Home › Forums › Tävlingar och Events › Viktig info ang. DC -07!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 november, 2007 at 15:45 #825183Anonym anvandareMember
Detta känns mycket fel för sporten.
Förra året snackade man om att symetrin inte skulle väga lika mycket som fysikronden. Nu blir det tvärt om.
Dessutom känns det som det kommer med kort varsel…
5 november, 2007 at 23:47 #825184Anonym anvandareMemberLåter sjukt att man ska ändra förutsättningarna en månad innan tävlingen.
OM nu ändring beror på kritik så kom väl den kritiken förra året och inte förra veckan?
Jag trodde att man tävlade i 4 grenar och att den med högst totalpoäng gick hem som segrare.
Tyckte för övrigt att förslaget med att göra något moment på fredagen lät som ett alternativ.
7 november, 2007 at 16:04 #825185Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:AFDet har skickats ut Chins- och Dipsregler med ett utskick till våra anslutna klubbar. Träna in dessa tekniker så är det inga problem med att få dom godkända.
OBS! Dom 15 bästa i AF-klasserna går vidare från den första symmetrironden till styrke- och roddmomentet. För de som inte gått vidare kan hämta sina priser vid angiven plats. Efter roddmomentet så går dom 6 bästa vidare till finalen.BB
Endast dom 6 finalisterna kommer att presenteras på finalpasset. De som ej gått vidare kan hämta sina priser på angiven plats.
Allmänt
Det har skickats ut ordningsregler angående Star Hotel’s lokaler och tävlingen i allmänhet. Dessa skall vara påskrivna av såväl tävlande och coach och medtagna till registreringen på fredagen den 30/11 kl 19-21. Denna finns även på inbjudan till DC-07 på www. skkf.org.
Kan kopieras vid behov.Hejsan! Tänkte att jag behövde ett förtydligande och jag är kanske inte ensam så jag kastar ut det här…
– hur ser tiderna ut för AF egentligen? Som jag förstår Arne i detta inlägg så kommer symmetrironden FÖRE chins/dips?…men samtidigt så står det i det utskick vi fått att chins/dipsmomentet sker under förbedömningen…hur går detta ihop? Förbedömningen börjar 08.00 – ska AFarna vara redo för symmetrirond eller för fysikmoment vid denna tid – är ju ganska viktigt att veta med tanke på laddning…och inte minst krävs det lite mer färgläggning om man ska posera FÖRST…
Blir lite skilda bud för mig! Hade vart kanon med lite hålltider och förtydligande i denna fråga!
MVH
///Jenny7 november, 2007 at 16:55 #825186Anonym anvandareMemberJag skulle i vilket fall rekomendera att lägga färgen dagen innan så du slipper stressen på morgonen (Stresshormoner = Vätskig). Lämpligt är att ha lagt ex. protanen klar på fredagen och endast komplettera med dreamtan dagen efter.
mvh Calle Sirén
7 november, 2007 at 17:00 #825187Anonym anvandareMemberjenny__ wrote:Blir lite skilda bud för mig! Hade vart kanon med lite hålltider och förtydligande i denna fråga!MVH
///JennyDen enda hålltiden som är säker är när förbed startar. Men det är först fysikrond och sen styrkerond (om inte schemat ändrats drastiskt sen åren innan, men det tror jag inte).
7 november, 2007 at 18:29 #825188Anonym anvandareMemberjenny__ wrote:Hejsan! Tänkte att jag behövde ett förtydligande och jag är kanske inte ensam så jag kastar ut det här…
– hur ser tiderna ut för AF egentligen? Som jag förstår Arne i detta inlägg så kommer symmetrironden FÖRE chins/dips?…men samtidigt så står det i det utskick vi fått att chins/dipsmomentet sker under förbedömningen…hur går detta ihop? Förbedömningen börjar 08.00 – ska AFarna vara redo för symmetrirond eller för fysikmoment vid denna tid – är ju ganska viktigt att veta med tanke på laddning…och inte minst krävs det lite mer färgläggning om man ska posera FÖRST…
Blir lite skilda bud för mig! Hade vart kanon med lite hålltider och förtydligande i denna fråga!
MVH
///JennyTror AF börjar vid 08.00 (förbedömmning). Sen Bodybuilding förbedömning, sen chins/dips. Sen paus, efter paus rodd..
Kanske dumt av mig att spåna lite.. Arne rättar säkert;)7 november, 2007 at 21:06 #825189Anonym anvandareMemberÄr inte jag som ska tävla men ska eventuellt vara coach så det var därför jag undrade…, då ser vi till att vara klara även med dreamtan 08.00, protan ska vara på sen innan ändå men det tar ju en stund ändå…
– Tack för svaren!
7 november, 2007 at 21:25 #825190Anonym anvandareMemberOm man ansöker tävlingslicens för att tävla i BB via SKKFs hemsida, när och hur bör man får svar ? Lite lagom stressad… Ser fram emot seriösa snabba svar!
7 november, 2007 at 21:27 #825191Anonym anvandareMemberkardinal wrote:Om man ansöker tävlingslicens för att tävla i BB via SKKFs hemsida, när och hur bör man får svar ? Lite lagom stressad… Ser fram emot seriösa snabba svar!Från inbjudan: LICENFRÅGOR: Jörgen Nilsson, epost: [mailto:jorgen.nilsson@skkf.org]
8 november, 2007 at 15:39 #825192Anonym anvandareMemberKänner att jag behöver yttra mig:
Jag förstår att man vill forma tävlingen för publiken, ty det är publiken som ger pengar, pengar som är ett måste om sporten ska överleva.
MEN Jag tycker man böjar i ”fel” ände, publiken kommer faktiskt för att se de tävlande, när de tävlande ”missgynnas” blir de färre, med färre tävlande blir det mindre publik, o ja, mindre pengar i slutänden.Ser man på publik sporter såsom Fotboll, tennis osv, så tävlas det kors och tvärs, utan behov av publik(tänk knattarna i någon super låg serie), när många kan vara med, blir det fler som blir bra, bra tävlande ger publik och inkomster långt över vad vi kan drömma om.
Bara mina tankar, har ett hel del funderingar om hur vi ska kunna lyfta sporten och få god ekonomi hos skkf, men det får bli senare i en annan tråd.
8 november, 2007 at 16:41 #825193Anonym anvandareMemberJimmy Andersson wrote:Bara mina tankar, har ett hel del funderingar om hur vi ska kunna lyfta sporten och få god ekonomi hos skkf, men det får bli senare i en annan tråd.SKKF har inget med arrangerandet av DC att göra.
9 november, 2007 at 08:47 #825194Anonym anvandareMemberJorgen wrote:SKKF har inget med arrangerandet av DC att göra.Jag erkänner att jag inte ritigt vet vem som som arrangerar vad, men min poäng var att oavsett förening eller arranggör så finns det funderingar på hur man kan göra hela sporten större, men som sagt det tar vi senare.(och detta skall inte på något vis tolkas som negativ kritik, utan bara min vilja att att göra sporten bättre/större)
9 november, 2007 at 11:29 #825195Anonym anvandareMemberJag tycker att de nya reglerna är riktigt bra Arne, publiken har klagat år efter år att tävlingen tar alldeles för lång tid.
9 november, 2007 at 11:50 #825196Anonym anvandareMemberBenjamin wrote:Jag tycker att de nya reglerna är riktigt bra Arne, publiken har klagat år efter år att tävlingen tar alldeles för lång tid.Jag håller helt och hållet med:up:
9 november, 2007 at 11:54 #825197Anonym anvandareMemberBenjamin wrote:Jag tycker att de nya reglerna är riktigt bra Arne, publiken har klagat år efter år att tävlingen tar alldeles för lång tid.Håller med Benjamin. T o m som tävlande tyckte man det tog för lång tid
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.