Tävlingsfärg på Decembercupen

Home Forums Tävlingar och Events Tävlingsfärg på Decembercupen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 59 total)
  • Author
    aix wrote:
    Jag väntar med spänning då! Men även om han skulle säga nej, så kan det ju inte röra förbundet om vi som tävlar anlitar dig för att rent av lägga färgen på hotelrummet eller var nånstans som helst som INTE hör till själva tävlingsområdet?? :|

Jag har ingen rätt att själv ta detta beslut, utan detta Skånes KKF’s styrelse besluta om. Detta är nu gjort och jag har ikväll mailat Luke om detta.

Arne Persson wrote:
    Jag har ingen rätt att själv ta detta beslut, utan detta Skånes KKF’s styrelse besluta om. Detta är nu gjort och jag har ikväll mailat Luke om detta.

Beslutade styrelsen att ge bifall till eller avslag åt spraytältet?

Magnus Branzén wrote:
    Beslutade styrelsen att ge bifall till eller avslag åt spraytältet?

ja, men vi måste förhandla lite mer.
    Back soon/ Luke

Ok, så vad händer Skkf Skåne..? :what:

Jag har ingen coach som kan hjälpa mig med färgläggning och därmed känner jag mig desto mer beroende av expertisen från Luke Ray/esunless. Ska jag beställa färgen nu i helgen för tiden börjar minst sagt bli knapp nu om man ska tvingas greja med färgen på egen hand.. Hoppas ni kan fatta ett beslut MYCKET snart! :frust:

Du…

Snälla beställ en burk cremé och lägg fokus på tävlingen istället. Det är upp till oss tävlande att se till att vi har allt i ordning före en tävling. Att du inte löst coach eller tävlingsfärg är väl inget Luke, Skkf, Arne, har ett ansvar att göra åt dig?

Visst alla är vi nybörjare någon gång, men coach och lite färg bör man ta eget ansvar för, eller har jag fel som vanligt?

Bergqvist wrote:
    Du…

Snälla beställ en burk cremé och lägg fokus på tävlingen istället. Det är upp till oss tävlande att se till att vi har allt i ordning före en tävling. Att du inte löst coach eller tävlingsfärg är väl inget Luke, Skkf, Arne, har ett ansvar att göra åt dig?

Visst alla är vi nybörjare någon gång, men coach och lite färg bör man ta eget ansvar för, eller har jag fel som vanligt?

Jag lägger inte skuld på någon här, då har du totalt missuppfattat det.. Jag hade coach tills för en månad sen då hon tydligen valde att åka till Thailand ist- en helt annan historia! Så lägg ner din attityd, man vill gärna veta vad som pågår, inget konstigt med det! Mitt fokus vet du heller inget om så dra inga förhastade slutsatser här.

Jasså du brukar ha fel? Inget jag yttrar mig om och har aldrig gjort heller.

Har ingen attityd alls, om det kan vara till någon hjälp så kan det ta två till tre veckor innan man får en leverans Dream Tan tex… Så vad jag menar är att man bör vara i god tid med att se till att ha saker klara innan tävling så du kan lägga fokus på det som är viktigt för Dig! Men det är ju min högst personliga åsikt.

Ser att tävlingsnerverna börjar krypa fram det är bra:) Men du behöver inte stressa med färgen det är ju flera veckor kvar. Beslut om spraytält kommer säkert vilken dag som helst och blir det inte det så är det ju bara o beställa färgburkar. De får du hem på några dagar beronde på var du beställer ifrån. Personligen tycker jag egen färg är finare och dessutom roligare.
    Antingen kör du protan+dreamtan eller bara dreamtan nr2. Många kör protan innan för de tycker det blir något bättre resultat men jag körde bara två lager dreamtan på tävlingsdagen o det blev kanonbra dock hade jag proffsig hjälp.
    Sen reagerar olika människor olika på färgen.

Kanske kan snacka ihop dig med någon annan tävlande så kan ni hjälpa varandra med färgläggningen. Alla brukar va schyssta o hjälpa till.

Tommy A wrote:
    Ser att tävlingsnerverna börjar krypa fram det är bra:) Men du behöver inte stressa med färgen det är ju flera veckor kvar. Beslut om spraytält kommer säkert vilken dag som helst och blir det inte det så är det ju bara o beställa färgburkar. De får du hem på några dagar beronde på var du beställer ifrån. Personligen tycker jag egen färg är finare och dessutom roligare.
    Antingen kör du protan+dreamtan eller bara dreamtan nr2. Många kör protan innan för de tycker det blir något bättre resultat men jag körde bara två lager dreamtan på tävlingsdagen o det blev kanonbra dock hade jag proffsig hjälp.
    Sen reagerar olika människor olika på färgen.

Kanske kan snacka ihop dig med någon annan tävlande så kan ni hjälpa varandra med färgläggningen. Alla brukar va schyssta o hjälpa till.

Tack för tipsen, Tommy! Uppskattas verkligen! :up: Undrar bara.. Brukar folk köra med nån annan typ av färg just i ansiktet? Har hört lite olika där och i så fall, vilken produkt?

aix wrote:
    Tack för tipsen, Tommy! Uppskattas verkligen! :up: Undrar bara.. Brukar folk köra med nån annan typ av färg just i ansiktet? Har hört lite olika där och i så fall, vilken produkt?

Finns säkert många olika varianter som folk använder sig av för färgen i ansiktet med annan färg eller protan bara osv. Jag körde som sagt bara dreamtan men endast ett tunt lager i ansiktet innan scenen.

Tommy A wrote:
    Finns säkert många olika varianter som folk använder sig av för färgen i ansiktet med annan färg eller protan bara osv. Jag körde som sagt bara dreamtan men endast ett tunt lager i ansiktet innan scenen.

Ok, du vet ingen som kört på jantanas tävlingskit no 1? tänke nog beställa det imoron..

Tommy A wrote:
    Antingen kör du protan+dreamtan eller bara dreamtan nr2.

Man kan nu också köra JT+dreamtan (ingen fast regel på att man måste köra protan+dreamtan).

hej! Jag beställde just färg från Luke. Har kört både med annan färg och hans tidigare, provat att bli sprayade och fixat det med mannen själv. Det är helt ok att fixa det på egen hand. Lukes färger är topppen enligt mig. Det tar en vardag att få den hem i brevlådan.
    jag brukar ta protan på torsdagen två lager och sedan två lager til på fredagen, dream tan på plats. men i år har jag varit i Egypten nyss ås det räcker nog med två lager pro för min del.

Vilken klass kör du i ? Vilken gren? Hur går dieten?
    Jag kör dubbelt i år med AF -165 och BB -55. Kul med fler ´tjejer som skall tävla.

Lycka till med sista finslipet….

Mvh Tini

tini wrote:
    hej! Jag beställde just färg från Luke. Har kört både med annan färg och hans tidigare, provat att bli sprayade och fixat det med mannen själv. Det är helt ok att fixa det på egen hand. Lukes färger är topppen enligt mig. Det tar en vardag att få den hem i brevlådan.
    jag brukar ta protan på torsdagen två lager och sedan två lager til på fredagen, dream tan på plats. men i år har jag varit i Egypten nyss ås det räcker nog med två lager pro för min del.

Vilken klass kör du i ? Vilken gren? Hur går dieten?
    Jag kör dubbelt i år med AF -165 och BB -55. Kul med fler ´tjejer som skall tävla.

Lycka till med sista finslipet….

Mvh Tini

Jag bestämmer mig imoron för vilken färg/färger jag kör på, så mycket att välja på! :| Det blir AF +165 för min del, har varit planen i snart 2 år, så nu är det äntligen dax!
    Det mesta går enligt planerna, sista skriket nu ända in i kaklet! :whistle::D

Tack, detsamma Tini!

Vi kommer att ta emot bokningar för Decembercupen ’07. Är Du intresserade så vänligen anmäla dig senaste slutet av nästa vecka. Maila luke.ray@esunless.se eller ringa 0734-073 846. Hela tjänsten kostar 750kr.

OBS: Om det är för få med tävlande (

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 59 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.