faktiskt orkar engarera sig och anordna t.ex. tävlingar i Athletic Fitness.

Denna diskussion handlar (märk väl) inte om personlighetstyper som kräver saker utan att ge något själva. Varför du drar upp det tyder bara på att du har slut på argument för din sak. Det handlar om organisationsbrister – och dessa kan och ska kritiseras lika mycket oavsett om det är på frivillig basis eller inte. Hela ditt resonemanget och de som håller med dig är så absurt så det förslår. Driver du det in absurdum så kommer du till slut inse att du ohjälpligen är tillbaka på ruta ett igen, dvs att kritik oundvikligen måste ges, det går inte att gömma sig bakom ”jag gör bara det här frivilligt, jag behöver inte ta ansvar om det blir fel”. Då är det bättre att ge fan i att ställa upp.

Men det blir väl så här när man redan från barnsben berövas rätten att ta ansvar utan förutsätter att någon annan gör det. När alkoholister av kommunen kräver parkbänkar – gärna under tak och avskilt – för att de ska kunna förtära sin alkohol på dagarna, ja då vet vi att vi fått ”barnen av vår tid”.

Nuttte wrote:
    Denna diskussion handlar (märk väl) inte om personlighetstyper som kräver saker utan att ge något själva. Varför du drar upp det tyder bara på att du har slut på argument för din sak. Det handlar om organisationsbrister – och dessa kan och ska kritiseras lika mycket oavsett om det är på frivillig basis eller inte. Hela ditt resonemanget och de som håller med dig är så absurt så det förslår. Driver du det in absurdum så kommer du till slut inse att du ohjälpligen är tillbaka på ruta ett igen, dvs att kritik oundvikligen måste ges, det går inte att gömma sig bakom ”jag gör bara det här frivilligt, jag behöver inte ta ansvar om det blir fel”. Då är det bättre att ge fan i att ställa upp.

Men det blir väl så här när man redan från barnsben berövas rätten att ta ansvar utan förutsätter att någon annan gör det. När alkoholister av kommunen kräver parkbänkar – gärna under tak och avskilt – för att de ska kunna förtära sin alkohol på dagarna, ja då vet vi att vi fått ”barnen av vår tid”.

:D du har inte jobbat så mycket ideelt va? Mitt resonemanget angående ideel verksamhet är enkelt och självklart: betala eller gör det själv eller gilla läget.
    Självklart kan man komma med konstruktiv kritik och förslag på hur man kan ändra organisationsrutinerna men det är inte detsamma som att ställa krav. Antingen väljer man att ställa upp på de premisser som finns eller så gör man det inte. Det är frivilligt. Självklart får ett arrangemang fler deltagare om det är bra arrangerat. När det gäller DC specifikt så hade dock både de tävlande betalt startavgift och pubilken betalt inträde. Att sammanräkningen av protokollen skulle skett på riktigt sett hade således inte varit ett orimligt krav, enligt min mening.

Viewing 12 posts - 61 through 72 (of 72 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.