Home › Forums › Tävlingar och Events › Tävlingsfärg på Decembercupen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 november, 2007 at 14:18 #823240Anonym anvandareMemberLuke Ray wrote:Vi kommer att ta emot bokningar för Decembercupen ’07. Är Du intresserade så vänligen anmäla dig senaste slutet av nästa vecka. Maila luke.ray@esunless.se eller ringa 0734-073 846. Hela tjänsten kostar 750kr.
OBS: Om det är för få med tävlande (
6 november, 2007 at 18:03 #823241Anonym anvandareMemberVi ha haft ganska många emails från nyfikna tävlande idag, dem flesta undra om färgen är tillräckligt mörkt. Ja, det är det! Under SM i Västerås var det faktist lite mörkare (i genomsnitt) än andra färger. Tyvärr så kan jag inte sager att X är bättre än Y, men [http://www.esunless.se/foretag/newsdesk_info.php?newsdesk_id=19 tryck här] för en lista över alla topplaceringar JT’s färg fick under SM.
En annan fråga som ställs mycket är ”hur fungerar det”. Vi spraya helst 2 lager dagen innan tävlingen, sen en till på tävlingsdagen. Sen lite glansolja och ”hey presto” :emo-thumb. Ett lager tar 15 minuter att applicera.
Tack/ Luke6 november, 2007 at 21:01 #823242Anonym anvandareMemberLuke Ray wrote:En annan fråga som ställs mycket är ”hur fungerar det”. Vi spraya helst 2 lager dagen innan tävlingen, sen en till på tävlingsdagen. Sen lite glansolja och ”hey presto” :emo-thumb. Ett lager tar 15 minuter att applicera.Under SM-helgen hann ni med 80 behandlingar. Räknar ni att en behandling innehåller upp till tre lager? Hur hinner man med 80×15-45 minuter på en SM-helg? :emo-thumb
6 november, 2007 at 21:02 #823243Anonym anvandareMemberLuke Ray wrote:Vi ha haft ganska många emails från nyfikna tävlande idag, dem flesta undra om färgen är tillräckligt mörkt. Ja, det är det! Under SM i Västerås var det faktist lite mörkare (i genomsnitt) än andra färger.Jag tycker inte färgen är tillräckligt mörk på långa vägar om man inte lägger på ett lager Dream Tan eller liknande ovanpå. Såg som hastigast att Martin Hanzel finns med i listan bland de namn som använt sig av spraytan, vilket inte känns helt relevant eftersom han hade ytterligare färg uppepå, något som enligt mig var anledningen till att hans fina fysik framhävdes på ett rättvist sätt. Jag menar inte att klanka ner på spraytan, som grundning är den säkert lika effektiv som både Jan Tana och Protan, och säkert mycket mer smidig, men som ensam färg tycker jag att den, precis som de två förutnämnda, är otillräcklig.
Anledningen till detta inlägg är inte att rikta kritik mot spaytan, utan snarare att uttrycka besvikelse över förbundets förslag att förbjuda all annan färgapplicering än just spraytan vid framtida tävlingar. Visserligen kan man anse att förslaget är rättvist då det inkluderar alla, men samtidigt fråntas den individuelle idrottaren möjligheten att presentera sin fysik på det sätt denne anser vara det bästa. I mitt tycke väger den aspekten långt mycket mer än den risk för nedsmutsning som egen färgläggning eventuellt innebär.
6 november, 2007 at 21:51 #823244Anonym anvandareMemberMBW wrote:Såg som hastigast att Martin Hanzel finns med i listan bland de namn som använt sig av spraytan, vilket inte känns helt relevant eftersom han hade ytterligare färg uppepå, något som enligt mig var anledningen till att hans fina fysik framhävdes på ett rättvist sätt.MBW, tyvärr så HAR DU FEL!!! Martin Hanzel hade enbart Jan Tana’s färg på sig under SM. Hur vet jag det…ja, för att det var vi, eSunless, som sprayade han under SM och applicerat glansolja på hans hud. Thats it! Nothing more nothing less . I apoligise to Martin for him being pulled into this debate!
Så, MBW, kanske det var själva anledningen till att hans fina fysik framhävdes på ett rättvist sätt.
Eller så kanske jag ha fel, kanske han sprang in i badrummet, duschat bort färgen och applicerat dream tan istället. Martin, we want the truth!
När det gäller SKKF’s beslut att KANSKE förbjuda allt annat än spraytan, vet jag inte vad det har att göra med decembercupen och just den här trådet :whistle:. Jag kan förstår att vissa är lite irriterade över beslutet, men för dig att uttrycka din besvikelse genom att smutsa ner på spraytan och säger att det funkar inte överhuvudtaget är inte rättvis. Thats what I think anyway.
Luke/eSunless
6 november, 2007 at 21:54 #823245Anonym anvandareMemberMagnus Branzén wrote:Under SM-helgen hann ni med 80 behandlingar. Räknar ni att en behandling innehåller upp till tre lager? Hur hinner man med 80×15-45 minuter på en SM-helg? :emo-thumbHej Magnus,
Vi räknar med att 1 person = 2-3 behandlingar, därför 30st. under SM blev ungefär 80 behandlingar. Men kom ihåg att det var 2st som sprayade samtidigt, jag och den trevligt tjej Anna6 november, 2007 at 23:11 #823246Anonym anvandareMemberOm det är som du säger så ber jag om ursäkt för misstaget. Martins färg såg, som jag tidigare sa, mycket bra ut och den framhävde hans fina fysik rättvist. Vill du förklara för mig varför vissa som använder spraytan ser bleka ut i jämförelse?
Nr 8 och nr 9 har alltså båda använt spraytan, har ni flera nyanser att välja på?
[http://muscle.se/gallery/index.php?gallery_showpic=13016]
7 november, 2007 at 00:06 #823247Anonym anvandareMemberMBW wrote:Om det är som du säger så ber jag om ursäkt för misstaget. Martins färg såg, som jag tidigare sa, mycket bra ut och den framhävde hans fina fysik rättvist. Vill du förklara för mig varför vissa som använder spraytan ser bleka ut i jämförelse?Nr 8 och nr 9 har alltså båda använt spraytan, har ni flera nyanser att välja på?
[http://muscle.se/gallery/index.php?gallery_showpic=13016]
Hej MBW, no problemo, we all make mistakes 😮
Ja, spraytan fungerar inte på alla. Vissa hudtyper absorberar inte färgen, spelar ingen roll hur mycket vätska man sprayar, t.ex den vackra Christel Lingh är tvungen att använder dream tan. Jag räknar med att ungefär 5-10% av alla kan ha det svårt att få en mörkt jämnt nyans med enbart spraytan, medan resten klara sig bra.
Det finns bara en nyans på t.ex pro-tan, men den ser annorlunda ut på olika hudtyper. Men jag tror att nyansen spelar inte en så stor roll på scenen, t.ex om den är brun/röd eller brun, så länge att den är mörkt och jämnt.7 november, 2007 at 00:31 #823248Anonym anvandareMemberKom bara ihåg att ljuset är starkt på DC……
18 november, 2007 at 11:15 #823249Anonym anvandareMemberLäste någonstans att man inte får ha olja i AF, omfattar det JT’s Ultra BodyGlaze med? Jag har köpt JT’s tävlingskit och undrar om jag köpt grisen i säcken.. alltså inte får använda det fullt ut..
Eller är det andra i AF som kör på detta? :what:
28 november, 2007 at 16:18 #823250Anonym anvandareMemberenligt IFBB..
”The excessive application of oil on the body is strictly
prohibited; however, body oils, skin creams or
moisturizers may be used in moderation.”Under kategorin FITNESS, står det…
”35.1 Presentation:
The following points will apply during the competitor’s stage
presentation:
…
6. For safety reasons, the use of body oil is strictly
prohibited.”jag har mailat JP idag för att kolla 100% om det stämmer att du får ha glansolja på AF…förhoppningsvis svara han senaste imorgon.
28 november, 2007 at 16:52 #823251Anonym anvandareMemberLuke Ray wrote:enligt IFBB..”The excessive application of oil on the body is strictly
prohibited; however, body oils, skin creams or
moisturizers may be used in moderation.”Under kategorin FITNESS, står det…
”35.1 Presentation:
The following points will apply during the competitor’s stage
presentation:
…
6. For safety reasons, the use of body oil is strictly
prohibited.”jag har mailat JP idag för att kolla 100% om det stämmer att du får ha glansolja på AF…förhoppningsvis svara han senaste imorgon.
Allt användande av oljor är förbjudet i AF.
29 november, 2007 at 11:10 #823252Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Allt användande av oljor är förbjudet i AF.Fast det har ju inte hindrat dem som tävlat tidigare?
29 november, 2007 at 16:48 #823253Anonym anvandareMemberPetter__Jonsson wrote:Fast det har ju inte hindrat dem som tävlat tidigare?Det är likväl förbjudet.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.