Anna ska bli starkare och tyngre

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Anna ska bli starkare och tyngre

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 46 total)
  • Author

Namn: Anna Andersson
    Längd:171cm
    Ålder: 21
    Vikt:68kg BF% gissar att den ligger mellan 18 och 20 nu

Träningsbakrund: Styrketräning sedan ca 4 år tillbaka. Senast i somras hade jag ett avbrott helt vilket var valbehövt för att hitta den äkta motivationen igen som definitivt finns där nu…ridning innan det.

Mål: Under fyra månader framåt kommer det satsas på att öka i styrka och vikt. Formen får dock inte spåra ur totalt. Långsiktiga målet blir att se om det finns något där under och hur synligt det kan göras.
    Kost: Äter på, minst vartredje timma så mycket jag orkar…

Träning:

Ben
    Vader, mage, underarmar
    Axlar, bröst triceps
    Rygg, biceps

Så här ser det oftast ut, lägger in vila när det behövs så det kan variera när den kommer men vill gärna ha den innan ryggdagen.
    Promenader med hundarna blir det några timmar varje vecka…

ser bra ut, välkommen :emo-thumb

Mmmm…de här ska bli bra:emo-thumb

Ser verkligen fram emot att följa dina framsteg!

”Light Weight Babeyyy!”:bb:

Camilla:Du e guld värd! Tack! Vikten ligger kvar oavsett tidpunkt…
    Laddar inför mitt benpass nu.

Kör hårt nu Anna, o välkommen!
    Ladda ordentligt för ett bra benpass!:up:

Finns det kanske ännu ett långsiktigt mål….tävling…?

Benpass

Började med lätta men med baken i backen.

Knäböj i smith stång*massor
    -”-”ett ben på bänk 10*10

Fria knäböj 60*10 -lätta, 70*8 djupa 70*7 djupa

Benpress totalt 3 set vet inte vikten utan får räkna de hemmagjorda plattorna där istället 1 stor på varje sida och 3 lite mindre än den största på varje sida.

Liggande lårcurl 1* 10 1*8 1*8 vi kan kalla det för vikt 1 vikt 3 och vikt 2 till respektive set.
    med en hjälpsam människa vid min sida
    Totalt tog inte passet längre än ca 45 min
    Kost:
    En äcklig drink och snart blir det kyckling med ris , mums

LALLA: Dt långsiktiga målet står ovan men denna journalen är för det kortsiktiga dvs. starkare och tyngre

Onsdag(Dålig med att hålla koll på repsen den dagen…

Stående vadpress
    50kg,140kg, 170kg, 170kg, 170kg och avslutade med ett set på 160kg. Låg mellan 8 och 15 reps tror jag bortsett från första setet.

Underarmar
    stång * 1set
    +40kg * 4 set ca 10reps
    Hantel 10kg 4 set * 10 reps

Mage
    Fällkniven
    ´* 3 set
    Magmaskin *4 vikt ca 25

TORSDAG

Axlar, Bröst och triceps

Axellyft

6,5*15kg och 1 set*12
    10kg*8
    10kg*8+1

Hantelpress
    16kg*8 och 1set*7
    18,5*3
    16kg*? massa pladdertackor brevid tappade koncentrationen…blev ett dåligt set ialla fall

Drag till hakan
    3 lätta set * ca 10 reps 30 och 40kg

Tricepspressmd rep
    25*11 35*6 30*8
    med rak stång 4 set

Enhand
    2 set på varje 5 kg vet inte repsen körde slut på triceps ialla fall

BänkpressLutande bänkpressGick kass på båda

Ska ändra hur jag kör vill inte köra axlar och bröst samma dag….

Inget kanon pass …axlarna har varit starkare….

Fredag
    Vila och har precis kommit tillbaka från en timmas promenad i underbar sol tillsammans med mina hundar.
    Nu ska det räknas matte hela fredagen och kvällen.

Lördag
    Rygg
    Marklyft, Stående rodd,Latsdrag smalt grepp och sittande rodd. Inget pass att hänga i julgranen men godkänt.

Söndag
    Minnet är kort, å min irl träningsdagbok hade jag tydligen inte med.
    Måndag
    Nya träningsuppläggets första dag
    Armar
    Bicepscurl och Pushdown varvades vartannat set utan vila. Vila först när ett set av varje övning var gjord.
    B 35*12 40*12 50*7 50*6?
    T 35*17 40*12 50*8 55*7

Bicepscurl md hantlar 10*11 12*10 13,5*7

Frenchpress +5*15? +20kg*6+4md hjälp +20kg*4+?med hjälp

Dubbel biceps i kabel
    10*20 20*8 20*6 20*4+10*6

Enhand triceps 3 set tills det inte gick mer

Har ändrat mitt träningsupplägg och skriver in det i sin helhet ikväll. Kommentarer och tips på vad som saknas i det välkomnas varmt.

ser numera ut som följer
    Övning och antal reps jag strävar efter skriver jag upp så får vi se var vikten hamnar orkar jag mer så kör jag mer och höjer vikten istället till nästa gång antingen set eller nästa pass. Lägger mig hellre under antalet reps än sänker vikten….

Kommentarer och tips välkomnas!!!

DAG 1

Armar
    Pushdown 15 12 8 8
    Bicepscurl md stång 15 12 8 8 ,
    dessa två övningar körs vartannat set med så kort vila som möjligt. Vila efter 1 set av varje och sedan köra på igen

Bicepscurl med hantlar 10 8 8
    Frenchpress 10 8 8
    körs på samma sätt som ovan

avslutar med den roligaste av alla välpumpade biceps i cabelcrossen ”pose” som jag kallar den denna övning kommer varieras med konc curls vid olika pass. 12 8 6 8

Enhand triceps kabel
    12 8 6 8

DAG 2

Vila , minst 1 timmas promenad

DAG 3

Rygg, baks ben + baks axlar (detta passet vill jag egentligen komprimera eller få till en del någon annan dag då det känns lite långt. För tar det för lång tid blir de sista övningarna bara halvdana ändå och jag vill prestera max även om det är i slutet av passet):dntknw:

Marklyft 15 12 10 6 , måste erkänna att min kondis ibland brister *harkel* i denna övning. Men jag har å andra sidan inte kört den så mycket och vill därför köra den när jag är ”fräsh”
    Stående rodd 8 8 6
    Latsdrag smalt grepp 10 8 6 8
    Sittande rodd 15 12 8 8

Liggande lårcurl 15 12 10 8 8 (första set för att vara riktigt varm.)
    Sittande lårcurl 12 10 8 6

Baks. axlar kabel enhand 12 10 10 8
    Baks axlar hantlar 12 10 8 10, höga reps för att verkligen bara försöka få till på baksidan av axlarna…..hmmm ja……

DAG 4

Axlar+mage funderar på attlägga baks. axlar här istället men kan uppleva det som knepigt efter ett ryggpass.:dntknw:

Axellyft åt sidan 15 12 10 8 8
    enhand 8 8 6
    Hantelpress 10 8 6 4
    vartannat pass ersätts den av[/b]
    Militärpress samma reps som ovan[/b]

Viktplatta framåt 10 8 8

Fällkniven 3 set *max
    Magmaskin 20-30kg *max 3 set
    Crunches 2 set snea 2 set raka

DAG 5
    VIIIILA

DAG 6

Bröst+vader

Bänkpress 20 12 8 6 6 , första uppvärmning
    Snebänk 15 8 8
    Flyes 12 8 8
    Cabelcross[/b] 12 10 8

Stående vadpress 5-10 set 5-10 reps
    Sittande vadpress 5 -10 set 5-10 reps

Underarm stång 20 15 10 10
    Hantel 10 10 8 + extra på vänstra…..den är mindre….:|

DAG 7

Framben och säte kommer ev. lägga bakben här istället för ryggdagen

Fria knäböj
    15 12 8 6 8
    Knäböj smith varierar bredd mellan fötter och djupet
    10 8 8 8
    Benpress 8 6 6 8
    Benspark 8 10 12 15

I slutet av mina pass kör jag slut allt vad som finns kvar genom failure.
    Trots ett ganska rakt upplägg kommer jag sträva efter att aldrig köra ett likadant pass efter varandra genom att byta plats på övningarna eller alltid öka vikten eller antalet reps från pass till pass. Om kroppen tillåter flyttas Pass 5 Vilan framåt. Och ibland kan det bli två dagar vila isträck istället men detta är alltså grunden.
    Ganska många reps ibland i början av pass men då för att kolla läget med kroppen så jag verkligen vågar ta ut till absolut max i de andra seten

Idag ska jag försöka ta mig tid att köpa en våg och ett måttband

(Tänk om jag pluggade lika mycket som jag tänkte träning)

EDIT: Vågen ska lämnas tillbaka, se inlägg i repan ”Våg med ingen eller mycket liten felmarginal!

…så nu kan jag ju se morgonvikt.
    Den påstår sig mäta fett, vatten och muskler också…

Så jag ska börja redovisa min vikt också.

Morgonvikt 68kg
    (vikt i första inlägget är inte morgonvikt och fett% mättes nån vecka eller två innan det men då med kaliper)
    Fett ja den är inte under 20 längre utan nån eller 3 % högre *harkel*. Smällar man får ta antar jag om man vill lägga på sig.:(

Måttband har också inhandlats så nu ska jag mäta omkrets å grejor.

Undra hur långt ifrån sanningen dt är. Ja, hoppas den är tillförlitlig nog från gång till gång ialla fall så är jag nöjd. Kommer alltid använda samma mättillfälle ialla fall. Dvs. morgon efter tömning. Sen lär det väl variera i takt med menscykeln också.
    Ha det gott i snön. Nu ska jag ladda hela dagen med mat fram till mitt rygg pass och under tiden plugga tillämpad anays som det så vackert heter.

Den förbannade vågen har jag lämnat tillbaka och istället skaffat mig en ny som visar samma värden med samma belastning.

Passet idag redovisar jag inte i vikt och reps.
    Marklyften gick rätt bra idag men körde på 80kg som mest men det kändes bra där höjer nästa gång.Körde fler set där än planerat. Latsdrag med smalt grepp körde jag som sista övning riktigt bra kontakt och bra set allihopa som mest 55kg och ca 7 reps var dålig på repsantalet idag
    Axeln strulade vid träning av baks. axlar. var som en fiskelinesträng i axeln som gjorde ont men nu är det helt borta så jag får la ta ett paket mjölk i varje näve och köra på här hemma istället.
    Baksida ben gick bra men där är ju bara att köra på, blev dock bara sittande då den liggande var ockuperad heeeela tiden och sen ville jag hem till min mat.

Totalt sett ett bra pass men tempot var alldeles för dåligt.

Morgonvikt(med den nya vågen) 68,4kg
    Vilar idag pga axeln…skulle kört fram å utsida axlar idag + mage..
    blir mage ikväll här hemma och en långpromenad nu under dagen istället. Är det inte ok imon kör jag ben…sen får det onda vara borta…
    känns gött i ryggen idag ialla fall, härlig smärta!
    Härlig plugg dag idag snart är tentaveckan här.

Axelpasset idag gick bra, känner inget i axeln nu och vägrar få ont igen, det finns inte i min värld. Rehab trams har jag inte tid med, jag vill ju växa mig stor och stark.
    Vikterna va inget vidare men det berodde på en för sen lördags kväll så nu ska ja i säng innan 21:15 så blir det ett kanon pass imon istället.
    Då ska jag skriva upp vikterna också, det gör jag inte idag*skäms* Imorgon alltså redovisning enligt de nya hänvisningarna på forumet
    Utöver så blev det en långpromenad igår och en lagom idag. Underbart promenad väder i Göteborg men nu bär det av till Borås igen.
    Morgonvikt 69kg. hrmm nu blir det en vecka med mycket mat men med lite bättre koll på vad det brukar ordna till saken fort

Marklyft (måste ha en ursäkt här…så klen i denna övning..men det kommer)
    50*15
    70*7 (massa spring runtomkring svårt med koncentrationen[/b])
    70*8
    70*8

Sittande rodd bred stång 2 set under tiden jag väntade på v-handtaget
    med v-handtag
    28,5 *5
    28,5*8
    28,5*6+2
    Latsdrag smalt
    33,5*3
    28,5*8 (grymt skönt set)[/b]
    28,5*7
    28,5* 7,5 (bra set)[/b]
    Latsdrag brett denna gick riktigt bra idag grym kontakt med ryggen[/b]
    23,5*7 grymt bra set[/b]
    23,5*7
    23,5*5 piss dåligt set[/b]

Sittande lårcurl
    40*12
    50*11
    55*8
    55*9
    Baksida axlar md hantlar
    3*12
    3*12
    3*11

Passet var grymt med avseende på ryggen bortset från marklyften men dom blir bättre måste erkänna att jag inte varit så aktiv med marklyft innan *harkel*
    Vikterna i detta passet stämmer inte överens med de övriga då det är ett annat gym men jag har kommmit på att man dublar vikten så stämmer det för man fäster handtagen i två kabinhakar

Armpasset denna vecka prioriteras bort pga tidsbrist inf. tentor.
    Axel bröst och benpassen har varit riktigt seeega. Urkassa! Ska inte hända igen…

Idag
    Vila med minst 1 timmes rask promenad tillsammans med vovvarna

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 46 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.