Tävlingsfärg på Decembercupen

Home Forums Tävlingar och Events Tävlingsfärg på Decembercupen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 59 total)
  • Author

Ok, slängde iväg ett mail til Luke Ray igår för att höra om det fanns möjlighet att få tävlingsfärgen lagd av honom på plats nere i Lund, men icke! Enligt honom får/ska esunless inte ens vara där..:(
    Så min fråga lyder egentligen om var vi tävlande kommer att kunna lägga färg, då man av allt att dömma inte kan få den proffslagd? Jag vill inte gärna kladda med den på egen hand/med hjälp av coachen hemma i min brors badrum nere i Lund, utan hoppas på att man ska kunna dona med detta nånstans redan under fredagkvällen i samband med invägningen kanske. Kommer det att finnas nån särskild lokal för detta? Vet inte ens om tävlingsplatsen är helt klar då det varit tyst om detta, men man vill ju va ute i god tid så man vet vad som gäller och vad man kan förvänta sig! :)

Tack på förhand!

Räkna med att du får lägga den själv, såvitt jag vet fick alla tävlanden göra det själv på senaste tävlingen.
    Eller så gör du som jag och glömmer den. :D

Melin wrote:

Ketchup är en färg det med. :D

Solly.

Melin wrote:
    Räkna med att du får lägga den själv, såvitt jag vet fick alla tävlanden göra det själv på senaste tävlingen.

Ähum.. nä tack, då lägger jag den själv hellre än att se aningen grisskär ut på scenen..! ;):p

tja8)

Lägg grundfärgen på fredagen (sprayfärgen) och gör det i duschen/badkaret så går det att skölja bort, 3 lager brukar blir bra. tävlingsdagen lägger du på ett lager med dreamtan för att få en jämn och fin färg (ej i ansiktet) ser för j*vligt ut. använd bara spraytan i ansiktet 8)

Det är nog inte riktigt så att Scanditan/Jan Tana inte får vara på DC, utan att arrangören först måste se till att de har plats etc. Tror nog att det kan lösas sig inom kort, om bara Scanditan har tid och möjlighet.

jiggen wrote:
    tja8)

Lägg grundfärgen på fredagen (sprayfärgen) och gör det i duschen/badkaret så går det att skölja bort, 3 lager brukar blir bra. tävlingsdagen lägger du på ett lager med dreamtan för att få en jämn och fin färg (ej i ansiktet) ser för j*vligt ut. använd bara spraytan i ansiktet 8)

Ok, tack för ett bra å utförligt svar, Henrik! :) Var inne på esunless hemsida å har nog tänkt beställa tävlingsfärgkitet, som tydligen ska vara riktigt bra.. Men det kanske inte blir snyggt att ha i ansiktet? Enligt Luke Ray så ska det räcka med ca 2-3 lager färg OCH han påstår även att det ska ge mycket bättre effekt än protan (han e ju så klart inte opartisk, så nån annan här som håller med??!) Är det den du syftar på som man bör ha i ansiktet? Känns som att det finns stor risk för att det blir två helt olika färger på kropp resp. ansikte- låter INTE så kul! ;)

Janpeter Sangborn wrote:
    Det är nog inte riktigt så att Scanditan/Jan Tana inte får vara på DC, utan att arrangören först måste se till att de har plats etc. Tror nog att det kan lösas sig inom kort, om bara Scanditan har tid och möjlighet.

Jag förstår, men som jag uppfattat det så fanns det ingen på plats förra året på DC som la färg åt dem tävlande, men kanske ska bli ändring på det i år då får vi hoppas.. Hoppas på info om detta i god tid så man vet om man ska beställa färg själv eller inte. :up:

aix wrote:
    Ok, tack för ett bra å utförligt svar, Henrik! :) Var inne på esunless hemsida å har nog tänkt beställa tävlingsfärgkitet, som tydligen ska vara riktigt bra.. Men det kanske inte blir snyggt att ha i ansiktet? Enligt Luke Ray så ska det räcka med ca 2-3 lager färg OCH han påstår även att det ska ge mycket bättre effekt än protan (han e ju så klart inte opartisk, så nån annan här som håller med??!) Är det den du syftar på som man bör ha i ansiktet? Känns som att det finns stor risk för att det blir två helt olika färger på kropp resp. ansikte- låter INTE så kul!

Med dreamtan (är den kletiga färgen som ser ut som choklad )blir man typ svart i ansiktet av så det tycker jag du ska undvika, och bara köra spray i ansiktet, ser mycket frächare ut så ser absolut inte konstigt ut.
    Vet flera st som vänder sig till han och gör du det så behöver du inte oroa dig:up:
    Bara jag själv som tycker det är lite ”charm” med att förbereda sig själv med färger osv, men då är det ju ett plus om man har en bra coach som hjälper till :)
    VH

jiggen wrote:
    Med dreamtan (är den kletiga färgen som ser ut som choklad )blir man typ svart i ansiktet av så det tycker jag du ska undvika, och bara köra spray i ansiktet, ser mycket frächare ut så ser absolut inte konstigt ut.
    Vet flera st som vänder sig till han och gör du det så behöver du inte oroa dig.
    Bara jag själv som tycker det är lite ”charm” med att förbereda sig själv med färger osv, men då är det ju ett plus om man har en bra coach som hjälper till :)
    VH

Mmm, choklad ska ÄTAS å inge annat..!:P

Oroar mig absolut inte om jag tar hjälp av proffs, snarare är jag bekymrad över att inte ha dem på plats alls då jag fick veta för några veckor sen att jag står utan coach nu helt å hållet på DC. Men det löser sig alltid, bara å säga till brorsan att klä hela badrummet i glapack så fixar jag å Tiina (hans tjej) resten!:D

aix wrote:
    Mmm, choklad ska ÄTAS å inge annat..!:P

Oroar mig absolut inte om jag tar hjälp av proffs, snarare är jag bekymrad över att inte ha dem på plats alls då jag fick veta för några veckor sen att jag står utan coach nu helt å hållet på DC. Men det löser sig alltid, bara å säga till brorsan att klä hela badrummet i glapack så fixar jag å Tiina (hans tjej) resten!:D

haha så sant så. Varför sket det sig då?.. vem vet, sj kanske man dyker upp på DC med, med scchhh säj inte till någon, dietar i smyg nu ;)
    Ni behöver inte tänka på glapack, stå på en handuk och stå på knä när du sätter på bärgen på överkroppen, och häll upp sparyfärgen i en kopp, sen tar du en vanlig disksvamp och färgar med den. blir mycket bra, sammtidigt som man slipper sprutandet…

jiggen wrote:
    haha så sant så. Varför sket det sig då?.. vem vet, sj kanske man dyker upp på DC med, med scchhh säj inte till någon, dietar i smyg nu ;)
    Ni behöver inte tänka på glapack, stå på en handuk och stå på knä när du sätter på bärgen på överkroppen, och häll upp sparyfärgen i en kopp, sen tar du en vanlig disksvamp och färgar med den. blir mycket bra, sammtidigt som man slipper sprutandet…

Marie kom på att hon hade bokat en restresa till Thailand å gissa när hon åker..??!:evil: Känns som att hon inte klargjort detta så bra sen tidigare å nu står man här me skägget i brevlådan.. Jaja.. jag får leta me ljus å lykta. Känns som att jag framför allt behöver nån som känner mig/min fysik väl som kan gapa på mig när jag behöver det på framför allt lineupen.

Ok, din hemlis e trygg hos mig..! ;)

Problemet med DC är att arrangören (Arne) vill inte att vi skulle spraya på arenan. Han var lite rädd för att det skulle smutsa ner väggarna osv. Och det kan jag förstår (certainly in the wrong hands :D). Jag skulle vilja spraya folk i Lund, men det måste först vara godkänt av arrangören. Helt okej att spraya folk på hotellet dagen innan men inte på parkeringsplatsen på tävlingsdagen :D (för alla ”touch-ups” osv).
    Jag ska maila Arne nu eftersom det är flera som har frågat oss. I’ll see what the Boss says!

Luke Ray wrote:
    Problemet med DC är att arrangören (Arne) vill inte att vi skulle spraya på arenan. Han var lite rädd för att det skulle smutsa ner väggarna osv. Och det kan jag förstår (certainly in the wrong hands :D). Jag skulle vilja spraya folk i Lund, men det måste först vara godkänt av arrangören. Helt okej att spraya folk på hotellet dagen innan men inte på parkeringsplatsen på tävlingsdagen :D (för alla ”touch-ups” osv).
    Jag ska maila Arne nu eftersom det är flera som har frågat oss. I’ll see what the Boss says!

Hej Luke.
    Hur blir det på FF kommer ni vara där då? Om, vad kostar det isf?
    Mvh Linda

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 59 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.