Home › Forums › Tävlingar och Events › Svenska landslaget EM i Serbien
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 maj, 2007 at 21:49 #882198Anonym anvandareMemberKlubban wrote:Så som jag har uppfattat det så var väl tanken att MTGP skulle vara ett kval till EM, så några direkt nomineringar till EM tror jag inte har varit på tal, däremot om det finns vakanta platser till VM efter EM och förbundet anser att det finns nån athlet som är både en bra representant och har goda möjligheter att placera sig top 10, plus att vedebörande har tidigare meriter som gör att atheten är förtjänt av en plats i VM truppen så TROR jag (inte vet) att förbundet kan tänka sig att nominera andra som inte har kvalat in den vanliga vägen till VM.
Sen vad det gäller att bli kontaktad av dom som fattar besluten tror jag inte ligger på deras dagordning, utan att det bör ligga i athleten intresse att ta reda på diverse informationer och även visa intresse av att delta vid internationella tävlingar.Nu kanske jag är ute och cycklar här, så JP eller nån annan insatt får gärna korrigera mig.
Ps. Annika jag hoppas verkligen på att få se både dig och Benny på scenen framöver.
Nga direktnomineringar gjordes till EM bla Cici och Carina, då de anmälde sig intresserade.
När jag i samma veva anmälde mitt intresse att köra EM fick jag veta att MTGP var ett krav för att jag ev. skulle kunna få betala allt själv och åka.
Visst, jag hade kunnat köra MTGP men då man tidigarela den tävlingen ett antal veckor, ansåg jag det vara omöjligt för mig att genomföra detta till 100 %.
När jag sedan under MTGP deltog som domare och ville att man skulle (för de tävlades skull som kanske inte just då var i sin absoluta toppform) ange för publiken, att nga av tjejerna var där för att de hade som mål att få köra EM, ansågs inte det vara speciellt viktig info:| .
Det tyckte då jag var lite konstigt då jag själv nga veckor tidigare fått veta att tävlingen var ett krav, dvs ett kval för att ev bli godkänd att köra EM.
När sedan MTGP var avklarad och förbundet ”sett över situationen” vilka som skulle få köra EM, kan man ju i sådant fall tycka att OM det nu fanns/finns möjlighet att skicka 2 atleter i varje längdklass borde kontaktat de som visat sitt intresse men av olika skäl inte kunde köra MTGP.
Kontaktad av förbundet ? Som atlet får/måste man kontakta dem för att visa sig intresserad.
Förra året hade Sverige ett SUPERBRA landslag i Body Fitness, dvs man fyllde i stort sett (ingen i +168cm) alla de platser man hade för EM och VM. Jag tycker därför det är tråkigt att man inte fortsätter ”rida på vågen” av förra årets fina placeringar, då Linda, Cici och Carina tog silver internationellt och Lina placerade sig på en fin 4:e plats.
Varför inte försätta även i år och visa vilken bredd vi har i Sverige, med toppatleter i precis ALLA längdklasser och inte heller bara en utan som oftast två stycken atleter.
Hade jag fått (drömma kan man väl ) tagit belsut i frågan och SKKF fått klartecken att skicka två tävlande i varje längklass till EM & VM 2007, hade denna lista sett ut enligt nedan. Ett sjuj_vlar till landslag :buttrock: enligt mig
-158cm
EvaLinda & Linda F-163cm
Carina & Åsa H (om hon ej varit gravid)-168cm
Cici & Catharina W+168cm
Christel & AnnikaKRAM på er kära vänner
17 maj, 2007 at 21:59 #882199Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Jag anser att den här debatten förs på fel arena och med fel fokus. Visst kan alla tycka vad de vill om vilka som ska tas ut till diverse tävlingar. MEN det är mindre lämpligt att ”vi” som har olika mer eller mindre framträdande roller inom tävlingsverksamheten går ut och lobbar för olika kandidater etc.Jag vet att styrelsen har häcken full med att ta ut bästa och mest representativa lag till de olika mästerskapen. Det finns många faktorer att ta hänsyn till och alla fakta har inte kommit fram i den här tråden.
Jag rekommenderar att vi alla väntar och ser vad som blir resultatet av den uttagning som sker efter EM. Säkerligen kommer en del motiveringar till uttagningen att publiceras också, på förekommen anledning. Tyvärr är det mycket egna funderingar och missuppfattningar som förekommer både i den här tråden och i diskussioner utanför forumet. Diskussionen blir därför aningen osaklig och stympad.
Sorry JP men jag anser inte det vara ngt som man behöver ”mörka”. Det är betydligt lättare för alla att förstå om ”informationen kommer ut”.
Att jag ”kastat” mig in i den här tråden nu beror även på att jag vill visa att man inte har nga ”fördelar” av att tidigare ha tävlat med goda placeringar eller gjort annat ”ditten & datten” i ”branschen” för att få bli nominerad till internationellt tävlande.
:friends:
17 maj, 2007 at 22:09 #882200Anonym anvandareMemberAnnika Warg wrote:Sorry JP men jag anser inte det vara ngt som man behöver ”mörka”. Det är betydligt lättare för alla att förstå om ”informationen kommer ut”.Att jag ”kastat” mig in i den här tråden nu beror även på att jag vill visa att man inte har nga ”fördelar” av att tidigare ha tävlat med goda placeringar eller gjort annat ”ditten & datten” i ”branschen” för att få bli nominerad till internationellt tävlande.
:friends:
OK. Vi tycker olika och den så kallade informationen är inte komplett så vitt jag kan förstå. Jag tror knappast att det handlar om att mörka något. Komplett information i ärendet lär komma, det är jag mer säker på än nånsin tidigare. Det blir nog bra.
Att en och annan alltid kommer att misstänkliggöra vissa tävlande för att den och den har den och den som sponsor, känner den och den eller tävlar för den och den klubben är både befängt och något som både du, jag och alla andra får leva med. Jag har själv skrivit det ett antal gånger, men har gett upp förhoppningen om att det ska landa rätt. Tyvärr tror jag inte din insats på den punkten kommer att friskriva dig från att bli misstänkliggjord heller. It comes with the territory så att säga. Det är nog bara att gå vidare med rak rygg och låta skitsnackare få göra det de är bäst på – att snacka skit.
17 maj, 2007 at 22:14 #882201Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:OK. Vi tycker olika och den så kallade informationen är inte komplett så vitt jag kan förstå. Jag tror knappast att det handlar om att mörka något. Komplett information i ärendet lär komma, det är jag mer säker på än nånsin tidigare. Det blir nog bra.Att en och annan alltid kommer att misstänkliggöra vissa tävlande för att den och den har den och den som sponsor, känner den och den eller tävlar för den och den klubben är både befängt och något som både du, jag och alla andra får leva med. Jag har själv skrivit det ett antal gånger, men har gett upp förhoppningen om att det ska landa rätt. Tyvärr tror jag inte din insats på den punkten kommer att friskriva dig från att bli misstänkliggjord heller. It comes with the territory så att säga. Det är nog bara att gå vidare med rak rygg och låta skitsnackare få göra det de är bäst på – att snacka skit.
You got PM :friends:
17 maj, 2007 at 22:57 #882202Anonym anvandareMember:up:
18 maj, 2007 at 13:43 #882203Anonym anvandareMemberAnnika Warg wrote::Hade jag fått (drömma kan man väl ) tagit belsut i frågan och SKKF fått klartecken att skicka två tävlande i varje längklass till EM & VM 2007, hade denna lista sett ut enligt nedan. Ett sjuj_vlar till landslag :buttrock: enligt mig-158cm
EvaLinda & Linda F-163cm
Carina & Åsa H (om hon ej varit gravid)-168cm
Cici & Catharina W+168cm
Christel & AnnikaKRAM på er kära vänner
Ja det hade blivit ett riktigt bra landslag. Så vi får väl se vilka som blir uttagna till VM. Hade varit kul om du fick rätt.
25 maj, 2007 at 16:26 #882204Anonym anvandareMemberKlubban wrote:Ja det hade blivit ett riktigt bra landslag. Så vi får väl se vilka som blir uttagna till VM. Hade varit kul om du fick rätt.Ja, det där ser ju tilltalande ut;) !
Men mig lär ni nog inte se internationellt. Efter att bebben har fötts så kommer jag (om allt vill sig väl) att sattsa på tävlingarna här hemma:D .
I´ll bee back……………// Åsa
27 maj, 2007 at 08:59 #882205Anonym anvandareMemberMini Åsa wrote:Ja, det där ser ju tilltalande ut;) !Men mig lär ni nog inte se internationellt. Efter att bebben har fötts så kommer jag (om allt vill sig väl) att sattsa på tävlingarna här hemma:D .
I´ll bee back……………// Åsa
Tycker jag med:p
Kul med ett syskon till Lisa!
Jag ringer någon dag för att höra hur det är med dig/er.Kram
30 maj, 2007 at 14:21 #882206Anonym anvandareMemberLåter som ett kanonlag.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.